Cambridge Audio CXN V2

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Kun je de KPN remote niet ingestellen om het volume van de Yamaha/Cambridge etc. te regelen?
zo heb ik t wel: KPN remote doet t volume van de pre (ingeleerd op de SHD), de kpn box en de basis (input, txt) van de tv. alleen voor streamen de foon nodig (of de logitech sb duo remote)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Kappa7 »

Tja als de remote et enge bezwaar is voor een lose dac en je daarmee ook je keuze beperkt dan is een Logitech Hub wel iets wat dat stukje kan oplossen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
is de TV digitaal uit?
Ja, toslink. Optisch dus.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Barry2001 »

Benieuwd wat hier uitkomt, in vergelijk met je Yamaha. Zag een review waarin verteld werd dat alleen Spotify als streamingdienst wordt ondersteund, maar dat is achterhaald inmiddels. Tsja zoals gezegd is vergelijken de enige manier om erachter te komen of het een verbetering voor je is. Die Wolsson DAC is ook weer wat ouder, maar dat hoeft ook geen ding te zijn natuurlijk. Ding ziet er ook wel netjes uit, scherm kun je uitschakelen gelukkig, en opties zat aan in- en output. Goede prijs ook.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Mtraxx »

Voor mn upgrade naar Moon heb ik met plezier naar de Cambridge Audio Azur 851N geluisterd welke in een iets hoger budget groep zit dan CXN. In dat zelfde budget venster zit ook de NAD C658 streaming Dac met pre-amp. Vol gepakt met features zoals analoge inputs met oa phono pre-amp Subwoofer uitgang en Dirac (lite). Opgebouwd rond een ESS Sabre chip. Zeker een interessant apparaat. Grt Gerjan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Die C658 heb ik ook naar gekeken. Niet gekocht omdat de winkel waar ik hem bekeek hem bij bosjes retour kreeg. Geen idee waarom trouwens.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door hannesie »

cdac.jpg
Grappig dan te weten dat we afgelopen donderdag met de AVMN naar zo een C658 hebben geluisterd, en dan met die Veddan luidsprekers.
Er werd alleen wat met een (te)hoog geluidsniveau gespeeld.

Er werd ook een meting gedaan voor het demonstreren.( Dirac)?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Ja, dat is met Dirac.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Shadow »

Ik zit ook te kijken naar die C658 of CXN, leuk dat meer mensen er over denken, die Aurelic had ik nog niet op de radar...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door hannesie »

Dan wel grappig dat een vriend van mij de CXN had, en snel terug gaf om vervolgens dan de Mytek Brooklyn+ te houden na een vergelijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Pjotr »

Gezien de prijzen van dit spul zit ik ook te kijken naar een fanless barebone PC met een fraaie USB-DAC van b.v. Topping er achter.

V.w.b. afgelopen do bij de AVMN meeting. Daar was toch ook iets niet helemaal lekker zoals je zelf ook al merkte. En dat was niet dat het te hard stond, dat konden die speakers met gemak hebben.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef:
Dan wel grappig dat een vriend van mij de CXN had, en snel terug gaf om vervolgens dan de Mytek Brooklyn+ te houden na een vergelijk.
Heeft die een streamer aan boord? Of is dat een losse DAC?

De prijs is wel 2 keer zo hoog als de CXN.

Als ik 2 auto's vergelijk, dan vergelijk ik een Kia Rio ook niet met een Audi RS.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
hannesie schreef:
Dan wel grappig dat een vriend van mij de CXN had, en snel terug gaf om vervolgens dan de Mytek Brooklyn+ te houden na een vergelijk.
Heeft die een streamer aan boord? Of is dat een losse DAC?

De prijs is wel 2 keer zo hoog als de CXN.

Als ik 2 auto's vergelijk, dan vergelijk ik een Kia Rio ook niet met een Audi RS.
Ik zou een ESS9038 erachter knopen en die ook door de trigger laten sturen van de WXC50, dan heb je een mooie upgrade en het gebruiksgemak blijft behouden van de Yamaha...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door hannesie »

dac.PNG
Dac streamer netwerkspeler en dan is hij dan een stuk beter met een aparte/betere voeding.
1 apparaat.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Shadow »

3k :shock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

hannesie schreef:
dac.PNG
Dac streamer netwerkspeler en dan is hij dan een stuk beter met een aparte/betere voeding.
1 apparaat.
Een stuk beter met een andere voeding is heel subjectief. Heb mijn Brooklyn Dac+ o.a. met S booster geprobeerd. Dat brengt nauwelijks iets.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef:
dac.PNG
Dac streamer netwerkspeler en dan is hij dan een stuk beter met een aparte/betere voeding.
1 apparaat.
Dan kan ik beter de Auralic kopen. Die is dan nog goedkoper. Ik zei nog:
pappaleo schreef:
Zekers. Ik ben geen "high-ender", die iets niet zal aanschaffen omdat er een fractie betere is -of op komst is- (goed, hij is 20 keer zo duur, dus even doorsparen), maar gewoon iemand die redelijke waar voor zijn geld wil.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Pjotr »

Het blijft erg lastig. Zit hier met hetzelfde. Je wilt eigenlijk een alles-vretende-streamer + digitale bronselector + DAC + analoge bronselector + volumeregelaar in 1 bij elkaar. En dat alles met 1 aan/uit knop en 1 remote en met een klank signatuur van het hoogste niveau en naar jouw smaak en binnen een redelijke prijsklasse... Dat is er niet bij mijn weten!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Ik vroeg natuurlijk naar ervaringen met de CXN omdat ik de Auralic te bovenbugettair vind.

Als het geen verbetering is tov de Yamaha, dan hoef ik er niet aan te beginnen. Simpel.

Nog duurdere apparaten zijn dan uiteraard geen optie.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door hannesie »

Kun je hem niet bestellen, en als het niet bevalt terug sturen?
Ik zou het eerst willen horen, dan weet je of het beter klinkt.
Het zijn jouw oren.!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

+3
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Ja, dat zal ik ook wel doen. Maar het heeft geen bloedspoed. Als er hier iemand had gezegd: Nee, niet doen, dat is een baggerapparaat, dan had ik het achterwege kunnen laten.

Het is altijd leuk om de mening van anderen te horen. Maar degenen die er écht ervaring mee hebben zijn positief genoeg om het te proberen.

Dank voor de input.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

En? Hoe bevalt de Cambridge?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Geen idee, is het een vrouwtje dan? :mrgreen:

We hadden het laatst over mijn to-do list. Dat is me er nogal een. En ik werk die af in mijn eigen tempo. De cambridge staat niet in de top 5.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Oh, okee… :(
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”