Calimero
Moderator: Beheerdersteam
Re: Calimero
Als deze ook zo mooi wordt als het paaskuiken, straks gewoon een showcase aanmaken voor de mensen die willen nabouwen en geen behoefte hebben aan het geleuter tussendoor 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Vanmiddag de laatste hand aan de kastjes gelegd.
Het gat van de tweeter kan mooi met een gatenzaag:
De afronding loopt precies tot aan de wooferrand:
Voor een indruk van de maat nog even een groepsfotootje:
Komende week maar eens even horen of hij ook kan zingen.
Re: Calimero
'Tis gewoon betere kwaliteit Berken: Zwart Berken
Wel grappig, ze ogen kleiner dan het Paaskuiken met die tweeter zo uit het midden.
Re: Calimero
Ik geel?AatV schreef:Ze worden toch wel geel geverfd?
groet,
Aat
Alweer te laat
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Terwijl hier de valse klanken om mijn oren vliegen
, heb ik maar de soldeerbout en de schroevendraaier ter hand gepakt.
Wat BAF er in en de units monteren: En dit is dan het resultaat: Het is dat het beter is tegen diffractie, maar ik vind de plaatsing van de tweeter uit het midden optisch minder geslaagd.
Valt toch een beetje tegen. Kwestie van smaak waarschijnlijk.
PS: Ik hoor nu toch een valse uithaal

Wat BAF er in en de units monteren: En dit is dan het resultaat: Het is dat het beter is tegen diffractie, maar ik vind de plaatsing van de tweeter uit het midden optisch minder geslaagd.
Valt toch een beetje tegen. Kwestie van smaak waarschijnlijk.
PS: Ik hoor nu toch een valse uithaal
Re: Calimero
Misschien moetje hem/haar toch Tweety noemen? 
Vind die tweeter zo er eigenlijk wel stoer uitzien. Wat voor kleur gaat het worden. Denk dat het met een donkere kleur wel mee gaat vallen.
Vind die tweeter zo er eigenlijk wel stoer uitzien. Wat voor kleur gaat het worden. Denk dat het met een donkere kleur wel mee gaat vallen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 18 mei 2021, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Dat was de TV hoor. Maar die heeft er gelukkig ook de brui aan gegeven 
Kleur nog niet bekend. Dat bepaal ik pas als er echt geluid uit kan komen. Anders wordt het Kliko-groen.
Kleur nog niet bekend. Dat bepaal ik pas als er echt geluid uit kan komen. Anders wordt het Kliko-groen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Calimero
Dacht ik ook meteen, het is namelijk wat mij betreft wringend omdat de tweeter bijna even groot is als de midwoofer, en dan werkt asymmetrisch alleen optisch als het maar een beetje is denk ik.Pjotr schreef:Denk dat het met een donkere kleur wel mee gaat vallen.
Maar vorm volgt functie
Re: Calimero
Ik ben benieuwd of je het suc6 van het Paaskuiken kan evenaren hiermee.
Het ziet er niet gek uit zo.
Vind het wel wat hebben al zou de tweeter wel iets meer naar het midden mogen qua optiek. tis wel op het randje zo
Het ziet er niet gek uit zo.
Vind het wel wat hebben al zou de tweeter wel iets meer naar het midden mogen qua optiek. tis wel op het randje zo
Re: Calimero
Ik heb gemerkt dat juist op zo'n smalle baffle er een aardig dipje kan ontstaan net in het weergavegebied van de tweeter. Uit het midden verhelpt dat niet helemaal, dat klopt wel. Maar toch wel een eind. Het is hier wel op het randje omdat je het met het x-over ook wel kan corrigeren. Ben ook benieuwd hoe het zich verhoudt tot het paaskuiken.
Re: Calimero
Ik heb in de polderbox de woof en tweet tegen elkaar aangelegd, en aan een zijkant uitgelijnd om toch een evenwichtige vorm te krijgen. het is wel een dingetje. Heb je wel eens gedacht over een frontje? 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Calimero
Het is wat mij betreft vooral een voordeel voor het filter afstem proces. Want buiten de 0 as verdwijnt de dip al snel, en met een asymmetrische plaatsing is je box ook asymmetrisch in afstraling - dat is niet perse prettig.
Het leest gewoon wat makkelijker door de meting heen, maar volgens mij is het niet louter positief.
Het leest gewoon wat makkelijker door de meting heen, maar volgens mij is het niet louter positief.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik heb hout genoeg. Alleen wat minder tijd.wouter schreef:Het is wat mij betreft vooral een voordeel voor het filter afstem proces. Want buiten de 0 as verdwijnt de dip al snel, en met een asymmetrische plaatsing is je box ook asymmetrisch in afstraling - dat is niet perse prettig.
Het leest gewoon wat makkelijker door de meting heen, maar volgens mij is het niet louter positief.
Nog even ter vergelijk:
