Paasproject 2017 t/m 2021.......
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
ondertussen lekker wat verder geklust aan de stands
ik had nog een paar nette monitor voeten, maar daar moest natuurlijk wel een bracket voor gemaakt worden zodat die aan de kast vast gemaakt konden worden. stukje hout gepakt, gat er in geboort met de speedboor, met de beitel dit de juiste vorm gegeven, en t zo afgezaagd dat de kastjes netjes vertikaal komen te hangen. vast zetten wil ik met een schroef gaan doen.
ik had nog een paar nette monitor voeten, maar daar moest natuurlijk wel een bracket voor gemaakt worden zodat die aan de kast vast gemaakt konden worden. stukje hout gepakt, gat er in geboort met de speedboor, met de beitel dit de juiste vorm gegeven, en t zo afgezaagd dat de kastjes netjes vertikaal komen te hangen. vast zetten wil ik met een schroef gaan doen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
zoals al te zien was in t paaskuiken topic, zijn ze ondertussen klaar.
zoals ze op deze foto staan, is hoe ik ze tijdens de ontwikkeling heb beluisterd, maar gelukkig klonken ze vrij opgesteld zoals bij Leo ongeveer het zelfde. wel zal je zo vrij opgesteld nog eerder tegen de beperkingen van een mini drivertje aanlopen als t wat harder gaat. Maar dat is dan ook echt het enige negatieve wat ik kan bedenken, want verder ben ik dik tevreden over hoe ze de muziek neerzetten. Deze generatie Alpair 5 is duidelijk een stap omhoog in vergelijking met de gen.1 (bekend van o.a. Nescio), de scherpte in t hoog is weg (mss een klein randje als je er gevoelig voor bent), het ruimtelijke plaatje is nog mooier en het beeld loopt ook met complexere (bv klassieke) muziek niet snel vol.
De BR5 / HPBR kast (uiteindelijke afstemming is 53Hz) doet een zeer fatsoenlijk laag, voldoende detail ook zonder dat je het gevoel krijgt dat het 'geforceerd' is wat soms met erg laag getunde BR ontwerpen het geval is.
Tijd om de as-built documentatie op orde te maken.
het filter is dus dit geworden: En de bouwtekening:
Ik heb me net ook nog ff in Sketchup uitgeleefd, is misschien iets makkelijk nabouwen:
De BR5 / HPBR kast (uiteindelijke afstemming is 53Hz) doet een zeer fatsoenlijk laag, voldoende detail ook zonder dat je het gevoel krijgt dat het 'geforceerd' is wat soms met erg laag getunde BR ontwerpen het geval is.
Tijd om de as-built documentatie op orde te maken.
het filter is dus dit geworden: En de bouwtekening:
Ik heb me net ook nog ff in Sketchup uitgeleefd, is misschien iets makkelijk nabouwen:
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 09 mei 2021, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filterschema update (grote C erbij)
Reden: filterschema update (grote C erbij)
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Ziet er leuk vrolijk uit Henkjan, en mooie houtnerf in de kast.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Dit heb je toch ook niet aanstaan als het hard moet.. leuk ding geworden, goed nabouwbaar voor ieders budget (nog niet zelf gehoord overigens).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
is foliepeterl schreef:Ziet er leuk vrolijk uit Henkjan, en mooie houtnerf in de kast.
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Toch ziet het er leuk speels uit, is er nog genoeg laag over om leuk te klinken?Henkjan schreef:is foliepeterl schreef:Ziet er leuk vrolijk uit Henkjan, en mooie houtnerf in de kast.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
ik kreeg op diya de tip dat de CHN-50 een "drop-in replacement" kan zijn voor de Alpair 5 (en dat de gen3 Alpair dat ook is voor de hier gebruikte gen2). Dat zou het tot een erg mooi budget project maken, voor minder dan €130 (ex hout) 2 mooie desktop speakers (en een paar tientjes minder lukt ook nog wel)
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
