Een schuifpotmeter ondersteboven zetten ?MarcelvdG schreef:Alternatieven: gewone log-pot en een tandwieloverbrenging om de draairichting te veranderen, gewone log-pot en eraan wennen dat rechtsom zachter is, instelpot die je 1 keer instelt.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Een schuifpotmeter ondersteboven zetten ?MarcelvdG schreef:Alternatieven: gewone log-pot en een tandwieloverbrenging om de draairichting te veranderen, gewone log-pot en eraan wennen dat rechtsom zachter is, instelpot die je 1 keer instelt.
Ohh AnneAh!buis schreef:Je moet democles niet de schuld geven van mijn blunderOpaBert schreef:Leuk te zien Dat Ook Demo weleens een diode verkeerd om zet
Dacht dat ik het alleen deed nu zijn we samen Peet![]()
![]()
Anne
Natuurlijk, dat is veel simpeler!Ah!buis schreef:Een schuifpotmeter ondersteboven zetten ?MarcelvdG schreef:Alternatieven: gewone log-pot en een tandwieloverbrenging om de draairichting te veranderen, gewone log-pot en eraan wennen dat rechtsom zachter is, instelpot die je 1 keer instelt.![]()
Anne
Is 1k wat beter te vinden ? Gaat ook, kun je wat minder verzwakken, evt serieweerstand als 't wat te gevoelig blijft.democles schreef:Met die schuifpot is het nog wat moeilijk er een van 2K te vinden
Zit er dik inMarcelvdG schreef:Ik zou een voorkeur voor een wat hogere waarde hebben (2,2 kohm...10 kohm) voor als iemand enorm in de microfoon wil schreeuwen.
democles schreef:Mijn Elvis interpretatie met dit ding was niet echt overtuigend.............![]()
Vind het bewonderenswaardig dat je dat kuntdemocles schreef:Ja grap maar,het kwam recht uit het hart![]()
Maar even wat dingen op de print gebakt,de that1510 en de opa2134 waren binnen,samen met wat klein spul
Goed gereedschap is het halve werk,maar het blijft klein spul
MarcelvdG schreef:Alles van 1 kohm log tot en met 10 kohm log is eigenlijk wel goed met een dynamische microfoon. Ik zou een voorkeur voor een wat hogere waarde hebben (2,2 kohm...10 kohm) voor als iemand enorm in de microfoon wil schreeuwen.
Juist, ik haalde wat dingen door elkaar. Mijn commentaar sloeg op mijn schakeling, de THAT1510 heeft een 5 keer lagere weerstand nodig voor dezelfde versterking. Die 10 kohm log waar ik het over had is voor een THAT1510 die alleen met dynamische microfoons gebruikt wordt dus wel erg veel, tenzij je de microfoon ook wel eens in de kick drum van een hardrockgroep stopt. Het zou wel gewoon moeten werken.democles schreef:de that1510 en de opa2134 waren binnen,samen met wat klein spul
Dat heb je niet. Het gaat om een omgekeerd logaritmische potmeter (*) die omdat die nog niet beschikbaar is tijdelijk vervangen wordt door een instelpotmeter, zodat de rest alvast getest kan worden. Die instelpot hoeft inderdaad niet logaritmisch of omgekeerd logaritmisch te zijn.One World Concepts schreef:Waarom heb je een logaritmische instelpot nodig?