Restauratie KEF Reference 104/2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Dat zou kunnen maar ik vermoed dat er te veel in heeft gezeten.markbakk schreef:Die ff die je hebt gebruikt, zou wel eens te stroperig kunnen zijn. Dat zou ook de vlakke impedantiecurve kunnen verklaren.
Ik heb deze gebruikt.
https://www.speakerrepairshop.nl/nl/vra ... fluid/c-34
Samen met het kapsel wat gewoon oud is geworden is het nu allemaal te stijf geworden.
Nu alle ff er uit is lijkt het nogsteeds te vast te zitten.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op zo 16 mei 2021, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ik ook.Pjotr schreef:Ben nu wel heel benieuwd wat die Audaxen gaan doen.
Als ik die zo bekijk zou dat wat frisser moeten klinken dan het origineel maar dat is tig jaar geleden dat ik die gehoord heb dus niet een echte referentie meer.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ik vond het heel fijne tweeters. Frisser is niet het goede woord denk ik, de T33 waren mij eigenlijk juist te fris
Die Audaxen vond ik veel evenwichtiger met een mooi fijn tekenend detail. Deden het erg goed samen met de B110. Die piek in het tophoog zou nog wel eens van het mini hoorntje kunnen komen waar die T33 in zit. Benieuwd hoe dat er met de Audax uitziet.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ze zijn binnen.
En kon natuurlijk niet wachten om de face plate te verwijderen.
Het zier er naar uit dat dit prima gaat passen.
Eerst maar eens gaan meten maar moet nu even nog wat werken voor ik hier mee verder kan.
Eerst maar eens gaan meten maar moet nu even nog wat werken voor ik hier mee verder kan.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Wat zijn dat toch een lekkere tweeters die Audaxen, no nonsens werkpaardjes.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Zo zien toch alle tweeters eruit, min-of-meer?SARK schreef:Wat zijn dat toch een lekkere tweeters die Audaxen, no nonsens werkpaardjes.
Af en toe gooien ze er een fancy frontje en/of achterkantje aan, dat door de CNC/matrijs is gegaan.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Niet echt, een aantal tweeters zijn bijna niet te servicen of als je hem open kunt krijgen dan vliegen de stukken plastic om je oren of zitten de aansluitdraden verlijmd oid waardoor je de boel stuktrekt. Deze Audax tweeters zijn erg service vriendelijk en modulair opgebouwd ... ander frontje ervoor? No problemo, dome vervangen? No problemo.One World Concepts schreef:Zo zien toch alle tweeters eruit, min-of-meer?SARK schreef:Wat zijn dat toch een lekkere tweeters die Audaxen, no nonsens werkpaardjes.![]()
Tis net lego
ps.
Ook de prijs is prima.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Oh op die manier, ja dat klopt zeker!SARK schreef:Niet echt, een aantal tweeters zijn bijna niet te servicen of als je hem open kunt krijgen dan vliegen de stukken plastic om je oren of zitten de aansluitdraden verlijmd oid waardoor je de boel stuktrekt. Deze Audax tweeters zijn erg service vriendelijk en modulair opgebouwd ... ander frontje ervoor? No problemo, dome vervangen? No problemo.One World Concepts schreef:Zo zien toch alle tweeters eruit, min-of-meer?SARK schreef:Wat zijn dat toch een lekkere tweeters die Audaxen, no nonsens werkpaardjes.![]()
Tis net lego![]()
ps.
Ook de prijs is prima.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Goed daar is dan de eerste meting van de Audax tweeter op 4.5 cm afstand gemeten.
Ik twijfel nu dus wel aan de microfoon of de meet setup.
Je ziet hier een vergelijkbare piek als met de T33
Ik twijfel nu dus wel aan de microfoon of de meet setup.
Je ziet hier een vergelijkbare piek als met de T33
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Duh, ben er wel ziek van.
Kom niet echt verder zo.
Ik kan ze gewoon in de kast monteren maar zou toch wel willen weten hoe slecht de t33 nu werkelijk was.
Kom niet echt verder zo.
Ik kan ze gewoon in de kast monteren maar zou toch wel willen weten hoe slecht de t33 nu werkelijk was.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op vr 21 mei 2021, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Meet hem eens gewoon. Dus sec de losse tweeter op 0,5m afstand.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Heb ik gedaan met zo wel de dual Chanel als enkel maar zal zo het plaatje even plaatsen
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Bij deze dan een fr2 meting met roze ruis.
Er zit een 20uF C voor de tweeter.
Er zit een 20uF C voor de tweeter.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Die meting ziet er toch niet lekker uit George. Ziet er toch wel naar uit dat er ergens wat mis is met je meetopstelling: Mic en/of geluidskaart. Je geluidskaart kun je checken met een loop back kabel met daarin een 40dB verzwakker: 220ohm met 22K. Wel de Phantom 48V uitzetten.
Lukt het om de tweeter op de grond te leggen met rondom een 75cm reflectievrije ruimte? Tweeter eventueel op een dekentje of zo.
Lukt het om de tweeter op de grond te leggen met rondom een 75cm reflectievrije ruimte? Tweeter eventueel op een dekentje of zo.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
De kabels zijn aan de korte kant maar kan wel eens wat proberen.
Eerst de 40 db verzwakker maken.
Zet ik die dan tussen de heet en koude pen of 1x en dan ten opzichte van aarde?
Eerst de 40 db verzwakker maken.
Zet ik die dan tussen de heet en koude pen of 1x en dan ten opzichte van aarde?
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Volgens mij is de geluidskaart ook symmetrisch uit. Je moet het dus even tussen beide kanten in de xlr solderen, zowel pin2 als pin3. Maar die mic stuurt alleen op de hete kant uit dacht ik.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ik heb mn test kast er tussen gehangen waar de verzwakking in zit.
Heb de micro nu met een sinus tot -3 dB uitgestuurd en daarna de ruis er op gezet.
Het ziet er dan zo uit. Ik zie daar de piek niet op terug in elk geval.
Heb de micro nu met een sinus tot -3 dB uitgestuurd en daarna de ruis er op gezet.
Het ziet er dan zo uit. Ik zie daar de piek niet op terug in elk geval.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ik heb de magnepan eens gemeten en ook daar hebben we de piek.
Ik denk dat de micro wel het probleem is.
Ik denk dat de micro wel het probleem is.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ja, dat is idd niet helemaal goed.
Je kunt ook eens meten of die +48V phantom spanning wel goed werkt.
Die loop meting kun je trouwens ook gewoon doen met impulse resp meting.
Die moet wel wat rechter zijn dan dit trouwens.
Voor de rest eens kijken of bv ook VU meters in ARTA goed uitslaan, en je daar ook juiste kanaal kiest.
Wat meet je trouwens met single channel?
Welke geluidskaart is dat precies E-MU 0404? staat die niet toevallig in instrument modus (of juist tegenover gestelde)
Je kunt ook eens meten of die +48V phantom spanning wel goed werkt.
Die loop meting kun je trouwens ook gewoon doen met impulse resp meting.
Die moet wel wat rechter zijn dan dit trouwens.
Voor de rest eens kijken of bv ook VU meters in ARTA goed uitslaan, en je daar ook juiste kanaal kiest.
Wat meet je trouwens met single channel?
Welke geluidskaart is dat precies E-MU 0404? staat die niet toevallig in instrument modus (of juist tegenover gestelde)
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Als ik eens naar de microfoon kijk op de onderstaande site dan hebben die allemaal wel een dB oplopend hoog.
https://www.hifi-selbstbau.de/grundlage ... uebersicht
Het is de EMC 999
Wat ik nog kan proberen is de plop kap op de micro te doen en/ of onder 90 graden meten.
Misschien dat het gebied boven de 10K dan minder wordt aangesproken.
https://www.hifi-selbstbau.de/grundlage ... uebersicht
Het is de EMC 999
Wat ik nog kan proberen is de plop kap op de micro te doen en/ of onder 90 graden meten.
Misschien dat het gebied boven de 10K dan minder wordt aangesproken.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Dan heb je wel toevallig heel erg veel pech met jouw exemplaar.Kappa7 schreef:Als ik eens naar de microfoon kijk op de onderstaande site dan hebben die allemaal wel een dB oplopend hoog.
https://www.hifi-selbstbau.de/grundlage ... uebersicht
Het is de EMC 999
Wat ik nog kan proberen is de plop kap op de micro te doen en/ of onder 90 graden meten.
Misschien dat het gebied boven de 10K dan minder wordt aangesproken.
(vele) Jaren geleden had ik een paar van die dingen (om studenten te laten meten op school).
Zat wel iets van hoog in, maar dat was ±4dB ofzo.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Wat je nu wel kunt doen, is de oude tweeter en de nieuwe tweeter meten.
Dan kun je daar het verschil tussen bepalen, weet je direct of de oude defect is of niet
Maar goed, zoiets is natuurlijk wel balen, ja dat snap ik
Dan kun je daar het verschil tussen bepalen, weet je direct of de oude defect is of niet
Maar goed, zoiets is natuurlijk wel balen, ja dat snap ik
Laatst gewijzigd door OWC op vr 21 mei 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
