MQA : Master Quality Authenticated
Moderator: Beheerdersteam
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Hij zegt het wel mooi: "MQA gaat uit van een model van de opnameketen". En daar zit hem ook de crux. Een model is nooit de werkelijkheid zelf maar een afbeelding daarvan. Dat heeft altijd beperkingen t.o.v. het origineel.
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Dat is ook wat ik bedoelde, je hebt een systeem om de correcties en afwijkingen/ problemen te tackelen, om dat bij het weergeven weer precies omgekeerd te corrigeren.
Maar als de mensen (opname/editors enz. ) daar van gaan afwijken heb je de boel goed op tilt.
Dat is wat er nu ontbreekt, heb ik het idee.
Voor wat de oude analoge banden die dan om worden gezet naar DSD, goed gedaan lijkt het mij geen punt.
Maar kunnen ze er vanaf blijven, zodat het origineel bewaard blijft, daar merk je vaak dat er toch weer aan gesleuteld is/wordt?
Maar als de mensen (opname/editors enz. ) daar van gaan afwijken heb je de boel goed op tilt.
Dat is wat er nu ontbreekt, heb ik het idee.
Voor wat de oude analoge banden die dan om worden gezet naar DSD, goed gedaan lijkt het mij geen punt.
Maar kunnen ze er vanaf blijven, zodat het origineel bewaard blijft, daar merk je vaak dat er toch weer aan gesleuteld is/wordt?
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Dat laatste is i.d.d. wel een principekwestie: Zet je vinyl om naar digitaal incl ruis, gespetter en tikken of filter je dat weg. Zelfde met taperuis en doordrukken van de tape. Of ga je remasteren en/of aan de dynamiek prutsen? Wat mij betreft is het eerste geoorloofd mits kundig gedaan. De intentie van de maker/artiest blijft dan behouden. Het 2e niet. Dat wordt dan een andere interpretatie van wat de maker oorspronkelijk goed vond.
Is overigens wat anders dan MQA wat louter een overbodige technische bedoeling had.
Is overigens wat anders dan MQA wat louter een overbodige technische bedoeling had.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Hoe zit dat eigenlijk met Qobuz. Ik heb gevonden dat je met 1 account op 3 apparaten kan streamen maar niet tegelijk. Als ik het nu goed heb kan je je playlists ook downloaden en dan afspelen. Kan je dan wel op 2 apparaten tegelijk afspelen?
Het familie abonnement is me net even te duur tenzij gedeeld...
Het familie abonnement is me net even te duur tenzij gedeeld...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Geen idee. Ik heb een eenvoudig abonnement en ook maar één apparaat.
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Is dat dan niet afhankelijk van het IP nummer waar er afgespeeld wordt?Leeuwarden schreef:Hoe zit dat eigenlijk met Qobuz. Ik heb gevonden dat je met 1 account op 3 apparaten kan streamen maar niet tegelijk. Als ik het nu goed heb kan je je playlists ook downloaden en dan afspelen. Kan je dan wel op 2 apparaten tegelijk afspelen?
Het familie abonnement is me net even te duur tenzij gedeeld...
Ik begreep van iemand met een familie abo dat ze als collega's dat hadden gedaan, en dan een iets van € 7 euro betaalden.
Dus op een afstand met een andere woning, en ik heb met Roon dan 1 server die dan wel 10 spelers in het huis kan bedienen, ook met Tidal dus.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Een familie abonnement is iets van € 360 per jaar. Waar die € 7 vandaan komt?
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Ook dan even zoeken helpt wel.
https://support.tidal.com/hc/en-us/arti ... 337-Family
of dit kan dan het geval zijn geweest. Het onderwijs kan wel eens wat schelen, als je er werkt of les geeft.
https://support.tidal.com/hc/en-us/arti ... 337-Family
of dit kan dan het geval zijn geweest. Het onderwijs kan wel eens wat schelen, als je er werkt of les geeft.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: MQA : Master Quality Authenticated
MQA draadje is alleen met Tidal, de Qobuzz opzet heeft geen MQA.
https://www.qobuz.com/nl-nl/music/strea ... isQAvD_BwE
6 Familie leden
42/6=7
https://www.qobuz.com/nl-nl/music/strea ... isQAvD_BwE
6 Familie leden
42/6=7
Laatst gewijzigd door hannesie op di 27 apr 2021, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: MQA : Master Quality Authenticated
nu nog de 5 mensen om t mee te delenLeeuwarden schreef:Okee, de € 7 is gevonden.
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Zoiets als, liefhebbers gezocht, er is een penningmeester /voorzitter nu nog leden voor de club musiekverein.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Separaat met een app van Qobuz, die heb ik wel op de PC staan, en op mijn tablet, maar als ik dan de tablet gebruik om te luisteren naar een liedje, ben ik ook ingelogd met mijn koop ID om eerst de muziek te beoordelen, voor ik eventueel de aankoop doe.
Dan gebruik ik er 1 identiteit voor.
Als er iemand is die dit wel doet, ik ben benieuwd, hier is hoe dat loopt en de opzet met ROON is gebruikmaken van 1 server.
Dan gebruik ik er 1 identiteit voor.
Als er iemand is die dit wel doet, ik ben benieuwd, hier is hoe dat loopt en de opzet met ROON is gebruikmaken van 1 server.
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Zijn er wel mensen die dit doen?
Zoeken en beoordelen of het de moeite waard is, en dan vervolgens aankopen?
Zoeken en beoordelen of het de moeite waard is, en dan vervolgens aankopen?
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Wel weer even een duiding, MQA kan ik bij Tidal niet meer terug vinden. behalve dan nog een mogelijke oude reclame uiting.
en de oude bij Instagram waar MQA nog wel genoemd wordt. en dan de Qobuz En voor de families in Leeuwarden.
en de oude bij Instagram waar MQA nog wel genoemd wordt. en dan de Qobuz En voor de families in Leeuwarden.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Ze hebben bij Tidal Hifi en Master (MQA) gescheiden sinds heel kort.
Ik heb trouwens inmiddels een proefabonnementje op Qobuz en dat klinkt echt heel veel beter tot mijn verbazing. Heb een paar jaar terug ook wel eens vergeleken en toen vond ik het verschil stukken kleiner.
Ik heb trouwens inmiddels een proefabonnementje op Qobuz en dat klinkt echt heel veel beter tot mijn verbazing. Heb een paar jaar terug ook wel eens vergeleken en toen vond ik het verschil stukken kleiner.
Re: MQA : Master Quality Authenticated
https://support.tidal.com/hc/en-us/arti ... lity-Audio
Ik heb bij de HIFI.nl kort geleden de koop voor 2 jaar master gedaan, en dat kost dan € 8,33 per maand.
Dat er dan de MQA ook bij zit wist ik toen nog niet, ik hoor het niet zo zeer als een slechte, want veel van die muziek draai ik dan weer niet.
En de ECM opnames moet ik nog maar eens beluisteren.
Ik heb bij de HIFI.nl kort geleden de koop voor 2 jaar master gedaan, en dat kost dan € 8,33 per maand.
Dat er dan de MQA ook bij zit wist ik toen nog niet, ik hoor het niet zo zeer als een slechte, want veel van die muziek draai ik dan weer niet.
En de ECM opnames moet ik nog maar eens beluisteren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: MQA : Master Quality Authenticated
btw: Radio Paradise biedt nu ook een MQA stream aan zag ik in de nieuwsbrief
Re: MQA : Master Quality Authenticated
Ik vind MQA op zich niet slecht klinken, maar wel enorm storend dat het dus eigenlijk niet lossless is.
