Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door pappaleo »

Een st Bernhard quijlt ook :mrgreen:
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 09 mei 2021, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Leeuwarden »

Huh?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Nou ik heb de afgelopen 5 jaar bijna alle onderdelen voor mn buizen versterkers daar gekocht Sommige met heel veel spijt
Buisvoeten o.a de goedkoopste die ik daar kon vinden Dat heb ik afgeleerd Dat is storing ingebouwd
Verder heel mn lade kast met 2 watt weerstanden Metaalfilm vol in Orders van 20 weerstanden 2Watt voor 60 cent inc. verzenden O:)
Maar dat is nu niet meer de moeite waard
Vervelende alleen is dat bijna niemand Alles heeft en je niet 1 maar 2 of 3 keer verzendkosten moet betalen
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Bij een zaak als Mouser is echt ontzettend veel te krijgen, maar omdat het aanbod zo breed is, kan het moeilijk zijn om juist net het gene te vinden dat je zoekt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Leeuwarden »

pappaleo schreef:
Een st Bernhard quijlt ook :mrgreen:

Ah…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Leeuwarden »

ray5150 schreef:
Bij een zaak als Mouser is echt ontzettend veel te krijgen, maar omdat het aanbod zo breed is, kan het moeilijk zijn om juist net het gene te vinden dat je zoekt.

Ik heb ooit de papieren catalogus van Farnell gehad. Niet normaal…
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Ik kreeg vorige week 3 elcootjes binnen van Mouser Besteld voor de CA welke Joram en Peter hebben gebouwd en getest voor me :dank: :dank:
Dat is nog trager dan Alie :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Leeuwarden schreef:
Ik heb ooit de papieren catalogus van Farnell gehad. Niet normaal…
Ja, dat zal me een best boek zijn geweest.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

OpaBert schreef:
Nou ik heb de afgelopen 5 jaar bijna alle onderdelen voor mn buizen versterkers daar gekocht Sommige met heel veel spijt
Buisvoeten o.a de goedkoopste die ik daar kon vinden Dat heb ik afgeleerd Dat is storing ingebouwd
Verder heel mn lade kast met 2 watt weerstanden Metaalfilm vol in Orders van 20 weerstanden 2Watt voor 60 cent inc. verzenden O:)
Maar dat is nu niet meer de moeite waard
Vervelende alleen is dat bijna niemand Alles heeft en je niet 1 maar 2 of 3 keer verzendkosten moet betalen
Met https://www.tube-town.net/ kom je een heel eind denk ik, in combinatie met https://www.tme.eu/nl/en/

Maar goed, het zou idd een hoop schelen wanneer het gewoon per brievenbuspost zou kunnen.
Eventueel kunnen we wel een inkoop actie opzetten ofzo.
Eens per zoveel keer een bulk order doen en dan verdelen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

Leuk bedacht, maar dat is een organisatie waar je (met betaling en versturen etc) een dagtaak aan kunt hebben.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

Leeuwarden schreef:
ray5150 schreef:
Bij een zaak als Mouser is echt ontzettend veel te krijgen, maar omdat het aanbod zo breed is, kan het moeilijk zijn om juist net het gene te vinden dat je zoekt.

Ik heb ooit de papieren catalogus van Farnell gehad. Niet normaal…
Hebben ze al even niet meer. Op het moment dat ‘ie gedrukt wordt is ‘is ook alweer verouderd. Of de prijzen achterhaald.
Het is prettig zoeken, als je iets wilt kopen maar niet weet hoe het heet... heb om die reden hier nog een oude liggen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Barry2001 schreef:
Leuk bedacht, maar dat is een organisatie waar je (met betaling en versturen etc) een dagtaak aan kunt hebben.
Dat hangt beetje af hoe vaak en wanneer je bestelt.

Als je iets op Aliexpress koopt, heb je het op z'n vroegst ook pas 10 dagen later binnen.

Spullen voor buizen zijn trouwens op Aliexpress vaak zelfs duurder dan de eerder genoemde winkels.
Turret boards ed kun je ook laten maken, kwestie van PCB's bestellen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant :D
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Barry2001 schreef:
Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant :D
Ik zal eens kijken/rekenen, iets met een pooltje ofzo

Idem voor luidsprekers, die zijn vaak ook stuk goedkoper als je er meerdere bestelt.
Soms zelfs al bij 4-6 stuks, gaat de prijs naar 60% ofzo.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

quote="hannesie"]Dus hangen er ook van dit soort dingen aan de muur bij jullie?Screenshot_20210509-135810.png[/quote]


Ja, een jaar geleden is ze begonnen maar er wordt aardig productie gedraaid
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

One World Concepts schreef:
Barry2001 schreef:
Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant :D
Ik zal eens kijken/rekenen, iets met een pooltje ofzo

Idem voor luidsprekers, die zijn vaak ook stuk goedkoper als je er meerdere bestelt.
Soms zelfs al bij 4-6 stuks, gaat de prijs naar 60% ofzo.
Goed plan Bart :goedzo:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Barry2001 schreef:
One World Concepts schreef:
Barry2001 schreef:
Zet het maar op zou ik zeggen. Ik ben je eerste klant :D
Ik zal eens kijken/rekenen, iets met een pooltje ofzo

Idem voor luidsprekers, die zijn vaak ook stuk goedkoper als je er meerdere bestelt.
Soms zelfs al bij 4-6 stuks, gaat de prijs naar 60% ofzo.
Goed plan Bart :goedzo:
Overigens, qua weerstanden enzo, Aliexpress prijzen worden het niet.
Ik heb weleens 100 stuks 5W ofzo langs zien komen voor 2 euro incl shipping :think:
AntonZ
Berichten: 1345
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door AntonZ »

One World Concepts schreef:
Eventueel kunnen we wel een inkoop actie opzetten ofzo.
Eens per zoveel keer een bulk order doen en dan verdelen.
Daar zou je een website van kunnen maken. Samenkopen.net of zoiets. Oh wacht..... :wink:


One World Concepts schreef:
Overigens, qua weerstanden enzo, Aliexpress prijzen worden het niet.
Ik heb weleens 100 stuks 5W ofzo langs zien komen voor 2 euro incl shipping :think:
Vroeger toen DX en Alie etc nog niet bekend waren, heb ik geregeld allerlei handige spulletjes besteld via inkoopacties van samenkopen.net. In de nadagen van die site kocht ik een kilo weerstanden voor een paar euro. Daar heb ik al jaren plezier van, ik denk niet dat ik ze op zal krijgen. De zak met BIC pennen is ook nog lang niet leeg.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

AntonZ schreef:
One World Concepts schreef:
Eventueel kunnen we wel een inkoop actie opzetten ofzo.
Eens per zoveel keer een bulk order doen en dan verdelen.
Daar zou je een website van kunnen maken. Samenkopen.net of zoiets. Oh wacht..... :wink:


One World Concepts schreef:
Overigens, qua weerstanden enzo, Aliexpress prijzen worden het niet.
Ik heb weleens 100 stuks 5W ofzo langs zien komen voor 2 euro incl shipping :think:
Vroeger toen DX en Alie etc nog niet bekend waren, heb ik geregeld allerlei handige spulletjes besteld via inkoopacties van samenkopen.net. In de nadagen van die site kocht ik een kilo weerstanden voor een paar euro. Daar heb ik al jaren plezier van, ik denk niet dat ik ze op zal krijgen. De zak met BIC pennen is ook nog lang niet leeg.
Vroeger idd ook heel veel gebruikt. Ik kan met het begin van de websites nog heel goed herinneren.

Ik zou het hier eerder dan als een vriendendienst.
Anders zou ik net zo goed een webshop kunnen starten en daar zijn er inmiddels als zoveel van.
Daar zat ik niet echt op te wachten.

Maar ik moet dit plan nog eens even uitwerken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Las dit bij Belgie post
We wisten het al maar nu nog beter
Opgelet: vanaf 1 juli 2021 verandert de EU de btw-regels voor online bestellingen verstuurd van buiten de EU
Op alle zendingen die vanaf 1 juli in België worden geleverd, betaal je btw en invoerkosten, ook op zendingen van 22 euro of minder. Dit geldt ook voor zendingen die voor 1 juli werden besteld. bpost maakt je wegwijs in de nieuwe wetgeving: surf naar http://www.bpost.be/shoppen-buiten-eu
Bijlagen
813E9EF7-D7F3-4A74-94FB-FA129C869F99.jpeg
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.

Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."

Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

One World Concepts schreef:
Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.

Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."

Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Ik heb geen dee wat je geschreven hebt :lol:
Dit is door google vertaald
Ons gerelateerde team had het aanstaande beleid opgemerkt en bereidt zich erop voor. Voor individuele gebruikersbestellingen van minder dan 150 euro in EU-landen, zullen we IOSS registreren om u te helpen namens u btw te betalen. Er zou eind juni meer gedetailleerde aankondiging moeten zijn
Dat begrijp ik ook niet :hide:
Wat is ioss :?:
Ik begrijp van google dat het een tussen partij is
Verder de uitleg viel mij het getal 150€ op en moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal voor mij onbegrijpelijk is :-s
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

OpaBert schreef:
One World Concepts schreef:
Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.

Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."

Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Ik heb geen dee wat je geschreven hebt :lol:
Dit is door google vertaald
Ons gerelateerde team had het aanstaande beleid opgemerkt en bereidt zich erop voor. Voor individuele gebruikersbestellingen van minder dan 150 euro in EU-landen, zullen we IOSS registreren om u te helpen namens u btw te betalen. Er zou eind juni meer gedetailleerde aankondiging moeten zijn
Dat begrijp ik ook niet :hide:
Wat is ioss :?:
Ik begrijp van google dat het een tussen partij is
Verder de uitleg viel mij het getal 150€ op en moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal voor mij onbegrijpelijk is :-s
Volgens mij is de IOSS de organisatie die dingen als import belasting op zich neemt.
Zie; https://ec.europa.eu/taxation_customs/b ... at/ioss_en
Met andere woorden, daar kunnen (web)shops zich laten registreren om zaken te doen met klanten binnen de EU.
Zoals eerder dat plaatje van jou aangaf.

Wat het citaat zegt is dat zij deze kosten op zich nemen, en geregistreerd zullen staan als webshop.
Nu is dat bij Chinezen altijd een beetje afwachten wat ze met die kosten bedoelen.
Of dat dus zowel de 21% BTW is als de invoerkosten, of gewoon enkel de invoerkosten.

Worst case moet je dus misschien die 21% nog betalen, maar daar kan ik persoonlijk nog wel mee leven.
Dan is het namelijk nog steeds heel erg goedkoop.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

One World Concepts schreef:
OpaBert schreef:
One World Concepts schreef:
Ik heb eens even rond gemaild en gechat met een meerdere bekende PCB fabrikanten.

Om er maar een te citeren;
"Our related team had noticed the upcoming policy, and they are preparing for it. For individual user orders less than 150 Euros in EU countries, we will register IOSS to help you pay VAT on your behalf. There should be more detail announcement in the end of June."

Ik verwacht dat shops zoals Aliexpress ook zoiets zullen gaan doen.
Ik heb geen dee wat je geschreven hebt :lol:
Dit is door google vertaald
Ons gerelateerde team had het aanstaande beleid opgemerkt en bereidt zich erop voor. Voor individuele gebruikersbestellingen van minder dan 150 euro in EU-landen, zullen we IOSS registreren om u te helpen namens u btw te betalen. Er zou eind juni meer gedetailleerde aankondiging moeten zijn
Dat begrijp ik ook niet :hide:
Wat is ioss :?:
Ik begrijp van google dat het een tussen partij is
Verder de uitleg viel mij het getal 150€ op en moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal voor mij onbegrijpelijk is :-s
Volgens mij is de IOSS de organisatie die dingen als import belasting op zich neemt.
Zie; https://ec.europa.eu/taxation_customs/b ... at/ioss_en
Met andere woorden, daar kunnen (web)shops zich laten registreren om zaken te doen met klanten binnen de EU.
Zoals eerder dat plaatje van jou aangaf.

Wat het citaat zegt is dat zij deze kosten op zich nemen, en geregistreerd zullen staan als webshop.
Nu is dat bij Chinezen altijd een beetje afwachten wat ze met die kosten bedoelen.
Of dat dus zowel de 21% BTW is als de invoerkosten, of gewoon enkel de invoerkosten.

Worst case moet je dus misschien die 21% nog betalen, maar daar kan ik persoonlijk nog wel mee leven.
Dan is het namelijk nog steeds heel erg goedkoop.
Aha op die fiets
Dat is voordeliger als DHL die doen ook zo iets maar rekenen nog wat extra erbij
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Maar wat is dan precies een "geregisteerde" webshop waar die Belgen het over hebben ?

En willen jullie alsjeblieft ophouden het direct er bovenstaande bericht te quoten, totaal nutteloos en het topic word zo erreg onleesbaar...
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”