Speakers MG F Trophy

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
yblokdijk

Speakers MG F Trophy

Bericht door yblokdijk »

Beste allemaal,

zal me even voorstellen eerst, Youri , 38 jaar woon in Noord Holland en rijd een paar MG's.

nu heb ik net een andere MG , ik wil graag de speakers upgraden voor wat betere lage tonen , allereerst, subwoofer is geen optie in deze auto!
ik zoek dus een leuke compo set van 16,5cm maar die wel zeer goed de lage tonen kan weergeven , het valt me op dat mn standaard speakers in de deuren van mn BMW 5 serie , zeer goede lage tonen kunnen produceren zonder subwoofer, voor mij is dat ook meer dan prima. Dit zou ik ook graag in de MGF willen creeeren, in mijn MG TF heb ik een speakerset van ground zero (compo) deuren vol geduwd met bitumen maar vind toch dat de speakers snel overspelen op de lage tonen , dat vind ik vrij bijzonder dat de BMW met z'n standaard speakers beter presteert dan een Ground Zero composet van 200 euro.

wie heeft de gouden tip voor een goede 16,5cm composet met goede weergave van de lagen tonen?

alvast bedankt!
OWC
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Speakers MG F Trophy

Bericht door OWC »

Ben je echt op zoek naar een combo als in woofer + tweeter in een of staan die twee los van elkaar?

Anders zou je namelijk eventueel nog voor 2 x 6 inch subs kunnen gaan met breedbanders.
Zo maar even een idee.
Hoe zit het daarnaast met de versterking?
Heb je bv wel plek voor een extra (platte) versterker, of moet het allemaal gewoon uit een stereo unit komen?

En misschien ook niet geheel onbelangrijk, wat mag het allemaal gaan kosten?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hmmmm.... laag weergave in een cabrio lijkt mij sowieso onbegonnen werk.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hoi Youri, welkom hier!

doe eens wat foto's van je MG's....
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

FF smullen van die echt mooie MG's van toen , neem ik aan.
Een vriend van mij had een MG B die regelmatig in de prijzen viel. :kwijl: :kwijl:
mgb.jpg
Maar ja, als je vak autoschade reparatie is, hij was mooier als uit de fabriek.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Moet er geen olielekbak onder ? :mrgreen:
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

In een BMW 5 serie zitten in de deuren 13cm en in de bodem onder de stoelen 20cm woofers, die geeft wel een behoorlijk laag. Al is dat kwalitatief ook weer niet echt heel hifi, allemaal behoorlijk geboost.

Maar inderdaad een heel ander verhaal dan een oldtimer zoals een MG cabrio. Cabrio is altijd lastig, wellicht valt er in de schutboarden / wielkasten wat te plaatsen als daar ruimte is. Deuren zijn niet de optimale plaats voor woofers eigenlijk vanwege luchtlek, rammels, vocht, beperkt of juist te groot luchtvolume voor de gebruikte woofers. Stevige montage óp de deur is de enige manier om enigszins goed laag te verwachten. Iets in een kunststof of hardboard paneeltje plaatsten werkt nooit.

[edit]MG F is nog geen oldtimer... :lol: [/edit]
Plaats reactie