Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Een st Bernhard quijlt ook 
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 09 mei 2021, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Nou ik heb de afgelopen 5 jaar bijna alle onderdelen voor mn buizen versterkers daar gekocht Sommige met heel veel spijt
Buisvoeten o.a de goedkoopste die ik daar kon vinden Dat heb ik afgeleerd Dat is storing ingebouwd
Verder heel mn lade kast met 2 watt weerstanden Metaalfilm vol in Orders van 20 weerstanden 2Watt voor 60 cent inc. verzenden
Maar dat is nu niet meer de moeite waard
Vervelende alleen is dat bijna niemand Alles heeft en je niet 1 maar 2 of 3 keer verzendkosten moet betalen
Buisvoeten o.a de goedkoopste die ik daar kon vinden Dat heb ik afgeleerd Dat is storing ingebouwd
Verder heel mn lade kast met 2 watt weerstanden Metaalfilm vol in Orders van 20 weerstanden 2Watt voor 60 cent inc. verzenden
Maar dat is nu niet meer de moeite waard
Vervelende alleen is dat bijna niemand Alles heeft en je niet 1 maar 2 of 3 keer verzendkosten moet betalen
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Bij een zaak als Mouser is echt ontzettend veel te krijgen, maar omdat het aanbod zo breed is, kan het moeilijk zijn om juist net het gene te vinden dat je zoekt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
pappaleo schreef:Een st Bernhard quijlt ook
Ah…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
ray5150 schreef:Bij een zaak als Mouser is echt ontzettend veel te krijgen, maar omdat het aanbod zo breed is, kan het moeilijk zijn om juist net het gene te vinden dat je zoekt.
Ik heb ooit de papieren catalogus van Farnell gehad. Niet normaal…
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik kreeg vorige week 3 elcootjes binnen van Mouser Besteld voor de CA welke Joram en Peter hebben gebouwd en getest voor me
Dat is nog trager dan Alie
Dat is nog trager dan Alie
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ja, dat zal me een best boek zijn geweest.Leeuwarden schreef:Ik heb ooit de papieren catalogus van Farnell gehad. Niet normaal…
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Met https://www.tube-town.net/ kom je een heel eind denk ik, in combinatie met https://www.tme.eu/nl/en/OpaBert schreef:Nou ik heb de afgelopen 5 jaar bijna alle onderdelen voor mn buizen versterkers daar gekocht Sommige met heel veel spijt
Buisvoeten o.a de goedkoopste die ik daar kon vinden Dat heb ik afgeleerd Dat is storing ingebouwd
Verder heel mn lade kast met 2 watt weerstanden Metaalfilm vol in Orders van 20 weerstanden 2Watt voor 60 cent inc. verzenden![]()
Maar dat is nu niet meer de moeite waard
Vervelende alleen is dat bijna niemand Alles heeft en je niet 1 maar 2 of 3 keer verzendkosten moet betalen
Maar goed, het zou idd een hoop schelen wanneer het gewoon per brievenbuspost zou kunnen.
Eventueel kunnen we wel een inkoop actie opzetten ofzo.
Eens per zoveel keer een bulk order doen en dan verdelen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Leuk bedacht, maar dat is een organisatie waar je (met betaling en versturen etc) een dagtaak aan kunt hebben.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Hebben ze al even niet meer. Op het moment dat ‘ie gedrukt wordt is ‘is ook alweer verouderd. Of de prijzen achterhaald.Leeuwarden schreef:ray5150 schreef:Bij een zaak als Mouser is echt ontzettend veel te krijgen, maar omdat het aanbod zo breed is, kan het moeilijk zijn om juist net het gene te vinden dat je zoekt.
Ik heb ooit de papieren catalogus van Farnell gehad. Niet normaal…
Het is prettig zoeken, als je iets wilt kopen maar niet weet hoe het heet... heb om die reden hier nog een oude liggen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Dat hangt beetje af hoe vaak en wanneer je bestelt.Barry2001 schreef:Leuk bedacht, maar dat is een organisatie waar je (met betaling en versturen etc) een dagtaak aan kunt hebben.
Als je iets op Aliexpress koopt, heb je het op z'n vroegst ook pas 10 dagen later binnen.
Spullen voor buizen zijn trouwens op Aliexpress vaak zelfs duurder dan de eerder genoemde winkels.
Turret boards ed kun je ook laten maken, kwestie van PCB's bestellen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik zal eens kijken/rekenen, iets met een pooltje ofzoBarry2001 schreef:Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant
Idem voor luidsprekers, die zijn vaak ook stuk goedkoper als je er meerdere bestelt.
Soms zelfs al bij 4-6 stuks, gaat de prijs naar 60% ofzo.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
quote="hannesie"]Dus hangen er ook van dit soort dingen aan de muur bij jullie?Screenshot_20210509-135810.png[/quote]
Ja, een jaar geleden is ze begonnen maar er wordt aardig productie gedraaid
Ja, een jaar geleden is ze begonnen maar er wordt aardig productie gedraaid
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Goed plan BartOne World Concepts schreef:Ik zal eens kijken/rekenen, iets met een pooltje ofzoBarry2001 schreef:Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant
Idem voor luidsprekers, die zijn vaak ook stuk goedkoper als je er meerdere bestelt.
Soms zelfs al bij 4-6 stuks, gaat de prijs naar 60% ofzo.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Overigens, qua weerstanden enzo, Aliexpress prijzen worden het niet.Barry2001 schreef:Goed plan BartOne World Concepts schreef:Ik zal eens kijken/rekenen, iets met een pooltje ofzoBarry2001 schreef:Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant
Idem voor luidsprekers, die zijn vaak ook stuk goedkoper als je er meerdere bestelt.
Soms zelfs al bij 4-6 stuks, gaat de prijs naar 60% ofzo.
Ik heb weleens 100 stuks 5W ofzo langs zien komen voor 2 euro incl shipping
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Daar zou je een website van kunnen maken. Samenkopen.net of zoiets. Oh wacht.....One World Concepts schreef:Eventueel kunnen we wel een inkoop actie opzetten ofzo.
Eens per zoveel keer een bulk order doen en dan verdelen.
Vroeger toen DX en Alie etc nog niet bekend waren, heb ik geregeld allerlei handige spulletjes besteld via inkoopacties van samenkopen.net. In de nadagen van die site kocht ik een kilo weerstanden voor een paar euro. Daar heb ik al jaren plezier van, ik denk niet dat ik ze op zal krijgen. De zak met BIC pennen is ook nog lang niet leeg.One World Concepts schreef:Overigens, qua weerstanden enzo, Aliexpress prijzen worden het niet.
Ik heb weleens 100 stuks 5W ofzo langs zien komen voor 2 euro incl shipping
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Vroeger idd ook heel veel gebruikt. Ik kan met het begin van de websites nog heel goed herinneren.AntonZ schreef:Daar zou je een website van kunnen maken. Samenkopen.net of zoiets. Oh wacht.....One World Concepts schreef:Eventueel kunnen we wel een inkoop actie opzetten ofzo.
Eens per zoveel keer een bulk order doen en dan verdelen.![]()
Vroeger toen DX en Alie etc nog niet bekend waren, heb ik geregeld allerlei handige spulletjes besteld via inkoopacties van samenkopen.net. In de nadagen van die site kocht ik een kilo weerstanden voor een paar euro. Daar heb ik al jaren plezier van, ik denk niet dat ik ze op zal krijgen. De zak met BIC pennen is ook nog lang niet leeg.One World Concepts schreef:Overigens, qua weerstanden enzo, Aliexpress prijzen worden het niet.
Ik heb weleens 100 stuks 5W ofzo langs zien komen voor 2 euro incl shipping
Ik zou het hier eerder dan als een vriendendienst.
Anders zou ik net zo goed een webshop kunnen starten en daar zijn er inmiddels als zoveel van.
Daar zat ik niet echt op te wachten.
Maar ik moet dit plan nog eens even uitwerken.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Las dit bij Belgie post
We wisten het al maar nu nog beter
Opgelet: vanaf 1 juli 2021 verandert de EU de btw-regels voor online bestellingen verstuurd van buiten de EU
Op alle zendingen die vanaf 1 juli in België worden geleverd, betaal je btw en invoerkosten, ook op zendingen van 22 euro of minder. Dit geldt ook voor zendingen die voor 1 juli werden besteld. bpost maakt je wegwijs in de nieuwe wetgeving: surf naar http://www.bpost.be/shoppen-buiten-eu
We wisten het al maar nu nog beter
Opgelet: vanaf 1 juli 2021 verandert de EU de btw-regels voor online bestellingen verstuurd van buiten de EU
Op alle zendingen die vanaf 1 juli in België worden geleverd, betaal je btw en invoerkosten, ook op zendingen van 22 euro of minder. Dit geldt ook voor zendingen die voor 1 juli werden besteld. bpost maakt je wegwijs in de nieuwe wetgeving: surf naar http://www.bpost.be/shoppen-buiten-eu
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.
Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."
Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."
Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik heb geen dee wat je geschreven hebtOne World Concepts schreef:Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.
Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."
Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Dit is door google vertaald
Ons gerelateerde team had het aanstaande beleid opgemerkt en bereidt zich erop voor. Voor individuele gebruikersbestellingen van minder dan 150 euro in EU-landen, zullen we IOSS registreren om u te helpen namens u btw te betalen. Er zou eind juni meer gedetailleerde aankondiging moeten zijn
Dat begrijp ik ook niet
Wat is ioss
Ik begrijp van google dat het een tussen partij is
Verder de uitleg viel mij het getal 150€ op en moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal voor mij onbegrijpelijk is
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Volgens mij is de IOSS de organisatie die dingen als import belasting op zich neemt.OpaBert schreef:Ik heb geen dee wat je geschreven hebtOne World Concepts schreef:Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.
Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."
Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Dit is door google vertaald
Ons gerelateerde team had het aanstaande beleid opgemerkt en bereidt zich erop voor. Voor individuele gebruikersbestellingen van minder dan 150 euro in EU-landen, zullen we IOSS registreren om u te helpen namens u btw te betalen. Er zou eind juni meer gedetailleerde aankondiging moeten zijn
Dat begrijp ik ook niet
Wat is ioss
Ik begrijp van google dat het een tussen partij is
Verder de uitleg viel mij het getal 150€ op en moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal voor mij onbegrijpelijk is
Zie; https://ec.europa.eu/taxation_customs/b ... at/ioss_en
Met andere woorden, daar kunnen (web)shops zich laten registreren om zaken te doen met klanten binnen de EU.
Zoals eerder dat plaatje van jou aangaf.
Wat het citaat zegt is dat zij deze kosten op zich nemen, en geregistreerd zullen staan als webshop.
Nu is dat bij Chinezen altijd een beetje afwachten wat ze met die kosten bedoelen.
Of dat dus zowel de 21% BTW is als de invoerkosten, of gewoon enkel de invoerkosten.
Worst case moet je dus misschien die 21% nog betalen, maar daar kan ik persoonlijk nog wel mee leven.
Dan is het namelijk nog steeds heel erg goedkoop.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Aha op die fietsOne World Concepts schreef:Volgens mij is de IOSS de organisatie die dingen als import belasting op zich neemt.OpaBert schreef:Ik heb geen dee wat je geschreven hebtOne World Concepts schreef:Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.
Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."
Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Dit is door google vertaald
Ons gerelateerde team had het aanstaande beleid opgemerkt en bereidt zich erop voor. Voor individuele gebruikersbestellingen van minder dan 150 euro in EU-landen, zullen we IOSS registreren om u te helpen namens u btw te betalen. Er zou eind juni meer gedetailleerde aankondiging moeten zijn
Dat begrijp ik ook niet
Wat is ioss
Ik begrijp van google dat het een tussen partij is
Verder de uitleg viel mij het getal 150€ op en moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal voor mij onbegrijpelijk is
Zie; https://ec.europa.eu/taxation_customs/b ... at/ioss_en
Met andere woorden, daar kunnen (web)shops zich laten registreren om zaken te doen met klanten binnen de EU.
Zoals eerder dat plaatje van jou aangaf.
Wat het citaat zegt is dat zij deze kosten op zich nemen, en geregistreerd zullen staan als webshop.
Nu is dat bij Chinezen altijd een beetje afwachten wat ze met die kosten bedoelen.
Of dat dus zowel de 21% BTW is als de invoerkosten, of gewoon enkel de invoerkosten.
Worst case moet je dus misschien die 21% nog betalen, maar daar kan ik persoonlijk nog wel mee leven.
Dan is het namelijk nog steeds heel erg goedkoop.
Dat is voordeliger als DHL die doen ook zo iets maar rekenen nog wat extra erbij
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Maar wat is dan precies een "geregisteerde" webshop waar die Belgen het over hebben ?
En willen jullie alsjeblieft ophouden het direct er bovenstaande bericht te quoten, totaal nutteloos en het topic word zo erreg onleesbaar...
En willen jullie alsjeblieft ophouden het direct er bovenstaande bericht te quoten, totaal nutteloos en het topic word zo erreg onleesbaar...
