Ik wil eigenlijk een nieuwe subwooferkist maken op basis van de gegevens die bij mijn Rockford Fosgate woofer zitten.
Op deze manier heb ik dit nog nooit gedaan en de grote hoeveelheid gegevens die je nodig hebt daarvoor had ik niet verwacht.
Ik denk "laat ik eens een kistje bouwen op de goeie manier
Bert, zoals je al zei maak een topic aan voor deze build zodat anderen er ook wat van leren. Bij deze.......
Ik zal de gegevens scannen en hier bijvoegen. Ik heb nog wel wat vragen wat betreft versteviging aan de binnenzijde van de kist.
- Als er een kist ontworpen word hoe veel moet ik bij de kist tellen voor elke versteviging? Moet ik elk deel apart berekenen hoeveel ruimte deze
inneemt?
- Ik wil een poort wil maken op basis van een standaard 100mm (buitenzijde) pvc pijp (binnenzijde 96,8) dikte van de pijp is 3,2 mm,
maar ik wil afgeronde einden maken aan de pijp. In hoeverre bepaald dit ook de frequentie van de kist? en die extra lengte van die afgeronde zijde
is dat ook een factor?
- Rockford geeft ook een ideaal volume voor een gepoorte kist is deze correct of een gemiddelde waarde die ze opgeven?
- Welke frequentie word het meeste gebruikt voor een gepoorte kist? en welke invloed heeft de resonantie factor van de auto.
Als ik de gegevens bekijk dan zie ik dat de woofer ook goed geschikt is voor een gesloten kist, maar mijn voorkeur gaat uit naar gepoort omdat ik dat nu ook heb en het geluid me goed bevalt.
De bedoeling is om een kist te maken van 95cm breed, en zo plat mogelijk voor de ruimte in mijn kofferbak.
Bert, ik ben benieuwd naar jou berekeningen. alvast bedankt.