het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

En anders een RPI gebruiken als LMS server, ben je ook van het gekloot af.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Ik weet niet als het met elke DS kan maar dan zou je ook een virtueel systeem (Docker) kunnen maken Linux erop met LMS heb je ook geen extra hardware nodig.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik ben bijgewerkt met mijn DSM (6.2.3), via configuratiescherm-> bijwerken en herstellen. Via het Docker systeem schijn je LMS gewoon te kunnen draaien (gelezen van forum), maar dat is alleen beschikbaar voor de plus versies van Synology. Ik ben echter slechts een gewone sterveling met een gewone versie.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Perl terug zetten naar een vorige versie gaat zeker ook niet?

Kan hier ook niks proberen, ik draai DS3617xs virtueel op een HP Proliant Gen8 met ESXi. DSM updaten dat gaat niet fijn, wordt het instabiel van heb Perl versie 5.24.0-0074 en hij geeft ook niet aan dat er een update is.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Als je LMS gebruikt dan is het wel slim om de automatische update functie van Perl te stoppen. Ik heb aan Synology gevraagd hoe je een update ongedaan kan maken, ik heb nog geen antwoord. Ik heb al wel een oude package (spk) gevonden, dus het zal wel handmatig worden. Zal ik eerst eens moeten uitzoeken hoe dat werkt, de nas uit kast moeten vrotten zonder alle kabels uit te trekken enz. Ik wacht het antwoord eerst maar eens af.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Kun je dat niet met een scherm, en dan inloggen?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik zal die file er wel met een usb op moeten zetten. Het zal ook vast wel met Putty kunnen, maar dat wil ik niet kennen als het niet echt nodig is. Mijn hersencapaciteit is ook maar beperkt en ik ben bang dat ik dan andere zaken niet meer kan. Via de interface van de NAS zie ik geen mogelijkheid dat te doen, maar ik ben niet alwetend.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Dat bedoel ik dus met de interface van de NAS, DSM is dat geloof ik, en dat dan gebruiken om een externe file op te halen?
Er zit toch ook iets als een downloadprogramma bij? SABnzbd is dat meen ik.

Ik ben daar niet echt van op de hoogte. :hide:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Scherm aan de Synology gaat niet "standaard", je kunt wel ssh aanzetten en dan met bv putty inloggen.

Je moet de juiste versie van Perl ergens zien te vinden als spk pakketje en dan installeren via package centre.
Eerst de versie die er nu op staat verwijderen (helaas zal LMS er dan eerst af moeten), dan die gedownloade versie handmatig installeren via package centre.

Welke Synology heb je dan? Dit i.v.m. de processor die er in zit.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Dan moet ik eerst dus ook weer een LMS pakketje zoeken want Synology ondersteund hem niet meer. Dan maar eens kijken of Pinkdot hem nog heeft, ook al is de ontwikkeling gestopt. Vanmiddag eerst eens een stukje lopen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

John P schreef:
Dan moet ik eerst dus ook weer een LMS pakketje zoeken want Synology ondersteund hem niet meer. Dan maar eens kijken of Pinkdot hem nog heeft, ook al is de ontwikkeling gestopt. Vanmiddag eerst eens een stukje lopen.
Dan heb je ook gelijk tijd om na te denken :D
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Die link naar de juiste versie van LMS is snel gevonden links heb ik al eerder geplaatst ;) ook daarvoor moet je weten welke DS je hebt.

Maar welke Synology NAS heb je staan? DS........? dan kan ik eens kijken als ik de vorige versie van Perl kan vinden.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik heb de DS116, de oude versie van Perl heb ik al gevonden.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Wel de juiste versie?

De DS116 heeft een armada38x processor.
Hier zijn de verschillende versies van Perl te download https://archive.synology.cn/download/Package/Perl
De LMS versies zijn hier te download https://sourceforge.net/projects/lmsupd ... es/DSM6.x/

Helaas is Perl niet te verwijderen zonder LMS ook te verwijderen. Dus LMS verwijderen dan Perl verwijderen en dan andersom Perl (vorige versie) installeren handmatig en vervolgens LMS dan zou het weer moeten werken. Denk er wel aan dat je automatisch updaten hiervoor uit zet.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik heb ze geïnstalleerd en hij is nu aan het scannen. Ik heb de SPK's ook lokaal opgeslagen voor het geval er nog eens zo'n grapje langs komt.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Mooi zo, kun je straks weer genieten van muziek ;)
maha
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door maha »

Zoals velen had ook ik helaas Perl op automatisch updaten staan... :(
Nu wilde ik dus LMS en Perl deïnstalleren en opnieuw erop zetten. Afgelopen week de website (https://sourceforge.net/projects/lmsupd ... es/DSM6.x/) bekeken, uitgezocht welke versie LMS ik moest hebben en dacht dat ik dat dit weekend wel even kon doen...wat blijkt... de versie voor armv5 staat er sinds gisteren niet meer :?: ...
Wie kan mij helpen aan LMS 8.0.0 (of hoger) voor armade 300 (armv5)?
Of kan ik op een ds211 ook een andere versie installeren?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Er is nogwel een synology versie tot 7.7.6.
https://archive.synology.com/download/P ... eezeCenter
maha
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door maha »

Bedankt voor de reactie, maar dat lijkt me wel een oude versie. Gebruik op dit moment 7.9.3 (volgens mij).

Net gevonden op website (http://downloads.slimdevices.com/) nieuwere versies, maar staan hier ook voor synology nas geschikte tussen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

mss is er al e.e.a. uitgezocht op t SB forum?
https://forums.slimdevices.com/
maha
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door maha »

Henkjan schreef:
mss is er al e.e.a. uitgezocht op t SB forum?
https://forums.slimdevices.com/
Ik weet dat ik de armv5 versie zou moeten hebben, maar die staat er niet tussen.
Op sourcefrog stond begin vorige week nog de 8.0.0 voor armv5, maar van het weekend niet meer.
Of kan ik 8.1.1 x86... gebruiken voor de ds211?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

8.1 is de laatste., maar de x86 is voor de Intel, en dat is geen Arm processor!

Die Arm spreekt Arabisch, en de Intel een High Brew Englisch, die begrijpen elkaar niet.
maha
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door maha »

Aangezien ik tot nu toe alleen nog de sourcefrog website heb gevonden met spk pakketjes, maar daar helaas geen pakket meer staat voor armv5, kan ik het dus vergeten...
Dat is wel erg balen (zacht uitgedrukt).
Op dit moment helaas ook niet in de financiele mogelijkheid om ook nog eens een raspberry erbij te nemen....
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Synology is met wel meer "vervelende" dingen bezig. De nieuwe versie van WebDAV ondersteunt geen CalDav meer moet je Synology Calendar voor gaan gebruiken, kijk ik op de "backup nas een DS212+" daar is geen Synology Calandar voor te downloaden. Hiervoor zijn ook de ARM5 pakketjes nodig dus LMS ook niet meer. Misschien maar eens kijken naar andere oplossingen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

maha schreef:
Aangezien ik tot nu toe alleen nog de sourcefrog website heb gevonden met spk pakketjes, maar daar helaas geen pakket meer staat voor armv5, kan ik het dus vergeten...
Dat was tijdelijk. Zaterdag gaf "pinkdot" LMS 8.2 vrij, maar die was niet in orde. LMS 8.1 ook niet. Inmiddels staat 8.2 weer online:
https://sourceforge.net/projects/lmsupd ... /LogitechMediaServer-armv5-8.2.0-1616536502.spk

Als je nog problemen ondervindt, kan je voorlopig ook je huidige LMS aan de praat brengen door Perl te verwijderen en de vorige versie te herinstalleren: Perl-armv5-5.24.0-0074.spk.
En dan misschien maar alvast jezelf voorbereiden op een ander platform, want Synology ondersteunt niets meer, en pinkdot was oorspronkelijk ook al gestopt met zijn daarop gebaseerde versie.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”