2-weg in Corian
Moderator: Beheerdersteam
Re: 2-weg in Corian
Klopt, aan een kennis, hij had deze drivers nog liggen en heeft mij gevraagd of ik ze voor hem weer compleet kon maken, Rob heeft het filter inderdaad ontworpenWalt schreef:Oude kasten waren toch verkocht?
Vandaag een deftig wissel filter in elkaar gesoldeerd met betere componenten met dezelfde waardes als het vorige filter. Ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn. Bij de houten uitvoering die ik aan mijn kennis heb verkocht was het verschil behoorlijk.
De parallelle weerstand van de tweeters heb ik tijdelijk met een kroonsteentje gemaakt zodat ik wat kan experimenteren, dit geldt ook voor de parallelle condensator over de woofer(tip van Rob Dingen)
De parallelle weerstand van de tweeters heb ik tijdelijk met een kroonsteentje gemaakt zodat ik wat kan experimenteren, dit geldt ook voor de parallelle condensator over de woofer(tip van Rob Dingen)
Laatst gewijzigd door franks op zo 16 mei 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Pas op met die uitstekende delen van de wax coils, deze zijn over de volledige lengte geleidend, niet alleen het vertinde aansluitdeel. Pas op voor kortsluiting.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Bedankt voor de tip, maar het was al bekend. Alle geleidende delen zijn vrij van elkaarWalt schreef:Pas op met die uitstekende delen van de wax coils, deze zijn over de volledige lengte geleidend, niet alleen het vertinde aansluitdeel. Pas op voor kortsluiting.
Groetjes Walter
Nu wel, maar blijft dat zo na inbouw in de kast als er demping tegenaan drukt?
Komt goed, ik gebruik twaron angel hair als dempingsmateriaal, dat weegt nagenoeg niks en is goed te modellerenWalt schreef:Nu wel, maar blijft dat zo na inbouw in de kast als er demping tegenaan drukt?
Dat is een special feature van die spoelenWalt schreef:Pas op met die uitstekende delen van de wax coils, deze zijn over de volledige lengte geleidend, niet alleen het vertinde aansluitdeel. Pas op voor kortsluiting.
Groetjes Walter
Ik ben wel reuze benieuwd wat de verandering(ik ga er vanuit verbetering) zal zijn 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevestigingsvooroordeel ligt altijd op de loer
Kortsluiting is kortsluiting en dat is onmiskenbaar hoorbaar als dat niet de bedoeling is 
- Leeuwarden
Kijkend naar die foto´s en de teksten hierboven, heb ik de indruk dat de koperfolie niet van trafolak oid voorzien is, en er stroken bruin papier tussen de wikkelingen zitten die als isolatie dienen. is dat juist ?Pjotr schreef:Dat is een special feature van die spoelenWalt schreef:Pas op met die uitstekende delen van de wax coils, deze zijn over de volledige lengte geleidend, niet alleen het vertinde aansluitdeel. Pas op voor kortsluiting.
Groetjes WalterNiet eens even de moeite om de isolatie wat breder te maken
Die bandspoelen met polypropyleen isolatie zitten degelijker en stabieler in elkaar. En Angel Hair is een goede isolator. Zal geen sluiting maken. Ander dempingsspul ook niet trouwens...
- Leeuwarden
Ik heb geloof ik nog niet eerder zoveel paniek gehoord bij het zien van een jatten wax-coil. Die staan hier toch wel vaker op het forum...
- pappaleo
- Contacteer:
Gejatte waxcoils? Zou niet best zijn als je die hier veel ziet.Leeuwarden schreef:Ik heb geloof ik nog niet eerder zoveel paniek gehoord bij het zien van een jatten wax-coil. Die staan hier toch wel vaker op het forum...
- Leeuwarden
- Leeuwarden
Laat ik die nou voldoende in mijn werkplaats hebben liggen, ik heb er echter niet aan gedacht om het te gebruiken. over de losse delen van de spoelen kan ik er nog wat overheen schuiven, de al gesoldeerde delen niet, hier kan eventueel nog isolatietape omheen, noodzakelijks het echter nietShadow schreef:Daarom doet Tony er altijd krimpkous omheen...
In music emotion zag ik een artikel over de nieuwe crystal cable Minissimo Forte luidsprekers, er stond ook een afbeelding van de binnenkant van deze blijkbaar geweldig klinkende luidsprekers. Hierdoor ontstond in mijn hoofd het idee om mijn eigen corian monitoren ook van zoiets te voorzien, ik geloof wel in diffusie. Bij de Minissimo is het via 3D print gemaakt, ik moet het met mijn freesmachine en zaagtafel doen. Ik heb een proefstukje gemaakt.
Maar nu vraag ik mezelf af of het (minimale) volume hiervan van invloed is op de weergave?
Ik wil de beide zijkanten en het plafond van de luidsprekers hiermee voorzien.
Wat denken jullie van het effect van het iets kleinere interne volume?
Groet, Franks
Maar nu vraag ik mezelf af of het (minimale) volume hiervan van invloed is op de weergave?
Ik wil de beide zijkanten en het plafond van de luidsprekers hiermee voorzien.
Wat denken jullie van het effect van het iets kleinere interne volume?
Groet, Franks
Laatst gewijzigd door franks op za 07 okt 2023, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.