Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Bekijk de website van de IOSS, daar staat het in feite uitgelegd, onder andere ook die limiet van 150 euro.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Je hebt daar gelijk Rayray5150 schreef:
En willen jullie alsjeblieft ophouden het direct er bovenstaande bericht te quoten, totaal nutteloos en het topic word zo erreg onleesbaar...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Heb de eerste binnen, dit was op een bedrag incl verzenden van EUR 15,41. naja, het zei zo (JLCPCB, verrekenen op dit moment nog niks bij bestellen).
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
I.i.g. niet de standaard €17 extra handling kosten van DHL zelf?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Lijkt er niet op nee. Krijg als het goed is het pakje vanmiddag binnen, dit is de enige verrekening die ik heb gehad. En die heb ik betaald aan DHL, dus ik neem aan dat het hier bij blijft.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Als het goed is zijn die handlingskosten, ook bij PostNL, een stuk naar beneden gegaan. Mits je online betaald als ik het goed heb...
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Laten we het hopen. Of misschien is dat nog voorbehouden aan DHL-Express? Laatst moest ik toch nog 12 euries handling aan Postnl betalen. Lag een kaartje in de bus dat ik het pakketje bij een afhaalpunt moest ophalen. Alwaar ik de B.T.W. + kosten moest afrekenen. Zitten nog 2 Ali pakjes in de pijplijn. Ben benieuwd.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik had begrepen dat DHL €10,- handeling zou vragen en post NL €4.
Als dit de extra kosten zijn gaat het nog wel mee vallen.
Gister nog wat besteld bij Alie en zag dat daar nu BTW gerekend werd, het lijkt er op dat dit nu ook gewoon dan direct door kan.
Ik ben benieuwd.
Als dit de extra kosten zijn gaat het nog wel mee vallen.
Gister nog wat besteld bij Alie en zag dat daar nu BTW gerekend werd, het lijkt er op dat dit nu ook gewoon dan direct door kan.
Ik ben benieuwd.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Barry jlpcb komt toch uit Thailand? Of zit ik abuisBarry2001 schreef:Heb de eerste binnen, dit was op een bedrag incl verzenden van EUR 15,41. naja, het zei zo (JLCPCB, verrekenen op dit moment nog niks bij bestellen).
btw.JPG
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik dacht dat deze maatregelen specifiek voor China waren genomenKappa7 schreef:Is ook buiten de EU dat maakt dus niet uit.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Nope ook voor onze ex eu Britten is dit van toepassing, Het is een Europe's maatregel.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Op zich wel logisch en overzichtelijker. En die minimum handling kosten van DHL, Postnl enz. waren echt absurd. Als je nog wilt gokken zul je een postcode lot moeten kopen bij het Primera afhaalpunt 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Shenzhen China.OpaBert schreef:Barry jlpcb komt toch uit Thailand? Of zit ik abuisBarry2001 schreef:Heb de eerste binnen, dit was op een bedrag incl verzenden van EUR 15,41. naja, het zei zo (JLCPCB, verrekenen op dit moment nog niks bij bestellen).
btw.JPG
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik zou de nieuwe regeling alles behalve overzichtelijk noemen.
Zowel voor de buitenlandse verkopen als voor de koper binnen de EU. Heb je weleens echt in de artikelen gedoken?
Dit betekent namelijk dat elk klein bedrijfje zich hier aan moet houden. Dus die paar gespecialiseerde schroefjes, buizen of hardware bij een kleine ondernemer kopen gaat het hem niet meer worden.
Dat geldt ook voor landen als VS, Rusland en waarschijnlijk ook voor wanneer je iets uit de VK haalt.
Gewoon alles wat zich buiten de EU bevindt.
Als koper moet je dus non-stop gaan opletten en/of evt gaan vragen.
Laatst heb ik het uitgezocht voor iemand die af en toe handgemaakte spulletjes verkoopt naar landen in EU.
Ik heb er nog hoofdpijn van en het is nog steeds allemaal erg onduidelijk.
Het komt erop neer dat je als IOSS moet gaan aanmelden. Leuk en aardig, maar HOE en WAAR dat moet en kan staat letterlijk nergens.
Op een enkel artikel na die je naar peperdure bemiddelaars sturen. Consult plus het regelen kost he snel paar honderd tot duizend euro.
Daar komt ook nog bij dat je per verkoop moet uitzoeken om welk land het gaat en je nog een extra boekhouding erbij krijgt.
Waar ik mij nog het meeste aan stoor is dat ze het non-stop hebben over het feit dat dit nieuwe systeem makkelijker en overzichtelijker zou moeten zijn.
Sorry, maar dat is gewoon echt totaal niet waar.
Niemand wordt hier gelukkig van en al helemaal niet de kleine ondernemer.
Het hele idee ontgaan me, aangezien zakendoen met EU zo ongelooflijk onaantrekkelijk wordt. Zeker voor kleinere ondernemers. Het geeft daarnaast grote bedrijven als Amazon ed nog meer voorsprong en vrijheid.
Terwijl het hele idee was om internationaal juist meer te gaan doen.
Het enige "voordeel" dat ik zie is de extra belasting centjes. Die worden namelijk ook een hoop meer.
Als ik toch even aan het mopperen ben.
Ik had als verwacht dat de transitie periode niet voordelig zou zijn. Men zou eens tegemoetkomen, stel je voor.
Sorry moest er even uit.
Zowel voor de buitenlandse verkopen als voor de koper binnen de EU. Heb je weleens echt in de artikelen gedoken?
Dit betekent namelijk dat elk klein bedrijfje zich hier aan moet houden. Dus die paar gespecialiseerde schroefjes, buizen of hardware bij een kleine ondernemer kopen gaat het hem niet meer worden.
Dat geldt ook voor landen als VS, Rusland en waarschijnlijk ook voor wanneer je iets uit de VK haalt.
Gewoon alles wat zich buiten de EU bevindt.
Als koper moet je dus non-stop gaan opletten en/of evt gaan vragen.
Laatst heb ik het uitgezocht voor iemand die af en toe handgemaakte spulletjes verkoopt naar landen in EU.
Ik heb er nog hoofdpijn van en het is nog steeds allemaal erg onduidelijk.
Het komt erop neer dat je als IOSS moet gaan aanmelden. Leuk en aardig, maar HOE en WAAR dat moet en kan staat letterlijk nergens.
Op een enkel artikel na die je naar peperdure bemiddelaars sturen. Consult plus het regelen kost he snel paar honderd tot duizend euro.
Daar komt ook nog bij dat je per verkoop moet uitzoeken om welk land het gaat en je nog een extra boekhouding erbij krijgt.
Waar ik mij nog het meeste aan stoor is dat ze het non-stop hebben over het feit dat dit nieuwe systeem makkelijker en overzichtelijker zou moeten zijn.
Sorry, maar dat is gewoon echt totaal niet waar.
Niemand wordt hier gelukkig van en al helemaal niet de kleine ondernemer.
Het hele idee ontgaan me, aangezien zakendoen met EU zo ongelooflijk onaantrekkelijk wordt. Zeker voor kleinere ondernemers. Het geeft daarnaast grote bedrijven als Amazon ed nog meer voorsprong en vrijheid.
Terwijl het hele idee was om internationaal juist meer te gaan doen.
Het enige "voordeel" dat ik zie is de extra belasting centjes. Die worden namelijk ook een hoop meer.
Als ik toch even aan het mopperen ben.
Ik had als verwacht dat de transitie periode niet voordelig zou zijn. Men zou eens tegemoetkomen, stel je voor.
Sorry moest er even uit.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Het is toch simpel: Invoerrechten en B.T.W betalen. B.T.W sowieso en invoerrechten voor buiten de EU. Altijd al zo geweest. Alleen ontduikcapriolen en profiteren van de onwikkelingslandposttarieven zijn onoverzichtelijk voor degenen die daar graag van profiteren. Het is nu een beetje beter geregeld.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Pcb's binnen, het is bij de E3,15 gebleven dus. Als ik op het 'hier' dingetje klik om de berekening te zien hoe ze hier aan komen krijg ik die niet te zien, blijft vaag dus.
Nu dus de 22 euris grens er niet meer is wordt het nog interessanter om samen te bestellen, en de overige kosten te delen. Daarover gesproken, ik ga nog bestellen bij JLCPCB, als er iemand mee wil doen laat maar horen. Moet dan wel uiterlijk morgen de Gerbers hier hebben.
Nu dus de 22 euris grens er niet meer is wordt het nog interessanter om samen te bestellen, en de overige kosten te delen. Daarover gesproken, ik ga nog bestellen bij JLCPCB, als er iemand mee wil doen laat maar horen. Moet dan wel uiterlijk morgen de Gerbers hier hebben.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Niet beter geregeld, feit dat je zulk soort dingen wilt aanpakken ben ik zeker met je eens.Pjotr schreef:Het is toch simpel: Invoerrechten en B.T.W betalen. B.T.W sowieso en invoerrechten voor buiten de EU. Altijd al zo geweest. Alleen ontduikcapriolen en profiteren van de onwikkelingslandposttarieven zijn onoverzichtelijk voor degenen die daar graag van profiteren. Het is nu een beetje beter geregeld.
Hoe dat dan vervolgens weer in de praktijk is uitgevoerd, is te droevig voor woorden.
Zeker voor bedrijven en andere landen die wel gewoon netjes zaken doen.
Nogmaals, het gaat om ALLE landen buiten de EU.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Die "overige" kosten zijn porto en $1,50 Paypal. Porto gaat naar gewicht, combineren van meerdere lay-outs loont m.i. eigenlijk niet als het om wat anders gaat dan de "$2 promo's". En je krijgt er dan weer de Nederlandse herdistributie porto voor terug.Barry2001 schreef:Pcb's binnen, het is bij de E3,15 gebleven dus. Als ik op het 'hier' dingetje klik om de berekening te zien hoe ze hier aan komen krijg ik die niet te zien, blijft vaag dus.
Nu dus de 22 euris grens er niet meer is wordt het nog interessanter om samen te bestellen, en de overige kosten te delen. Daarover gesproken, ik ga nog bestellen bij JLCPCB, als er iemand mee wil doen laat maar horen. Moet dan wel uiterlijk morgen de Gerbers hier hebben.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
De porto gaat niet 100% naar gewicht. Er is een standaard 'fee' waar een gewichtstoeslag overheen komt. Dit loont zeer zeker wel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
de reden hiervan is iirc dat ze de concurrentie positie van EU ondernemers gelijk willen trekken aan Ali c.s. want als ondernemer betaal je wel altijd de BTW en tax. in de zelfde pijplijn zitten ook nog een paar andere hoofdpijn (voor de ondernemers dan) aanpassingenOne World Concepts schreef:Niet beter geregeld, feit dat je zulk soort dingen wilt aanpakken ben ik zeker met je eens.Pjotr schreef:Het is toch simpel: Invoerrechten en B.T.W betalen. B.T.W sowieso en invoerrechten voor buiten de EU. Altijd al zo geweest. Alleen ontduikcapriolen en profiteren van de onwikkelingslandposttarieven zijn onoverzichtelijk voor degenen die daar graag van profiteren. Het is nu een beetje beter geregeld.
Hoe dat dan vervolgens weer in de praktijk is uitgevoerd, is te droevig voor woorden.
Zeker voor bedrijven en andere landen die wel gewoon netjes zaken doen.
Nogmaals, het gaat om ALLE landen buiten de EU.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Dat snap ik, maar voor de kleinere buitenlandse ondernemers is dit niet meer te doen en totaal interessant.Henkjan schreef:de reden hiervan is iirc dat ze de concurrentie positie van EU ondernemers gelijk willen trekken aan Ali c.s. want als ondernemer betaal je wel altijd de BTW en tax. in de zelfde pijplijn zitten ook nog een paar andere hoofdpijn (voor de ondernemers dan) aanpassingenOne World Concepts schreef:Niet beter geregeld, feit dat je zulk soort dingen wilt aanpakken ben ik zeker met je eens.Pjotr schreef:Het is toch simpel: Invoerrechten en B.T.W betalen. B.T.W sowieso en invoerrechten voor buiten de EU. Altijd al zo geweest. Alleen ontduikcapriolen en profiteren van de onwikkelingslandposttarieven zijn onoverzichtelijk voor degenen die daar graag van profiteren. Het is nu een beetje beter geregeld.
Hoe dat dan vervolgens weer in de praktijk is uitgevoerd, is te droevig voor woorden.
Zeker voor bedrijven en andere landen die wel gewoon netjes zaken doen.
Nogmaals, het gaat om ALLE landen buiten de EU.
Duizend euro neerleggen om ervoor te zorgen dat je dus compatibel bent met het systeem hier ligt natuurlijk niet meer in verhouding met een paar klanten die je hebt in EU.
Buiten de extra tijd en kosten die je hebt in je administratie ed.
Wat concurrentiepositie betreft, verschilt dat nogal per ondernemer of bedrijf hier en wat ze doen.
Er zijn er genoeg die letterlijk hetzelfde artikel op Ali kopen, het uit het doosje pakken, in een kleiner doosje stoppen en dan prijs maal 4 doen.
Daar zit dan echt nul toegevoegde waarde in IMO, dan kun je het net zo goed zelf online kopen (wat nu dus gebeurt).
Dit is een ander verhaal voor een daadwerkelijke distributeur, die bv in bulk een mooie prijs kan krijgen en daardoor bv ook bepaald risico neemt.
Of producten die enkel OEM zijn, of van B2B worden verkocht.
Sorry, maar dan zie ik mijn euro's toch liever direct bij mensen en families aan de andere kant van de wereld direct op bordje komen.
Sterker nog, ben bereid daar een fooi te geven, die mensen werken namelijk al onder verschrikkelijker omstandigheden en hebben het al moeilijk genoeg.
Dus ik snap de hele strekking, ik snap ook dat er dingen totaal scheef zijn en waren, en ben ook eens dat het anders kan en moet, maar hoe het vervolgens wordt "opgelost" raakt kant noch wal.
Het verbaast mij overigens wel weer dat ook op hoger niveau dit ineens zo'n ding is, dit had je 10-15 jaar geleden allang zien aankomen natuurlijk.
Destijds is daar nooit naar gekeken.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Wat ik niet zie wat de invoer rechten zijn
Stel ik koop een buizenversterker bij AliExpress kost daar 200€ geen idee maar wat ze werkelijk kosten , ik doe maar wat.
Dan moet over dat ding invoer rechten betalen
Waar staat dat hoeveel dat dat is
Dat moet toch bekend zijn voor me ?
Moet ik daar op voorhand gaan informeren van hallo ( arme ambtenaar die mij dit voor de 40.000 ste keer moet gaan uit legen ) ik wil een push pull buizenversterker invoeren hij weegt erg zwaar en de doos erg groot Wat zijn de invoer kosten
Atnwoord ambtenaar , erg veel
je kan het beter hier kopen en Jeff Bezos oh nee die stopt ermee Andy Jassy het laten invoeren
Ik bedoel dat staat nergens , dan moet je zeker een douane bellen , ik weet dat die Boeken hadden met waarden van allerlei producten
Die gaat het druk krijgen denk ik zo maar
Of is er waarde bepaling App voor waar uit dan de invoer rechten berekend worden
Een simpel 400volt voedingkje 1 amp kost toevallig zo iets +/- 150€
Ben reuze benieuwd
Stel ik koop een buizenversterker bij AliExpress kost daar 200€ geen idee maar wat ze werkelijk kosten , ik doe maar wat.
Dan moet over dat ding invoer rechten betalen
Waar staat dat hoeveel dat dat is
Dat moet toch bekend zijn voor me ?
Moet ik daar op voorhand gaan informeren van hallo ( arme ambtenaar die mij dit voor de 40.000 ste keer moet gaan uit legen ) ik wil een push pull buizenversterker invoeren hij weegt erg zwaar en de doos erg groot Wat zijn de invoer kosten
Atnwoord ambtenaar , erg veel
je kan het beter hier kopen en Jeff Bezos oh nee die stopt ermee Andy Jassy het laten invoeren
Ik bedoel dat staat nergens , dan moet je zeker een douane bellen , ik weet dat die Boeken hadden met waarden van allerlei producten
Die gaat het druk krijgen denk ik zo maar
Of is er waarde bepaling App voor waar uit dan de invoer rechten berekend worden
Een simpel 400volt voedingkje 1 amp kost toevallig zo iets +/- 150€
Ben reuze benieuwd
