Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
En wat is nu de moraal van dit verhaal? NCores poepen niet of stinken ze niet? 
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Verbaast me niet echt. De onboard voeding voor de opamps is niet geweldig. Op de HG versie van de UcD, die blijkbaar nog steeds verkocht wordt, zit de LM4562 maar dan ook met de HxR regelaars erop. Met die modules geef ik het horen van verschil een grotere kans. Maar dan nog kun je je afvragen of het de moeite waard is.koenjer schreef:Nou de 1612 opa's zitten erin. Moet er nog even voor zitten. Maar eerste indruk is dat ik geen\weinig verschil hoor![]()
Maargoed weer een saaie zondagmiddag door gekomen![]()
En zoals mijn opa altijd zei: Wie niet waagt wie niet wint en wie niet poept wie niet stinkt
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Hahaha zoiets
Maar spulleboel staat al tijdje aan de stroom en speel halve playlist er weer door heen. Dat is vaak een goed teken
Lastig beoordelen wat er beter is, maar het is ook zeker niet slechter! Het lijkt erop dat details er wat op vooruit gegaan zijn. Hihats, crashes en rides die nog natuurlijk lijken. Maargoed, paar dagen extra luisteren is miss wel verstandig en dan nog eens beoordelen.
Maar spulleboel staat al tijdje aan de stroom en speel halve playlist er weer door heen. Dat is vaak een goed teken
Lastig beoordelen wat er beter is, maar het is ook zeker niet slechter! Het lijkt erop dat details er wat op vooruit gegaan zijn. Hihats, crashes en rides die nog natuurlijk lijken. Maargoed, paar dagen extra luisteren is miss wel verstandig en dan nog eens beoordelen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Grappige van dit soort experimenten is dat het heel moeilijk aan te geven is wat het doet. Wat mij wel verbaast steeds is hoeveel detail en micro-informatie in het bronmateriaal aanwezig kan zijn, ja ook bij gewoon CD. Dat laatste stukje wat je set is, laat daar nog steeds wat van verborgen. En dan kan toch zo'n upgrade dat net ff meer naar boven halen. Kan heel duidelijk zijn, heel subtiel of i.d.d. onhoorbaar. In dat laatste geval blijft het onduidelijk of de verbetering zelf niet goed genoeg is, of het apparaat wat je wilt verbeteren dat niet kan laten horen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dat blijft inderdaad wel interessant. De meeste opnames zijn veelal door tientallen opamps (waarvan vaak veel 5532's) en trafo's gegaan voordat het op tape gezet is en vervolgens nog gedigitaliseerd.Pjotr schreef:Grappige van dit soort experimenten is dat het heel moeilijk aan te geven is wat het doet. Wat mij wel verbaast steeds is hoeveel detail en micro-informatie in het bronmateriaal aanwezig kan zijn, ja ook bij gewoon CD. Dat laatste stukje wat je set is, laat daar nog steeds wat van verborgen. En dan kan toch zo'n upgrade dat net ff meer naar boven halen. Kan heel duidelijk zijn, heel subtiel of i.d.d. onhoorbaar. In dat laatste geval blijft het onduidelijk of de verbetering zelf niet goed genoeg is, of het apparaat wat je wilt verbeteren dat niet kan laten horen.
Het blijft dan verbazend dat in het afspelen de kleinste wijzigingen dan impact kunnen hebben op o.a. details in opnames.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Als je een peak je van 3 db met een Q van 1 op 10Khz zet met een dsp ( of analoog) wil je niet weten hoeveel microdetail je hoort. Probleem is alleen dat het na verloop van tijd gaat vervelen of irriteren.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Helemaal waar! Alleen gaat het hier niet om het moedwillig pimpen van het geluid om de luisteraar te belazeren...ds23man schreef:Als je een peak je van 3 db met een Q van 1 op 10Khz zet met een dsp ( of analoog) wil je niet weten hoeveel microdetail je hoort. Probleem is alleen dat het na verloop van tijd gaat vervelen of irriteren.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dat zou best kloppen maar staat los van de discussie dat kleine wijzigingen in de afspeel chain impact hebben op details.ds23man schreef:Als je een peak je van 3 db met een Q van 1 op 10Khz zet met een dsp ( of analoog) wil je niet weten hoeveel microdetail je hoort. Probleem is alleen dat het na verloop van tijd gaat vervelen of irriteren.
Waar mijn verbazing zit is het feit dat veel goede muziek op grote "big iron" tafels met outboard gear gemixed is waarbij veel opamps en vaak trafos en buizen in de signaal weg zitten. Ondanks al deze electronica gaan details dus niet zomaar verloren.
Toch moeten we serieuze toeren uithalen om het aan de afspeel/afluister kant naar voren te toveren.
Het voelt een beetje oneerlijk/uit balans
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ben blij dat je er achter bent gekomen dat een 5532 als buffertrapje er niet toe doet.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
no offense, zit hier voor de lering en de vermeack en zo af en toe wat experimenteren.ds23man schreef:Ben blij dat je er achter bent gekomen dat een 5532 als buffertrapje er niet toe doet.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Er is in ieder geval aardig wat animo voor. hoop dat toetermans de prijs ervoor krijgt die hij in zijn hoofd had.
