Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Ik heb daar 2 keer zonder problemen wat besteld (en gekregen) tegen een scherpe prijs. Ben ik dan een uitzondering?
P.S.
Ik had overigens alleen een hele voorraad filteronderdelen bij loudspeakerfreaks.com besteld.
P.S.
Ik had overigens alleen een hele voorraad filteronderdelen bij loudspeakerfreaks.com besteld.
Laatst gewijzigd door RoD op do 06 dec 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Als aanvulling wil ik nog meegeven dat de lage toon luidsprekers van de staanders op een hoogte zitten die beroerd uitkomt bij veel huizen. De gemiddelde hoogte van de basluidsprekers (positie tweeter) zit op 88 cm. Van veel huizen is de plafondhoogte 265cm. Een derde hiervan is 88,3cm. Dit geeft staande golven van 192Hz maar ook bij 385 Hz. Daarom is het misschien ook zo dat het geluid van de kleinere satellieten als aangenamer wordt ervaren als de staanders: Deze hebben de woofers dan op een andere hoogte in een woonkamer zodat bovengenoemde resonanties niet optreden. Om de resonanties te ondervangen heb ik de staanders op een verhoging staan.
Wat een toeval... gisteren de laatste luidsprekers aangepast met de nieuwe filters en wat meer ruimte in de kasten gegeven. Ze klinken nu erg aangenaam met een volledig “vlakke” aansturing en ondersteuning met een subwoofer. Ik wil er nog met Audessey mee aan de slag, theoretisch zou het dan optimaal moeten klinken.
Ik gebruik de kleinere “satellieten” als front speaker en de vloerstaande als rear speakers. Dit omdat mijn tv meubel dusdanig groot is dat daar met gemaak twee speakers op passen en de ruimte achter ons perfect plaats biedt voor twee kleine zuiltjes. Ik denk niet dat mijn wederhelft de zuiltjes op verhogingen wil zien
Ik gebruik de kleinere “satellieten” als front speaker en de vloerstaande als rear speakers. Dit omdat mijn tv meubel dusdanig groot is dat daar met gemaak twee speakers op passen en de ruimte achter ons perfect plaats biedt voor twee kleine zuiltjes. Ik denk niet dat mijn wederhelft de zuiltjes op verhogingen wil zien
Het wat hoger plaatsen van de staanders heeft alleen zin als je plafondhoogte ook ongeveer 265cm is. Ik ben blij om te horen dat je ook tevreden bent met de modificaties. Ik vind het geluid ook nog steeds aangenaam ruimtelijk. En dit ook zonder extra geluidsregeling.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Ik denk dat de kleine kast beter klinkt omdat die kast een veel logischere kast is voor 4" drivers. Geen extended shelf, en geen ML-TL verschijnselen in de lange hoge kast
Als dat het probleem zou zijn, zou je de onderkant van de staanders ook kunnen vullen met zand en/of pur. Ik zal mijn kleine kasten ook eens modificeren en luisteren of het dan veel anders is.wouter schreef:Ik denk dat de kleine kast beter klinkt omdat die kast een veel logischere kast is voor 4" drivers. Geen extended shelf, en geen ML-TL verschijnselen in de lange hoge kast
Dat is zeker de moeite waard. Ik vond de monitoren ook veel lekkerder om naar te luisteren.
Enige is wel, dat je basrfeflex poort relatief laag in de kast gemonteerd is.
Hallo ik ben nieuw hier en ben zeer benieuwd hoe het gaat nu met de filter verbeteringen van de philips htr9900 7.1 speakers ik ben zeer benieuwd of het allemaal gelukt is! Ik ben zelf niet zo heel technische maar sta er zeker open voor! 
Ik zag dat toetertje en wouter hier actief mee bezig zijn geweest is het nu helemaal naar wens geworden of zijn er nog meer verbeteringen mogelijk kwa geluid?
-
wouter
- Ook commercieel actief
eigenlijk kreeg ik het niet lekker klinkend.
Ik meen dat anderen de diverse upgrades wel te pruimen vonden. Wellicht is het makkelijker met een 2 weg actieve filtering. Dat heb ik wel liggen, in de vorm van Hypex Fusion plate amps, dan zou het makkelijker gaan te optimaliseren. Voor mij is een tijdrovend project geweest, maar met onvoldoende vooruitgang.
Ik meen dat anderen de diverse upgrades wel te pruimen vonden. Wellicht is het makkelijker met een 2 weg actieve filtering. Dat heb ik wel liggen, in de vorm van Hypex Fusion plate amps, dan zou het makkelijker gaan te optimaliseren. Voor mij is een tijdrovend project geweest, maar met onvoldoende vooruitgang.
Oké wouter dat is jammer om te horen maar zag ook dat jullie er best lang mee bezig zijn geweest respect hier voor 
Ik zag bij conrad ook frequentiescheidingsfilter is dit misschien nog een optie heb er niet zo heel veel verstand van daarom vraag ik even?
Ik vindt ze nog niet zo gek klinken hoor, heb er nog steeds dagelijks in gebruik met het vereenvoudigde filter. Binnenkort gaan ze wel de verkoop in, als m’n andere speakers klaar zijn.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Mano74 schreef:Ik zag bij conrad ook frequentiescheidingsfilter is dit misschien nog een optie heb er niet zo heel veel verstand van daarom vraag ik even?
Nee! Dat is geen goed plan, daar wordt het niet beter van.
De kleinere rear monitoren kon ik ook wel naar luisteren. Maar er zit verschrikkelijk de handrem op het geluid. Levenloos als je het mij vraagt.
De zuilen gaan echr diep, onder 40hz meen ik. Maar missen echte vorm van punch.
Veel te veel afwerking en uiterlijk vertoon van Philips... en een flater want ik denk dat de meeste voor 699,- per compleet systeem op pallet verkocht zijn door Correct.
Dus kan ik hier uithalen dat eigenlijk het project is afgesloten of zijn er nog mensen in de groep die hier mee verder zijn gegaan?
En is er met mijn receiver nog mogelijkheden om er meer uit te halen ik heb een yamaha RXA 2020 beste jonge!
Toetertje die v3 versie klonk goed toch is deze nog verder uitgebreid of ?
Ik gebruik het filter van RoD, dat is eenvoudig van opzet en kun je met een beetje geduld op het originele printje monteren. Daarnaast heb ik net zoals hier ook beschreven staat de speakers wat meer ruimte gegeven.
Voor het filter: viewtopic.php?f=3&t=16152&start=375#p1859583
Voor het filter: viewtopic.php?f=3&t=16152&start=375#p1859583
Hoi Mano74, Tsja, de htr9900, dat was een heel avontuur. Het "uitbenen" van de woofergaten is al een goed begin,
en kost niets. Wat het filter betreft, ik zou beginnen, met wat kleine tweaks, zoals die van Rod. Ik ben op een gegeven
moment een beetje doorgeslagen met het filter. ik bleef moeite houden met de overgang van de woofers naar de tweeter.
Ik heb ook nog andere tweeters geprobeerd, daar werd het al wel iets beter van.
en kost niets. Wat het filter betreft, ik zou beginnen, met wat kleine tweaks, zoals die van Rod. Ik ben op een gegeven
moment een beetje doorgeslagen met het filter. ik bleef moeite houden met de overgang van de woofers naar de tweeter.
Ik heb ook nog andere tweeters geprobeerd, daar werd het al wel iets beter van.
Hallo ik heb nog een vraagje kan ik ook een voor gemonteerde filter kopen bijvoorbeeld bij ali ik zie dat deze een ruim assortiment hebben gezien ik niet zoveel verstand heb van elektronica ik mijn speakers graag verbeteren maar wat ik allemaal voorbij zie komen gaat mij eigenlijk mijn pet ter boven 
Ik zou dat niet doen. Het is beter gewoon het bestaande filter aan te passen. Waar woon je?