Sticky handleidingen

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Sticky handleidingen

Bericht door Bart_M »

Wat vinden jullie van het idee om in elk gedeelte van het forum een sticky topic te maken met standaard vragen en antwoorden?
Bijvoorbeeld wat is Fs of Qts enz.

Verder zouden we daar ook een handleiding kunnen maken hoe je bijvoorbeeld T/S kan bepalen van een driver of hoe je een kast fineert.

De bedoeling is dan gewoon het startbericht te editen zodat je daar een duidelijk verhaal krijgt.
Ik kijk hiervoor naar de mede-Mod's om dit bij te houden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

goed plan. met dan een extreme samenvatting op t forum, en een uitgebreid verhaal elders op de site (of externe link)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Precies, verder geen discussies in dat topic. Daar moet dan maar een ander topic voor geopend worden. In principe kunnen de Mods dus alleen het verhaal editen.
robert
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 9:27
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door robert »

Ja, geweldig! Vooral voor de bouwer erg handig. Op internet zijn overal stukjes informatie te vinden (vooral in het engels). Een soort van handleiding en referentie zou de beginner resp. gevorderde goed kunnen helpen.

Misschien kan er dan af en toe een nette versie naar van het forum naar de website gekopieerd worden? Wanneer deze er is ;)

Bijkomend voordeel:
Aangezien ik zelf mijn eerste kast nog moet bouwen, heb ik er direct profijt van :D
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

De website?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Krunk schreef:
De website?
ja, we hebben een compleet domein, eerst zetten we alleen t forum over, maar met een website erbij kunnen we nog meer dan met alleen forum DE site voor zelfbouwers zijn
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Dat is uiteraard nog beter. Pagina's met veel en duidelijke plaatjes. Met een link naar het discussie topic.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Dit bedoel ik dus ja. Ik had dit al aangegeven voorals het domein er is en we een leuke "layout"daaro zetten met veel nederlandstalige info.
Filtertechnieken, links, hoe af te werken, forum, afkortingen/begrippenlijst, freeware software, en plaatjes....

En dat alles over zelfbouw, unieke speakersite voor Nederland en Belgie dus.

Lijkt me een erg leuke uitdaging....

Edo
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Edo schreef:
..... unieke speakersite voor Nederland en Belgie dus.
hoeveel extra zou www.zelfbouwaudio.be kosten?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Bij Uwhost is dat 20 euro per jaar. Zou je kunnen doorlinken naar de .NL versie.
Maar denk dat het wel voor minder kan (10 euro), moet alleen even zoeken waar.
Gebruikersavatar
Michol
Berichten: 54
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 20:12

Bericht door Michol »

strak plan, errug handig
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Michol schreef:
strak plan, errug handig

En zeker als het in het Nederlands is. Ik ben namelijk geen taalwonder dusssssss :wink:
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Is er al een topic voor de juiste handleiding?

Wat is Vas bv. dat is toch iets van het optimale kast volume ofsowww
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Denk dat dit soort info meer iets is voor op de komende site. Zal nog wel even duren, maar hierop komt veel info te staan over kasten, afwerkingstips, filters, afkortingen, software (reviews) etc etc etc.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”