zo heb ik t wel: KPN remote doet t volume van de pre (ingeleerd op de SHD), de kpn box en de basis (input, txt) van de tv. alleen voor streamen de foon nodig (of de logitech sb duo remote)Pjotr schreef:Kun je de KPN remote niet ingestellen om het volume van de Yamaha/Cambridge etc. te regelen?
Cambridge Audio CXN V2
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Re: Cambridge Audio CXN V2
Tja als de remote et enge bezwaar is voor een lose dac en je daarmee ook je keuze beperkt dan is een Logitech Hub wel iets wat dat stukje kan oplossen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Benieuwd wat hier uitkomt, in vergelijk met je Yamaha. Zag een review waarin verteld werd dat alleen Spotify als streamingdienst wordt ondersteund, maar dat is achterhaald inmiddels. Tsja zoals gezegd is vergelijken de enige manier om erachter te komen of het een verbetering voor je is. Die Wolsson DAC is ook weer wat ouder, maar dat hoeft ook geen ding te zijn natuurlijk. Ding ziet er ook wel netjes uit, scherm kun je uitschakelen gelukkig, en opties zat aan in- en output. Goede prijs ook.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Voor mn upgrade naar Moon heb ik met plezier naar de Cambridge Audio Azur 851N geluisterd welke in een iets hoger budget groep zit dan CXN. In dat zelfde budget venster zit ook de NAD C658 streaming Dac met pre-amp. Vol gepakt met features zoals analoge inputs met oa phono pre-amp Subwoofer uitgang en Dirac (lite). Opgebouwd rond een ESS Sabre chip. Zeker een interessant apparaat. Grt Gerjan
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Die C658 heb ik ook naar gekeken. Niet gekocht omdat de winkel waar ik hem bekeek hem bij bosjes retour kreeg. Geen idee waarom trouwens.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Grappig dan te weten dat we afgelopen donderdag met de AVMN naar zo een C658 hebben geluisterd, en dan met die Veddan luidsprekers.
Er werd alleen wat met een (te)hoog geluidsniveau gespeeld.
Er werd ook een meting gedaan voor het demonstreren.( Dirac)?
Er werd alleen wat met een (te)hoog geluidsniveau gespeeld.
Er werd ook een meting gedaan voor het demonstreren.( Dirac)?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Ik zit ook te kijken naar die C658 of CXN, leuk dat meer mensen er over denken, die Aurelic had ik nog niet op de radar...
Re: Cambridge Audio CXN V2
Dan wel grappig dat een vriend van mij de CXN had, en snel terug gaf om vervolgens dan de Mytek Brooklyn+ te houden na een vergelijk.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Gezien de prijzen van dit spul zit ik ook te kijken naar een fanless barebone PC met een fraaie USB-DAC van b.v. Topping er achter.
V.w.b. afgelopen do bij de AVMN meeting. Daar was toch ook iets niet helemaal lekker zoals je zelf ook al merkte. En dat was niet dat het te hard stond, dat konden die speakers met gemak hebben.
V.w.b. afgelopen do bij de AVMN meeting. Daar was toch ook iets niet helemaal lekker zoals je zelf ook al merkte. En dat was niet dat het te hard stond, dat konden die speakers met gemak hebben.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Heeft die een streamer aan boord? Of is dat een losse DAC?hannesie schreef:Dan wel grappig dat een vriend van mij de CXN had, en snel terug gaf om vervolgens dan de Mytek Brooklyn+ te houden na een vergelijk.
De prijs is wel 2 keer zo hoog als de CXN.
Als ik 2 auto's vergelijk, dan vergelijk ik een Kia Rio ook niet met een Audi RS.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Ik zou een ESS9038 erachter knopen en die ook door de trigger laten sturen van de WXC50, dan heb je een mooie upgrade en het gebruiksgemak blijft behouden van de Yamaha...pappaleo schreef:Heeft die een streamer aan boord? Of is dat een losse DAC?hannesie schreef:Dan wel grappig dat een vriend van mij de CXN had, en snel terug gaf om vervolgens dan de Mytek Brooklyn+ te houden na een vergelijk.
De prijs is wel 2 keer zo hoog als de CXN.
Als ik 2 auto's vergelijk, dan vergelijk ik een Kia Rio ook niet met een Audi RS.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Dac streamer netwerkspeler en dan is hij dan een stuk beter met een aparte/betere voeding.
1 apparaat.
1 apparaat.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Een stuk beter met een andere voeding is heel subjectief. Heb mijn Brooklyn Dac+ o.a. met S booster geprobeerd. Dat brengt nauwelijks iets.hannesie schreef:dac.PNG
Dac streamer netwerkspeler en dan is hij dan een stuk beter met een aparte/betere voeding.
1 apparaat.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Dan kan ik beter de Auralic kopen. Die is dan nog goedkoper. Ik zei nog:hannesie schreef:dac.PNG
Dac streamer netwerkspeler en dan is hij dan een stuk beter met een aparte/betere voeding.
1 apparaat.
pappaleo schreef:Zekers. Ik ben geen "high-ender", die iets niet zal aanschaffen omdat er een fractie betere is -of op komst is- (goed, hij is 20 keer zo duur, dus even doorsparen), maar gewoon iemand die redelijke waar voor zijn geld wil.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Het blijft erg lastig. Zit hier met hetzelfde. Je wilt eigenlijk een alles-vretende-streamer + digitale bronselector + DAC + analoge bronselector + volumeregelaar in 1 bij elkaar. En dat alles met 1 aan/uit knop en 1 remote en met een klank signatuur van het hoogste niveau en naar jouw smaak en binnen een redelijke prijsklasse... Dat is er niet bij mijn weten!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Ik vroeg natuurlijk naar ervaringen met de CXN omdat ik de Auralic te bovenbugettair vind.
Als het geen verbetering is tov de Yamaha, dan hoef ik er niet aan te beginnen. Simpel.
Nog duurdere apparaten zijn dan uiteraard geen optie.
Als het geen verbetering is tov de Yamaha, dan hoef ik er niet aan te beginnen. Simpel.
Nog duurdere apparaten zijn dan uiteraard geen optie.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Kun je hem niet bestellen, en als het niet bevalt terug sturen?
Ik zou het eerst willen horen, dan weet je of het beter klinkt.
Het zijn jouw oren.!
Ik zou het eerst willen horen, dan weet je of het beter klinkt.
Het zijn jouw oren.!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Ja, dat zal ik ook wel doen. Maar het heeft geen bloedspoed. Als er hier iemand had gezegd: Nee, niet doen, dat is een baggerapparaat, dan had ik het achterwege kunnen laten.
Het is altijd leuk om de mening van anderen te horen. Maar degenen die er écht ervaring mee hebben zijn positief genoeg om het te proberen.
Dank voor de input.
Het is altijd leuk om de mening van anderen te horen. Maar degenen die er écht ervaring mee hebben zijn positief genoeg om het te proberen.
Dank voor de input.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Geen idee, is het een vrouwtje dan? 
We hadden het laatst over mijn to-do list. Dat is me er nogal een. En ik werk die af in mijn eigen tempo. De cambridge staat niet in de top 5.
We hadden het laatst over mijn to-do list. Dat is me er nogal een. En ik werk die af in mijn eigen tempo. De cambridge staat niet in de top 5.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
