Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Bedankt mensen, ben er ook tevreden over. Denk wel dat ik de plannen omgooi: wilde ze eerst helemaal afmaken en dan afwerken, en fineren. Maar het wordt nu zonder lood al zwaar zat, denk dat ik het fineren eerst ga doen nu het nog een beetje handelbaar is.
Fineercatalogus besteld, we gaan wat moois uitzoeken.
Fineercatalogus besteld, we gaan wat moois uitzoeken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Die coromandel moest ik even opzoeken, wel mooi eigenlijk! Wat druk misschien.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ik zeg lood, maar dat is het niet, zijn ontdreun panelen uit de autowereld. Zwaar zijn ze evengoed wel.
Re: Nog een setje Calpamos
zit geen lood meer in, tis gewoon 4mm bitumen dacht ik? zeer zwaar spul idd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Coromandel druk? Het is donker en duur, maar slechts licht gevlamd.. Zebrano, daarentegen is wel vrij druk...Barry2001 schreef:Die coromandel moest ik even opzoeken, wel mooi eigenlijk! Wat druk misschien.
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ja klopt, het is ook meer zo'n verzamelnaam geworden denk ik. Heb dit spul gekocht, op aanraden van Tony: https://www.akoestiekwinkel.nl/stp-aero ... ion-targetShadow schreef:zit geen lood meer in, tis gewoon 4mm bitumen dacht ik? zeer zwaar spul idd.
Polymeer en butyl rubber staat in de omschrijving.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ik zie dit plaat op Wikipedia voor Coromandel fineer: Misschien valt het mee, maar kom me wel als druk over. Moet dat spul ook in het echt zien, en dan zal lakken de nerf ook nog op kunnen halen.audiomanics schreef:Coromandel druk? Het is donker en duur, maar slechts licht gevlamd.. Zebrano, daarentegen is wel vrij druk...Barry2001 schreef:Die coromandel moest ik even opzoeken, wel mooi eigenlijk! Wat druk misschien.
Kees
Re: Nog een setje Calpamos
Ik ook, maar ze moeten bij Barry en Marieke (toch?) in huis staan
Ik denk dat als je zulke oppervlakken gaat doen dat je wel bij flexplaat uitkomt, dat kan dan uit 1 stuk. Of die grote lappen van Designholz.de
Ik denk dat als je zulke oppervlakken gaat doen dat je wel bij flexplaat uitkomt, dat kan dan uit 1 stuk. Of die grote lappen van Designholz.de
Re: Nog een setje Calpamos
Da's engineered toch? net als dat SaRaiFo van designholz? mooie grote lappen en met papier backing 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Op mijn site http://www.techgraphix.nl staat in de portfolio een versterker (Howard) die panelen van Coromandel heeft.. kun je het zien zoals het echt is..
Kees
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Heb de fineercatalogus binnen gekregen. We zullen eens wat mogelijkheden gaan bekijken, het heeft zeker toegevoegde waarde om het zo voor je op tafel te hebben liggen.
Re: Nog een setje Calpamos
Mooi he?
Je kan een hoekje evt ff met lijnolie nat maken om te zien hoe het oplicht dan
Je kan een hoekje evt ff met lijnolie nat maken om te zien hoe het oplicht dan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ja goede tip, het ziet er toch anders uit als er lak oid op zit. Vriendin vond 'm ook gaaf, gewoon om eens goed te kijken welke kant het op kan gaan, morgen ook bij daglicht. We laten het even bezinken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
We zijn wat soorten fineer aan het bekijken, vergelijken. Als ik me wat inlees op fineer is denk ik kuiperflex een goede keuze, fineer wat op een papieren ondergrond is geplakt. Zeker gezien het oppervlak lijkt het mij wel verstandig om te doen, fineer is dan ook al uitgezocht, je hoeft dan zelf niks samen te stellen. Of heb ik dat mis, en is 'gewoon' fineer ook goed te doen? Zijn alle soorten fineer ook in kuiperflex te koop? Als ik bv bij de Arnhemse fijnhout handel op de website kijk zie ik niet alles staan, maar misschien moet ik even contact met ze opnemen daarvoor.
Of weet iemand een ander adres die ook aan te bevelen is?
Of weet iemand een ander adres die ook aan te bevelen is?
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ik hen één keer met kuiperflex gefineerd en dat ging geweldig. Mijn volgende fineerjob is met "gewoon" fineer en daar zie ik nu best wel tegenop.
