Die kans acht ik vrij klein inderdaadPjotr schreef:Nja, één geluk heb je denk ik: Je gaat hem vast niet achterstevoren zetten
Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dit weekend bezig geweest met interne zaken van de kast. Eerst een versteviging aangebracht door een aluminium L-profiel (50 x 50 x 2 mm) van voor naar achteren aan te brengen en aan het voor en achterpaneel vast te maken. Aan het voorpaneel moest ik daarvoor in 8 mm aluminium 2 x m3 gaatjes boren en tappen, uiteraard vanaf de achterkant boren en op tijd stoppen, niet erdoorheen boren (spannend...) !!
Daarna 2 plateautjes gemaakt waar de transformatoren op gemonteerd gaan worden. De 2 bouten die de transformatoren vastzetten hoeven dan niet door de bodem maar alleen door de plateaus. En de boutjes die de plateaus vastzetten aan de boden kunnen makkelijk verzonken worden in de bodem, bovendien zetten die het L-profiel weer vast aan de bodem.
Ik denk (hoop dus) dat er tussen de transformatoren en de net entree nog precies genoeg ruimte overblijft om een softstart+
met trigger/remote-aan-uit op z'n kant kwijt te kunnen...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mooi detail met het trafo plateau, over nagedacht, wordt fraai zo.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Inderdaad, je doet het nog weer mooier, maar het is wel de moeite waard, en ook als er dan een mooie onderkant is, geen zichtbare bevestigingen.
Mooie verzonken boutjes, smullen in de details.
Mooie verzonken boutjes, smullen in de details.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Leuk, beetje zoals de proto van de V1. Ik had toen een L-profiel van 100mm x 50mm gebruikt en op 8mm afstand van de bodem gemonteerd: viewtopic.php?p=1788989#p1788989 Daar steekt de 230V aansluiting aan de onderkant door een 16mm gast in het profiel. De 230V loopt dan dus onder het profiel door.
Bedoel je hier nu de softstart+ waar ik nog mee bezig ben? Of heb je zelf iets op het oog? Op zich heb je niet per se een softstart nodig hier.maat schreef:Ik denk (hoop dus) dat er tussen de transformatoren en de net entree nog precies genoeg ruimte overblijft om een softstart+![]()
met trigger/remote-aan-uit op z'n kant kwijt te kunnen...
Re: Composiet versterker MK1-V2
Jouw proto van de V1 is mijn grote inspiratiebron inderdaad. Die is zo fraai! Dat van die bedrading onder dat profiel is min of meer ook mijn idee, maar dan onder het plateau. Mooi dat je zo'n groot profiel had zeg.Pjotr schreef:Leuk, beetje zoals de proto van de V1. Ik had toen een L-profiel van 100mm x 50mm gebruikt en op 8mm afstand van de bodem gemonteerd: viewtopic.php?p=1788989#p1788989 Daar steekt de 230V aansluiting aan de onderkant door een 16mm gast in het profiel. De 230V loopt dan dus onder het profiel door.
Bedoel je hier nu de softstart+ waar ik nog mee bezig ben? Of heb je zelf iets op het oog? Op zich heb je niet per se een softstart nodig hier.maat schreef:Ik denk (hoop dus) dat er tussen de transformatoren en de net entree nog precies genoeg ruimte overblijft om een softstart+![]()
met trigger/remote-aan-uit op z'n kant kwijt te kunnen...
Ik bedoel inderdaad jouw softstart+ (vandaar de
-
Dynky
- Ook commercieel actief
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
- Locatie: Antwerpen
Re: Composiet versterker MK1-V2
Getoond modelletje van Audiophonics is naar mijn ervaring niet echt een aanrader.
Na 2 defecte exemplaren (die eerst gewoon werkten, maar na enige tijd af en toe niet meer uit schakelden...tenzij je er een tik op gaf) heb ik m'n geld teruggevraagd.
Na 2 defecte exemplaren (die eerst gewoon werkten, maar na enige tijd af en toe niet meer uit schakelden...tenzij je er een tik op gaf) heb ik m'n geld teruggevraagd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Voor de Softstart+ moet ik nog de software verder in orde maken. Maar door tijdgebrek is dat blijven liggen helaas. Wat ik in het verleden wel gedaan heb is een chassismount relais aangesloten op de voeding van de voorversterker, dat was een Quad33 waarbij de voeding op een pin van de DIN plug voor de radio zit. Ik weet niet of je over die mogelijkheid beschikt. Dan is dat ook een oplossing en erg klein.
Is er uiteraard ook als insteek relais met voetje.
Is er uiteraard ook als insteek relais met voetje.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Uhmmmm, denk niet dat ik die mogelijkheid heb. Er zit wel een USB aansluit op de achterkant van mijn voorversterker (NAD C658), wellicht dat die 5V schakelt als hij aan gaat. Maar ja, kan ik daarmee een relais schakelen? De 12V trigger uitgang levert denk ik niet genoeg stroom om direct een relais te schakelen. Uiteraard kan ik daarover niks in de specs vinden.Pjotr schreef:Voor de Softstart+ moet ik nog de software verder in orde maken. Maar door tijdgebrek is dat blijven liggen helaas. Wat ik in het verleden wel gedaan heb is een chassismount relais aangesloten op de voeding van de voorversterker, dat was een Quad33 waarbij de voeding op een pin van de DIN plug voor de radio zit. Ik weet niet of je over die mogelijkheid beschikt. Dan is dat ook een oplossing en erg klein.
Is er uiteraard ook als insteek relais met voetje.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Met de USB kun je zeker een relais schakelen dat levert minimaal 500mA Is bedoeld voor een externe HDD. Zou ik wel testen met een USB apparaatje (hdd, lampje o.i.d. enz.). Bij sommige laptops gaat die 5V niet altijd uit.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
en lang niet alle USB poorten leveren conform de spec.
ik zou t wel ff met een echt relais testen
ik zou t wel ff met een echt relais testen
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik ben overigens bezig met een klein relaiasprintje van 4cm x 6cm voor een remote trigger. Veel apparaten hebben geen softstart nodig zoals b.v. een phono pre of DAC. Dat kan dan zeker op de trigger van je NAD.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dat is mooi, daar houd ik me voor aanbevolen! Om alvast wat uit te proberen heb ik inmiddels 2 relais besteld bij Conrad (Omron G2R-1-E-DC12, en een 'noname' 5 V) die allebei 'zouden' moeten werken met een low power trigger, max 100mA, max 1W (heb ik ergens gelezen). Allebei zijn het print-relais versies, dus hopelijk ook geschikt voor jouw printjePjotr schreef:Ik ben overigens bezig met een klein relaiasprintje van 4cm x 6cm voor een remote trigger. Veel apparaten hebben geen softstart nodig zoals b.v. een phono pre of DAC. Dat kan dan zeker op de trigger van je NAD.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Klopt is ook al een oud model. Zag hem nog bij Farnell maar alleen in de 24V uitvoering. Printje wat ik nu maak werkt met 230V RT1 relais van Schrack, die bekende oranje. Wordt aangestuurd via een optocoupler en vraagt dan maar een paar mA van de trigger. Daarop komen dan ook gelijk 2 zekeringhouders met 2 aansluitingen voor 2 trafo's
Re: Composiet versterker MK1-V2
En die gebruikt dan zeker de 230V van de CA? Dan werkt (of liever kan werken) de aan/uit knop op de net entree als een soort 'remote aan'/uit schakelaar. Prima.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja is 230V in, 230V geschakeld uit. Werkt eigenlijk net zoals het Amphonics doosje maar dan op een klein inbouwprintje. Voor een luxere uitvoering wordt het dan de Softstart+ Kun je later altijd nog doen. Of als je een switch op het front wil een 230V schakelaar parallel.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Precies. Dat printje is dus eigenlijk precies wat ik zocht. Dus... Als ie klaar is ben ik de 1e die er een van je koopt! 
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nog 1 onderdeel en dan is alles binnen......
Schiet lekker op vanaf 10 januari!
Schiet lekker op vanaf 10 januari!
Re: Composiet versterker MK1-V2
Niet echt gezocht.
De 150uF condensatoren moeten nog komen,maar die hebben ze ook bij RS zag ik.
De 150uF condensatoren moeten nog komen,maar die hebben ze ook bij RS zag ik.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nog bedankt voor de tip/waarschuwing trouwens.Dynky schreef:Getoond modelletje van Audiophonics is naar mijn ervaring niet echt een aanrader.
Na 2 defecte exemplaren (die eerst gewoon werkten, maar na enige tijd af en toe niet meer uit schakelden...tenzij je er een tik op gaf) heb ik m'n geld teruggevraagd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Vandaag de printen afgemaakt, de chips moesten er nog op. Dacht dat ik de pootjes nog moest buigen zodat de chips precies tegen het koelprofiel zouden komen te zitten, maar dat hoefde helemaal niet, ze zijn al keurig op maat gebogen. Alleen solderen en klaar. Daarna de gaatjes in de bodemplaat geboord voor de afstandbusjes van de printen. Kostte wel veel meer tijd dan ik gedacht had, kast weer gedeeltelijk uit elkaar (ivm ruimte voor de boormachine) en weer in elkaar, en de printen op de busjes geschroefd. Ook nog gaatjes voor de klemmen voor de chips geboord en getapt en alles even vastgezet (nog zonder koelpasta):
Hopelijk is er tussen de net entree en de trafo's nog net genoeg ruimte om een printje (dat van Pjotr) kwijt te kunnen voor de remote aan/uit (ofwel trigger).
Re: Composiet versterker MK1-V2
Het wordt trouwens ook tijd om hem eens aan te sluiten en te testen, nu hij zover in elkaar zit. Ik ben daar wel een beetje huiverig voor, wat is een goede strategie/volgorde? Ik heb eigenlijk alleen een mulitimeter om wat simpele metingen te doen, geen oscilloscoop...
