Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

En wat is nu de moraal van dit verhaal? NCores poepen niet of stinken ze niet? :rofl:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

koenjer schreef:
Nou de 1612 opa's zitten erin. Moet er nog even voor zitten. Maar eerste indruk is dat ik geen\weinig verschil hoor :rofl:

Maargoed weer een saaie zondagmiddag door gekomen :D

En zoals mijn opa altijd zei: Wie niet waagt wie niet wint en wie niet poept wie niet stinkt :rock:
Verbaast me niet echt. De onboard voeding voor de opamps is niet geweldig. Op de HG versie van de UcD, die blijkbaar nog steeds verkocht wordt, zit de LM4562 maar dan ook met de HxR regelaars erop. Met die modules geef ik het horen van verschil een grotere kans. Maar dan nog kun je je afvragen of het de moeite waard is.
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door koenjer »

Hahaha zoiets :lol:

Maar spulleboel staat al tijdje aan de stroom en speel halve playlist er weer door heen. Dat is vaak een goed teken :)

Lastig beoordelen wat er beter is, maar het is ook zeker niet slechter! Het lijkt erop dat details er wat op vooruit gegaan zijn. Hihats, crashes en rides die nog natuurlijk lijken. Maargoed, paar dagen extra luisteren is miss wel verstandig en dan nog eens beoordelen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

Grappige van dit soort experimenten is dat het heel moeilijk aan te geven is wat het doet. Wat mij wel verbaast steeds is hoeveel detail en micro-informatie in het bronmateriaal aanwezig kan zijn, ja ook bij gewoon CD. Dat laatste stukje wat je set is, laat daar nog steeds wat van verborgen. En dan kan toch zo'n upgrade dat net ff meer naar boven halen. Kan heel duidelijk zijn, heel subtiel of i.d.d. onhoorbaar. In dat laatste geval blijft het onduidelijk of de verbetering zelf niet goed genoeg is, of het apparaat wat je wilt verbeteren dat niet kan laten horen.
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door koenjer »

Pjotr schreef:
Grappige van dit soort experimenten is dat het heel moeilijk aan te geven is wat het doet. Wat mij wel verbaast steeds is hoeveel detail en micro-informatie in het bronmateriaal aanwezig kan zijn, ja ook bij gewoon CD. Dat laatste stukje wat je set is, laat daar nog steeds wat van verborgen. En dan kan toch zo'n upgrade dat net ff meer naar boven halen. Kan heel duidelijk zijn, heel subtiel of i.d.d. onhoorbaar. In dat laatste geval blijft het onduidelijk of de verbetering zelf niet goed genoeg is, of het apparaat wat je wilt verbeteren dat niet kan laten horen.
Dat blijft inderdaad wel interessant. De meeste opnames zijn veelal door tientallen opamps (waarvan vaak veel 5532's) en trafo's gegaan voordat het op tape gezet is en vervolgens nog gedigitaliseerd.

Het blijft dan verbazend dat in het afspelen de kleinste wijzigingen dan impact kunnen hebben op o.a. details in opnames.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Als je een peak je van 3 db met een Q van 1 op 10Khz zet met een dsp ( of analoog) wil je niet weten hoeveel microdetail je hoort. Probleem is alleen dat het na verloop van tijd gaat vervelen of irriteren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Als je een peak je van 3 db met een Q van 1 op 10Khz zet met een dsp ( of analoog) wil je niet weten hoeveel microdetail je hoort. Probleem is alleen dat het na verloop van tijd gaat vervelen of irriteren.
Helemaal waar! Alleen gaat het hier niet om het moedwillig pimpen van het geluid om de luisteraar te belazeren...
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door koenjer »

ds23man schreef:
Als je een peak je van 3 db met een Q van 1 op 10Khz zet met een dsp ( of analoog) wil je niet weten hoeveel microdetail je hoort. Probleem is alleen dat het na verloop van tijd gaat vervelen of irriteren.
Dat zou best kloppen maar staat los van de discussie dat kleine wijzigingen in de afspeel chain impact hebben op details.

Waar mijn verbazing zit is het feit dat veel goede muziek op grote "big iron" tafels met outboard gear gemixed is waarbij veel opamps en vaak trafos en buizen in de signaal weg zitten. Ondanks al deze electronica gaan details dus niet zomaar verloren.

Toch moeten we serieuze toeren uithalen om het aan de afspeel/afluister kant naar voren te toveren.

Het voelt een beetje oneerlijk/uit balans :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Ben blij dat je er achter bent gekomen dat een 5532 als buffertrapje er niet toe doet.
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door koenjer »

ds23man schreef:
Ben blij dat je er achter bent gekomen dat een 5532 als buffertrapje er niet toe doet.
no offense, zit hier voor de lering en de vermeack en zo af en toe wat experimenteren.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ray5150 »

Er is in ieder geval aardig wat animo voor. hoop dat toetermans de prijs ervoor krijgt die hij in zijn hoofd had.
Plaats reactie