bone conduction
Moderator: Beheerdersteam
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
bone conduction
Nu ik weer wat meer op de fiets wil gaan zitten ben ik naar een hoofdtelefoon aan het kijken
In-ear dopjes wil ik niet en een on/over-ear word op den duur ook zo plakkerig/vies van het zweten
Nu kom ik hoofdtelefoons tegen met bone conduction
De oren blijven vrij zodat je meer van de omgeving hoort en het geluid word via de jukbeenderen overgebracht
https://www.bol.com/nl/p/aftershokz-air ... ontent=txl
Zijn er hier mensen met ervaring met dit principe
Zoja bevalt het , ik begrijp dat je het niet 1 op 1 mag vergelijken met een over-ear koptelefoon maar kan je nog wat van de lage tonen verwachten
In-ear dopjes wil ik niet en een on/over-ear word op den duur ook zo plakkerig/vies van het zweten
Nu kom ik hoofdtelefoons tegen met bone conduction
De oren blijven vrij zodat je meer van de omgeving hoort en het geluid word via de jukbeenderen overgebracht
https://www.bol.com/nl/p/aftershokz-air ... ontent=txl
Zijn er hier mensen met ervaring met dit principe
Zoja bevalt het , ik begrijp dat je het niet 1 op 1 mag vergelijken met een over-ear koptelefoon maar kan je nog wat van de lage tonen verwachten
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: bone conduction
Ik heb hem even op mijn hoofd gehad, vond de kwaliteit niet tegenvallen. Maar geen langdurige ervaring mee.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: bone conduction
M’n vriendin heeft er 1, headset, en vergadert (Teams/Skype) ermee zo’n beetje de hele werkdag. Ook om de reden dat je de oren vrij houdt, geen in-ear in kan hebben, etc.
Kwaliteit is voor spraak goed, dit spectrum komt goed en duidelijk over. Voor audio (zeker als je zoals wij ZBA kritisch luistert!) laat het te wensen over.
Als je zoiets hebt van het boeit me toch niet op de fiets kan het prima, maar verwacht niet de kwaliteit die je met in- of overear kunt halen.
Kwaliteit is voor spraak goed, dit spectrum komt goed en duidelijk over. Voor audio (zeker als je zoals wij ZBA kritisch luistert!) laat het te wensen over.
Als je zoiets hebt van het boeit me toch niet op de fiets kan het prima, maar verwacht niet de kwaliteit die je met in- of overear kunt halen.
- Fredvandam
- Berichten: 621
- Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: bone conduction
Ik hem hem ook eens geprobeerd. Ik vond de kwaliteit verassend goed. Zeker wat betreft spraak, maar muziek ook. Voor op de fiets is het aan te raden. Met de wind langs je hoofd kan je toch niet van HiFi spreken. En je houd ook nog contact met het verkeer.
- Fredvandam
- Berichten: 621
- Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: bone conduction
Erg lovend, op Wikipedia. Ook ter voorkoming van gehoorschade. https://nl.wikipedia.org/wiki/Botgeleiding
Re: bone conduction
Zou best eens kunnen dat de laagweergave heel sterk afhankelijk is van of je een knokig gezicht hebt, of een beetje vlees om de botten. 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: bone conduction
Met wat extra klinkt het zeker vetterArno schreef:Zou best eens kunnen dat de laagweergave heel sterk afhankelijk is van of je een knokig gezicht hebt, of een beetje vlees om de botten.
Maar er is volgens mij maar 1oplossing en dat gewoon zoon ding uitproberen
Er valt weinig over te zeggen de ene review zegt dat het helemaal ruk is en de andere review meld dat het beter is dan je verwacht
Tegen de tijd de winkels weer gewoon open kunnen gaan we maar es wat shoppen
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
Re: bone conduction
Ik heb de alixpress variant, werkt goed voor tijdens het hardlopen. Microfoon is matig en niet echt geschikt om er mee te bellen.
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: bone conduction
ik zit te kijken naar een Aftershokz aeropex
hoe het belt interesseert me niet zo , het gaat me meer om hoe het klinkt
Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met in/over ear modellen maar voor €150 heb ik wel een verwachting wat betreft kwaliteit
Ik zal zoon ding gewoon eens moeten proberen
hoe het belt interesseert me niet zo , het gaat me meer om hoe het klinkt
Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met in/over ear modellen maar voor €150 heb ik wel een verwachting wat betreft kwaliteit
Ik zal zoon ding gewoon eens moeten proberen
