bone conduction

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

bone conduction

Bericht door Vrolijke noot »

Nu ik weer wat meer op de fiets wil gaan zitten ben ik naar een hoofdtelefoon aan het kijken
In-ear dopjes wil ik niet en een on/over-ear word op den duur ook zo plakkerig/vies van het zweten
Nu kom ik hoofdtelefoons tegen met bone conduction
De oren blijven vrij zodat je meer van de omgeving hoort en het geluid word via de jukbeenderen overgebracht
https://www.bol.com/nl/p/aftershokz-air ... ontent=txl

Zijn er hier mensen met ervaring met dit principe
Zoja bevalt het , ik begrijp dat je het niet 1 op 1 mag vergelijken met een over-ear koptelefoon maar kan je nog wat van de lage tonen verwachten
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: bone conduction

Bericht door pappaleo »

Ik heb hem even op mijn hoofd gehad, vond de kwaliteit niet tegenvallen. Maar geen langdurige ervaring mee.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: bone conduction

Bericht door Barry2001 »

M’n vriendin heeft er 1, headset, en vergadert (Teams/Skype) ermee zo’n beetje de hele werkdag. Ook om de reden dat je de oren vrij houdt, geen in-ear in kan hebben, etc.
Kwaliteit is voor spraak goed, dit spectrum komt goed en duidelijk over. Voor audio (zeker als je zoals wij ZBA kritisch luistert!) laat het te wensen over.
Als je zoiets hebt van het boeit me toch niet op de fiets kan het prima, maar verwacht niet de kwaliteit die je met in- of overear kunt halen.
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: bone conduction

Bericht door Fredvandam »

Ik hem hem ook eens geprobeerd. Ik vond de kwaliteit verassend goed. Zeker wat betreft spraak, maar muziek ook. Voor op de fiets is het aan te raden. Met de wind langs je hoofd kan je toch niet van HiFi spreken. En je houd ook nog contact met het verkeer.
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: bone conduction

Bericht door Fredvandam »

Erg lovend, op Wikipedia. Ook ter voorkoming van gehoorschade. https://nl.wikipedia.org/wiki/Botgeleiding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: bone conduction

Bericht door Arno »

https://www.youtube.com/watch?v=uJNPB9jvkmg

Deze gast vindt er ook wat van.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: bone conduction

Bericht door Arno »

Zou best eens kunnen dat de laagweergave heel sterk afhankelijk is van of je een knokig gezicht hebt, of een beetje vlees om de botten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: bone conduction

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb standaard een op mijn hoofd. Zou er niet zonder willen.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: bone conduction

Bericht door Vrolijke noot »

Arno schreef:
Zou best eens kunnen dat de laagweergave heel sterk afhankelijk is van of je een knokig gezicht hebt, of een beetje vlees om de botten. :mrgreen:
Met wat extra klinkt het zeker vetter :think: :mrgreen:

Maar er is volgens mij maar 1oplossing en dat gewoon zoon ding uitproberen
Er valt weinig over te zeggen de ene review zegt dat het helemaal ruk is en de andere review meld dat het beter is dan je verwacht

Tegen de tijd de winkels weer gewoon open kunnen gaan we maar es wat shoppen
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: bone conduction

Bericht door Jerommel »

Ik heb er een hard hoofd in..
(padoem, tsching!)
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

Re: bone conduction

Bericht door de vuilnisman »

Ik heb de alixpress variant, werkt goed voor tijdens het hardlopen. Microfoon is matig en niet echt geschikt om er mee te bellen.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: bone conduction

Bericht door Vrolijke noot »

ik zit te kijken naar een Aftershokz aeropex
hoe het belt interesseert me niet zo , het gaat me meer om hoe het klinkt
Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met in/over ear modellen maar voor €150 heb ik wel een verwachting wat betreft kwaliteit

Ik zal zoon ding gewoon eens moeten proberen
Plaats reactie