Paasproject 2017 t/m 2021.......

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door Henkjan »

ondertussen lekker wat verder geklust aan de stands
ik had nog een paar nette monitor voeten, maar daar moest natuurlijk wel een bracket voor gemaakt worden zodat die aan de kast vast gemaakt konden worden. stukje hout gepakt, gat er in geboort met de speedboor, met de beitel dit de juiste vorm gegeven, en t zo afgezaagd dat de kastjes netjes vertikaal komen te hangen. vast zetten wil ik met een schroef gaan doen.
stands.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door Henkjan »

zoals al te zien was in t paaskuiken topic, zijn ze ondertussen klaar.
PP2021 klaar.jpg
zoals ze op deze foto staan, is hoe ik ze tijdens de ontwikkeling heb beluisterd, maar gelukkig klonken ze vrij opgesteld zoals bij Leo ongeveer het zelfde. wel zal je zo vrij opgesteld nog eerder tegen de beperkingen van een mini drivertje aanlopen als t wat harder gaat. Maar dat is dan ook echt het enige negatieve wat ik kan bedenken, want verder ben ik dik tevreden over hoe ze de muziek neerzetten. Deze generatie Alpair 5 is duidelijk een stap omhoog in vergelijking met de gen.1 (bekend van o.a. Nescio), de scherpte in t hoog is weg (mss een klein randje als je er gevoelig voor bent), het ruimtelijke plaatje is nog mooier en het beeld loopt ook met complexere (bv klassieke) muziek niet snel vol.

De BR5 / HPBR kast (uiteindelijke afstemming is 53Hz) doet een zeer fatsoenlijk laag, voldoende detail ook zonder dat je het gevoel krijgt dat het 'geforceerd' is wat soms met erg laag getunde BR ontwerpen het geval is.
PP2021 klaar 1 .jpg

Tijd om de as-built documentatie op orde te maken. :bakkie:

het filter is dus dit geworden:
filterschema_final_hp.jpg
En de bouwtekening:
AFC bouwtekening (CAD).jpg












Ik heb me net ook nog ff in Sketchup uitgeleefd, is misschien iets makkelijk nabouwen:
paasproject 2021.skp
(333.3 KiB) 17 keer gedownload
paasproject 2021 3D.png
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 09 mei 2021, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filterschema update (grote C erbij)
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door peterl »

Ziet er leuk vrolijk uit Henkjan, en mooie houtnerf in de kast.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door Barry2001 »

Dit heb je toch ook niet aanstaan als het hard moet.. leuk ding geworden, goed nabouwbaar voor ieders budget (nog niet zelf gehoord overigens).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door Henkjan »

peterl schreef:
Ziet er leuk vrolijk uit Henkjan, en mooie houtnerf in de kast.
is folie :bakkie:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door peterl »

Henkjan schreef:
peterl schreef:
Ziet er leuk vrolijk uit Henkjan, en mooie houtnerf in de kast.
is folie :bakkie:
Toch ziet het er leuk speels uit, is er nog genoeg laag over om leuk te klinken?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door pappaleo »

Jazeker wel. Het zal je nog vebazen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door Henkjan »

ik kreeg op diya de tip dat de CHN-50 een "drop-in replacement" kan zijn voor de Alpair 5 (en dat de gen3 Alpair dat ook is voor de hier gebruikte gen2). Dat zou het tot een erg mooi budget project maken, voor minder dan €130 (ex hout) 2 mooie desktop speakers (en een paar tientjes minder lukt ook nog wel)
dagoberts moet t lukken om t onder de 100 te krijgen ;-)
dagoberts moet t lukken om t onder de 100 te krijgen ;-)

zelfs met Alpair 5 en waxcoil nog in t budget voor de budget wedstrijd ;-)
zelfs met Alpair 5 en waxcoil nog in t budget voor de budget wedstrijd ;-)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door Shadow »

Netjes :goeie:
Dat is me met de DT3W niet gelukt destijds :lol:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......

Bericht door VintageHarry »

Leuk project voor een leuke prijs, compliment hoor! :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”