Je creëer dus extra diffractie randen maar op allemaal verschillende afstanden, waardoor je een soort van middeling krijg. Ik heb ook nog een experiment op de rol staan met de volgende frees.
Idee is dus om met deze frees een aantal groeven in een baffle te maken rond de tweeter. Voordeel is natuurlijk dat je voor een tweeter niet echt een hele behuizing hoef te maken. Nu weer buiten beter wordt kan ik weer eens verder met dit experiment.
Maar er lopen natuurlijk een aantal andere "projecten" Had wat UcD modules uit een Philips DFR9000 en daar wilde ik iets mee doen met een wavecore SW223BD02 en een BMR56XE N4R. Ben dus bezig met ontwerpen van behuizing. En heb ook onlangs een behuizing met een aantal Hypex modules van een mede forum lid overgenomen en dat vergt ook aandacht

- Work in progress 1

- Work in progress 2
Moet nog een aantal schotten braces ontwerpen, en gaten in het schuine schot gaan ook nog veranderen. Idee is hier om twee afgeronde stroken te maken in een contrast kleur voor aan de zijkant van de baffle, zodat daar een afronding is met een grote radius. Die grote afronding zou dan goed moeten zijn voor de diffractie en door de contrast kleur ook optisch mooi vind ik. Wil proberen daar een mal voor te maken om die ronding te frezen. Zal dat eerst op een proefstukje MDF doen. Als het goed gaat zou ik het uiteindelijk met b.v. zwart MDF kunnen doen.
Als ik de hypex boel goed aan de gang krijg, dan misschien de boel eerst daarmee aansturen, elke driver zijn eigen eindversterker en dan actief crossover en EQ, maar dus versterking extern. Idee is om met de Philips DFR9000 UcD modules zelf een soort plate amp te maken en die dan erin te bouwen. Maar dat is meer werk en dus is de hypex bak een leuke tussen oplossing. Vermogen van de Philips UcD modules sluit ook beter aan bij de drivers. In de Hypex doos heb ik 4x UcD400 wat een beetje veel is voor de drivers en dus overkill.