+1Henkjan schreef:ik niet
BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Vandaag begonnen: "Ik heb bijna een jaar moeten wachten"pappaleo schreef:Mijn dochter heeft vandaag een vaste PC besteld voor op haar kamer. Ze had al een laptop, maar ze studeert bio-informatica dus kan zo'n ding voor zichzelf verantwoorden. Ze betaalt hem overigens ook helemaal zelf.
Maar vandaag kwam ook de vraag: "Pap. Kun je voor mij ook zo'n setje maken ?"
Ergens had ik wel verwacht dat die vraag ooit zou komen. Houdt me in ieder geval van de straat.
![]()
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik heb 2 van die nobsound dingen. Hoop lawaai voor weinig geld.
En verder is zo'n lepai zo besteld natuurlijk.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dacht dat je over die lepai niet zo te spreken was? Die Nobsound ziet er wel leuk/flitsend uit. Is doorgaans wel waar voor het geld. Ik heb er een vv van die gewoon prima is met lage vervorming en ruis.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die lepai doet het prima. Alleen die aansluiting met dat stekkertje vind ik maar zozo.
Maar dat heeft die nobsound ook. Alleen zit daar het stekkertje niet in de weg bij het aan- en uitzetten.
Mocht ik toch besluiten om de lepai te gebruiken, dan wordt de voeding ingebouwd en met een soldeerverbinding aangesloten.
Maar dat heeft die nobsound ook. Alleen zit daar het stekkertje niet in de weg bij het aan- en uitzetten.
Mocht ik toch besluiten om de lepai te gebruiken, dan wordt de voeding ingebouwd en met een soldeerverbinding aangesloten.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Van die nobsound is er voor een dollar meer een versie met BT5.0 ingebouwd. Kan ze ook direct vanaf haar telefoon streamen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik zag laatst dat Sure ook een 2.1 bordje heeft incl Bluetooth en DSP voor iets van 40 euro ofzo?
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Linkje?One World Concepts schreef:Ik zag laatst dat Sure ook een 2.1 bordje heeft incl Bluetooth en DSP voor iets van 40 euro ofzo?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
https://store.sure-electronics.com/product/757Pjotr schreef:Linkje?One World Concepts schreef:Ik zag laatst dat Sure ook een 2.1 bordje heeft incl Bluetooth en DSP voor iets van 40 euro ofzo?
https://store.sure-electronics.com/product/756
Ook wel bij de bekende Franse shop verkrijgbaar.
Ze hebben alleen helaas wederom de verkeerde spoeltjes op de uitgangen.
Voor een beetje betere performance kun je die vervangen.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wat wil Leo nog meer
Zijn die ook direct via USB te programmeren of heb je daar nog het Wondom programmer interface bord voor nodig? Zie dat https://www.soundimports.eu/ het ook levert.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Weet ik niet zeker, zal denk ik met programmer gaan.
Staat vast wel in de handleiding.
Naar mijn ervaring zijn onze Franse vrienden VEEL goedkoper
Staat vast wel in de handleiding.
Naar mijn ervaring zijn onze Franse vrienden VEEL goedkoper
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nog snel even wat geknutseld. Ze worden iets kleiner dan versie 1 en met een recht front. Uitdrukkelijke wens van de toekomstige eigenaresse. Ze komen ook op een plank aan de muur te staan. Vermoed ik.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Haar "roze periode" was van 2 tot 4 jaar. Ze is inmiddels bijna 19 en voorzien van een goede smaak.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Om de fronten precies recht en gecentreerd op de kastjes te lijmen heb ik een soort van uitlijningshulpstuk gemaakt
Ze staan nu in de klemmen om nog een laagje 5mm triplex op de bovenkant te lijmen.
Dat is puur en alleen om esthetische redenen. Ze ogen dan wat evenwichtiger.
Daarna wordt de baffle aan de zijkant afgerond en kunnen ze worden gefineerd.
Dat is puur en alleen om esthetische redenen. Ze ogen dan wat evenwichtiger.
Daarna wordt de baffle aan de zijkant afgerond en kunnen ze worden gefineerd.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik had nog een mega hoeveelheid kersenfineer (ligt er al jaren) en dochterlief vond dat wel een leuk houtje voor haar BB's
Ik heb een paar stukjes op maat gesneden en al huiverend dacht ik terug aan het Mission Impossible avontuur, waar het fineren nou niet echt geweldig ging.
Het fineer scheurt gemakkelijk en het moet 2 afgeronde hoeken om met een vrij kleine radius.
De te gebruiken lijm is BisonTix.
Ik heb het als volgt aangepakt. Eerst aan de buitenzijde van het fineer een laagje plakband aangebracht. De gedachte was: As ik het de hoek omvouw, dan heeft dat plakband de "buitenbocht". Het rekt uit en houdt derhalve de boel bij elkaar. Tix aangebracht en een kwartiertje laten drogen.
Toen de voorkant van het kastje precies gepositioneerd aangebracht en aangedrukt: Dat ging perfect. Fineer aangeklopt met een blokje hout en een hamertje. Dat ging gesmeerd. Het lastigste stuk is gedaan, bij beide kastjes. Nu onder boven en achter nog. Daar verwacht ik geen problemen mee.
Ik ben weer tevreden
Ik heb een paar stukjes op maat gesneden en al huiverend dacht ik terug aan het Mission Impossible avontuur, waar het fineren nou niet echt geweldig ging.
Het fineer scheurt gemakkelijk en het moet 2 afgeronde hoeken om met een vrij kleine radius.
De te gebruiken lijm is BisonTix.
Ik heb het als volgt aangepakt. Eerst aan de buitenzijde van het fineer een laagje plakband aangebracht. De gedachte was: As ik het de hoek omvouw, dan heeft dat plakband de "buitenbocht". Het rekt uit en houdt derhalve de boel bij elkaar. Tix aangebracht en een kwartiertje laten drogen.
Toen de voorkant van het kastje precies gepositioneerd aangebracht en aangedrukt: Dat ging perfect. Fineer aangeklopt met een blokje hout en een hamertje. Dat ging gesmeerd. Het lastigste stuk is gedaan, bij beide kastjes. Nu onder boven en achter nog. Daar verwacht ik geen problemen mee.
Ik ben weer tevreden
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Heb je het fineer gespiegeld of was dit al zo aan de voorzijde?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Slim die tape truuk, om te onthouden. Randjes afgesneden en geschuurd neem ik aan? zie het al 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nee, het is een brede lap (40cm) met een grove vlam in het middenJohn P schreef:Heb je het fineer gespiegeld of was dit al zo aan de voorzijde?
