Verstevigen gaat het beste door een strook MDF van de ene naar de andere zijde te plaatsen, of een kruis te maken, of een paneel met grote gaten er tussen zetten etc. Zoek maar 's op bracing subwoofer
Focal 33 k woofer
Moderator: Beheerdersteam
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Focal 33 k woofer
Dat ENS is een specifieke afkorting die Signat gebruikt (moest 'm ook googlen..
.) Electronic Noise Suppression...maar hoe dat nou werkt zou je uit een handleiding moeten halen.
Verstevigen gaat het beste door een strook MDF van de ene naar de andere zijde te plaatsen, of een kruis te maken, of een paneel met grote gaten er tussen zetten etc. Zoek maar 's op bracing subwoofer
Verstevigen gaat het beste door een strook MDF van de ene naar de andere zijde te plaatsen, of een kruis te maken, of een paneel met grote gaten er tussen zetten etc. Zoek maar 's op bracing subwoofer
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Focal 33 k woofer
en als dat niet meer lukt met de kast die al klaar is, dan kan je ook nog een bv 5cm brede strook haaks op de wand er op lijmen, daar wordt de wand ook stijver van _______|_________Bertje schreef:...
Verstevigen gaat het beste door een strook MDF van de ene naar de andere zijde te plaatsen, of een kruis te maken, of een paneel met grote gaten er tussen zetten etc. Zoek maar 's op bracing subwoofer
Re: Focal 33 k woofer
Oké maar wat betekend het? Las iets over extreme uitslag ofzo.. of ruis demping.. beetje onduidelijk.
Ik zal de subsonic iets omlaag zetten en effe uitproberen.
Nu iets anders omdat de sub kist erg goed geluid geeft wat in mischien niet had verwacht... haha
Mijn neef heeft nog 2 klipsch zuiltjes wel de instap serie klipsch f1 maar die heeft dr woofers er uit geknald. Dat is ondertussen 3 jaar geleden. We hebben er samen 2 andere bas speakers in gezet. Zelf de kist een beetje aangepast op gevoel... ahummm maar er komt wijnig laag uit.. stemmen van de tv zijn goed maar muziek klinkt niet echt...
De speakers die we toen Gekozen hebben zijn
Beyma 6P200Fe
Zou daar de kast ook voor berekend kunnen worden?
Foto met de specs
Bedankt voor de fijne hulp hier. Begin er plezier in te krijgen
Ik zal de subsonic iets omlaag zetten en effe uitproberen.
Nu iets anders omdat de sub kist erg goed geluid geeft wat in mischien niet had verwacht... haha
Mijn neef heeft nog 2 klipsch zuiltjes wel de instap serie klipsch f1 maar die heeft dr woofers er uit geknald. Dat is ondertussen 3 jaar geleden. We hebben er samen 2 andere bas speakers in gezet. Zelf de kist een beetje aangepast op gevoel... ahummm maar er komt wijnig laag uit.. stemmen van de tv zijn goed maar muziek klinkt niet echt...
De speakers die we toen Gekozen hebben zijn
Beyma 6P200Fe
Zou daar de kast ook voor berekend kunnen worden?
Foto met de specs
Bedankt voor de fijne hulp hier. Begin er plezier in te krijgen
Re: Focal 33 k woofer
Henkjan
Je bedoelt wel aan de binnenkant? Tegen de grote wand en dan lijmen en schroeven.
Maakt het voor de geluids golven niet uit dat er binnen in de kist versteviging zit.. ik meende altijd dat dat storing in waves geeft zeg maar.
Mischien een foto van voorbeelden van verstevigen?
Je bedoelt wel aan de binnenkant? Tegen de grote wand en dan lijmen en schroeven.
Maakt het voor de geluids golven niet uit dat er binnen in de kist versteviging zit.. ik meende altijd dat dat storing in waves geeft zeg maar.
Mischien een foto van voorbeelden van verstevigen?
Re: Focal 33 k woofer
Had jullie laatste 2 berichten nog niet gezien. Stond op pagina 2. Sorry!!! Ga effe de handleiding raadplegen voor de signat.
Zal is kijken voor het verstevigen en show jullie een paar mogelijk heden.
Lekker knutselen maar. Yeahh
Zal is kijken voor het verstevigen en show jullie een paar mogelijk heden.
Lekker knutselen maar. Yeahh
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Focal 33 k woofer
Floekje schreef:Henkjan
Je bedoelt wel aan de binnenkant? Tegen de grote wand en dan lijmen en schroeven.
Maakt het voor de geluids golven niet uit dat er binnen in de kist versteviging zit.. ik meende altijd dat dat storing in waves geeft zeg maar.
Mischien een foto van voorbeelden van verstevigen?
de golflengtes in een sub zijn zo groot, die paar cm hebben daar geen invloed op
hoeken verstevigen helpt ook:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Focal 33 k woofer
die Klipsch zuiltjes: bij een andere woofer moet ook t filter aangepast worden, nu speelt de tweeter mss wel wat harder dan de woof. op afstand is dit lastig wat van te zeggen
Re: Focal 33 k woofer
Hallo,
Had het kistje nog wat verstevigd en heeft het goed gedaan. Tot ik met een test tone van YouTube aan de gang ging... 30 hertz ofzo resultaat sub kapot.
Nou heb ik een subje op het oog via via een signat odc12 foto hier onder. Aan gesloten zoals hier onder. trekt mijn signat rom2 dat.. 2x200rms 4ohm 2x400rms2ohm 1x600rms4ohm staat geen 1x2ohm bij... of leest de amp 2ohm per kanaal gebrugt?
En kan er met die gegevens een kisje berekend worden? Weet niet of de kist van hierboven 50plus liter te klein is.
Groeten Jeroen
Had het kistje nog wat verstevigd en heeft het goed gedaan. Tot ik met een test tone van YouTube aan de gang ging... 30 hertz ofzo resultaat sub kapot.
Nou heb ik een subje op het oog via via een signat odc12 foto hier onder. Aan gesloten zoals hier onder. trekt mijn signat rom2 dat.. 2x200rms 4ohm 2x400rms2ohm 1x600rms4ohm staat geen 1x2ohm bij... of leest de amp 2ohm per kanaal gebrugt?
En kan er met die gegevens een kisje berekend worden? Weet niet of de kist van hierboven 50plus liter te klein is.
Groeten Jeroen
Re: Focal 33 k woofer
Had nog wat info gevonden van de signat sub. 1000w rms op 2ohm? 2 spoelen van 2ohm 500w per stuk op 2ohm. Wel 2 maatjes zwaarder als de focal 33k.
Wat ik niet snap is dat de amp is afgezekerd 3 x 40a. 12v x 120a is 1440w. Wil dat zeggen 1440w max? Waar zijn die zekeringen voor?
Heb voor bij accu een zekering van 60a. En de audio system f4 is ook 120a gezekerd. Met 50a zekering bij de accu. De zekering bij de accu zijn voor kortsluiting en veiligheid enzo?
Mvg Jeroen
Wat ik niet snap is dat de amp is afgezekerd 3 x 40a. 12v x 120a is 1440w. Wil dat zeggen 1440w max? Waar zijn die zekeringen voor?
Heb voor bij accu een zekering van 60a. En de audio system f4 is ook 120a gezekerd. Met 50a zekering bij de accu. De zekering bij de accu zijn voor kortsluiting en veiligheid enzo?
Mvg Jeroen
Re: Focal 33 k woofer
Nog een paar foto's van de oude kapotte focal 33k. De spoel lijkt niet verbrand maar wel erg geschuurd. Ook lijkt de kern van de magneet geoxideerd en aangetast.
