Nu het was weer een dag om nooit te vergeten ,
maar vanmiddag toch wat moed verzameld om wat te doen.
De linker kant van de versterker deed bijna niets er liep maximaal 20 mA en geen of nauwelijks output
Wat ik raar vond Er stond op beide Stuurrooster tot wel 18 volt AC uit de signaal generator !
Uit op de UGT ook niks de moeite eerder prut dan signaal de spanning op centertap UGT 320 volt op G2 bijna het zelfde
Die 20 mA Anode en Schermrooster stroom incl stroom door de ECF80
De UGT omgewisseld zelfde andere buizen erin 20 mA maar wel een beetje vermogen 1,2 volt over 4 ohm
Over de kathode weerstand 270 ohm 14 of 15 volt = 50 mA ik doe daar iets fout
Kan in de kathode niet meer stroom hebben dan in de Anode
Ik heb 1 k over de 270 ohm gezet de vervangingswaarde is 200 ohm
Tegenkoppeling weer geactiveerd
Weer meten 13,2 Volt Maar ik heb in eens een oscillator !
Draden omgewisseld op de UGT en ja nu gebeurd er wat Anode ruststroom 43 mA is inclusief stroom door de ECF80 stuurbuis
Sturing opgedraaid gemeten over 4 ohm , Een stroom 51mA in de B+ hoogspanning en over 4 ohm een spanning van 5.7 volt

is 8 Watt Dat in triode op de scoop staat 5.4 Dat is nog mooi 7.2 Watt
De G2 stroom is over die 1 k weerstand gemeten 1.3 volt is 1.3 mA
Die G2 stroom stijgt als ik sturing geeft naar 1,7 volt of wel 1,7 mA x 318 is 0.55 Watt Dissipatie
Dat zit ruim onder de 2 Watt
Alleen ik overschrijd ik de Max waarde van de spanning
Wat moet ik nog meer weten van die helft

WA wat is dat 51 mA x320 volt= 16 Watt Dat is van 2 buizen dus 8 watt per buis
Denk dat dit wel goed is
