Ik rijd een Golf 6 cabrio met een RNS 510 radio. Ik wil de originele speakers van de Golf versterken en een subwoofer versterken, met twee losse versterkers. Ik heb een 4 kanaals versteker voor de speakers en een twee kanaals voor de subwoofer. De versterker van de subwoofer heeft een rca-in en een rca uit.
De radio heeft geen tulp aansluitingen, dus ik heb een tulp blokje aangelegd met 2x rca uit (dus 4 kanaals) via alle originele speakerdraden.
Nu moet er dus een keuze gemaakt worden:
--Ga ik de subwoofer aansturen dmv de voorste speakers (rca-) te splitten (voorspeakers + subwoofer op ch1&ch2, achterspeakers op ch3&ch4),
--Ga ik de subwoofer aansturen dmv de achterste speakers (rca-) te splitten (voorspeakers ch1&ch2, achterspeakers + subwoofer op op ch3&ch4)
--of Ga ik de subwoofer aansturen dmv de voorste en achterste speakers samen te pakken en de subwoofer alleen aan te sluiten (voorspeakers + achterspeakers ch1&ch2, subwoofer op ch3, ch4)?
Ik vind het een lastige keuzen want over elke optie is wel wat zeggen. Als ik bv de voor- en achterspeakers op de zelfde kanalen aansluit, dan kan ik volgens mij lastig fader instellen. Op de andere opties zit ik gebonden aan de voor- of achterspeakers om de sub bij te stellen.
Wat zeg jij er van? Wat zou jij doen?
Alvast bedankt voor het helpen!