ik ben met een 3weg bezig waar in eerste instantie t filter toch extern ligt, en ik heb een stel identieke icepowers liggen dus als t met Arta en een toonfiets te meten is laat t maar weten. (haast moet je alleen niet hebben
Advies en tips bij bi-amping
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Advies en tips bij bi-amping
wat valt er nog meer te meten?
ik ben met een 3weg bezig waar in eerste instantie t filter toch extern ligt, en ik heb een stel identieke icepowers liggen dus als t met Arta en een toonfiets te meten is laat t maar weten. (haast moet je alleen niet hebben
)
ik ben met een 3weg bezig waar in eerste instantie t filter toch extern ligt, en ik heb een stel identieke icepowers liggen dus als t met Arta en een toonfiets te meten is laat t maar weten. (haast moet je alleen niet hebben
Re: Advies en tips bij bi-amping
Hier een plaatje van intermod van slechts 2 frequenties
Dan zie je dat eronder en er boven producten ontstaan
Of dat in jouw versterker ook is geen idee Wel is zo dat hoe harder je speelt Des te groter worden die producten
Een details voor hen die een spectrum analyzer hebben , Arta is ook mogelijk.
Dat intermodulatie producten zich onderscheiden door 3 x sterker te stijgen als F1 en F2
Edit
En de Harmonische moet ik daar nog aan toevoegen
Zie je dus dat 3x Sneller stijgen Dan weet je dat het IMD is en geen Harmonische vervorming
Dan zie je dat eronder en er boven producten ontstaan
Of dat in jouw versterker ook is geen idee Wel is zo dat hoe harder je speelt Des te groter worden die producten
Een details voor hen die een spectrum analyzer hebben , Arta is ook mogelijk.
Dat intermodulatie producten zich onderscheiden door 3 x sterker te stijgen als F1 en F2
Edit
En de Harmonische moet ik daar nog aan toevoegen
Zie je dus dat 3x Sneller stijgen Dan weet je dat het IMD is en geen Harmonische vervorming
-
PaulJongen
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 02 mei 2026, 18:33
Re: Advies en tips bij bi-amping
Er is in1987 door het populair electronica tijdschrift Elektuur een actief driewegfilter schema compleet met printplaat gepubliceerd, met als doel de faseverschuiving in de overgangs gebieden van de weergevers, op te heffen. Er is dus sprake van een fasesynchroon driewegfilter. Het wordt hier "actief subtraktief filter" genoemd.Dit schema is te vinden op:
https://www.robkalmeijer.nl/techniek/el ... index.html
https://www.robkalmeijer.nl/techniek/el ... index.html
