Dat versterkertje is nou niet echt vernieuwend te noemen, meer een buizenvertoon.
Met allen die twee stuks UCL82 was het ook klaar, maar ja dan ziet 't er niet uit.
Anne
Kosten waren ook niet de issue, maar het gewicht. Er zijn tegenwoordig oplossingen waarmee je redelijk eenvoudig vanuit 230V AC naar 350V DC kunt, bv met een flyback controller. Heb er al een aantal gelayout (werk), overigens was niet naar 350V toe maar een lagere spanning, het principe blijft hetzelfde.
Heb wel zin hier eens wat in te gaan proberen, als ik ergens nog eens een kilo tijd vandaan kan halen.
Voor audio heb je eigenlijk soft-switching nodig. Er zijn wel SMPS met die topologie speciaal voor audio te vinden op Ebay. Maar die zijn voor ss eindversterkers. In principe moet je daarmee eenvoudig met een geschikte step-up er achter, naar de 300V+ voor een buizen B+ kunnen komen.
Benny van Aquablue heeft er één ontwikkeld, heb er ooit eens prijs van gevraagd, en dit kwam op ongeveer 1000 € uit, wegens te weinig interesse.
Zie site : http://www.diyparadiso.com/index4.htm
Dat is Cool in een Moderne Elektrische Auto een Buizenradio
Ik heb al wel van Alie een SMPS 230 AC naar voeding 300 volt DC en 6,3v 6 Amp DC wat ik op een van mn EL84 bordjes wil proberen
Met het Elektor ding kan de 230V AC uit de versterker blijven, maar je moet dan nog wel iets doen om van 12V DC naar je gloeispanning te gaan. En dat heb jij met jou Alie ding er al in zitten natuurlijk
Met het Elektor ding kan de 230V AC uit de versterker blijven, maar je moet dan nog wel iets doen om van 12V DC naar je gloeispanning te gaan. En dat heb jij met jou Alie ding er al in zitten natuurlijk
Ja en kan het eventueel ook wel buiten de versterker zetten
Ik verwacht eigenlijk niet zoveel problemen , ben misschien te optimistisch
Dat is Cool in een Moderne Elektrische Auto een Buizenradio
Ik heb al wel van Alie een SMPS 230 AC naar voeding 300 volt DC en 6,3v 6 Amp DC wat ik op een van mn EL84 bordjes wil proberen
Geen smps nodig Bert, zit al een fors 600V accupack in. Dus plenty kw anodestroom voor een flinke versterker. Je zult meer een smps voor de gloei nodig hebben.