Ik liep even tegen een probleem aan. de transformator die ik had hiervoor had voldoet niet.
Ik had me niet gerealiseerd dat de symmetrische 25 Volt die opgegeven was bij een netspanning van 220 Volt is.
Nu wil het geval dat er hier tegenwoordig ruim 235 Volt op de stopcontacten staat, dus kwam de secundaire spanning op een Volt of 31 uit.
Gelijkgericht en afgevlakt was dat iets van 43 Volt symmetrisch, wat weer gevaarlijk dicht kwam bij wat de 3886 maximaal kan hebben.
Dat vond ik dus niet verstandig om te doen.
Had weinig zin om een nieuwe of andere trafo aan te schaffen, dus eens rondgeneusd wat ik nog op de plank had.
Ik vond een trafo die ik een paar jaar terug bij Paul de Goede opgepikt had, deze schijnt uit een Yamaha versterker te komen.
Geen idee van het vermogen van deze trafo, hij is niet zo groot, wel zwaar. ach, beter 10 goedklinkende Watts, dan 60 die maar zozo zijn...
Aan de netspanning gehangen en deze gaf zo rond de 21 Volt symmetrisch af.
Aldus deze trafo ingebouwd en aangesloten. nu heb ik zo rond de 28 Volt.
Vervolgens me eens bezig gehouden met het wikkelen van de spoeltjes, moet zeggen dat het me ontzettend meeviel.
In de schroefmachine met een boortje 9, in een vloek en een zucht klaar.

Pootjes netjes buigen en schoonkrassen, dan gaan we morgen een kijken of ik dat netjes in de Epoxy kan zetten.