2-weg in Corian
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: 2-weg in Corian
Ik heb de originele wel eens gehoord maar dat is al een jaar of 8 geleden, dus vergelijken is moeilijk.Leeuwarden schreef:Heb je ze wel eens kunnen vergelijken met het origineel?
Ik weet wel dat die van mij erg goed klinken en zeker de corian uitvoering heeft daar nog een flinke schep bovenop gedaan.
Iedereen is welkom om te komen luisteren
Nee de W18nx001dre schreef:
Als speakers met een 18cm laag je ding is en je kunt zelf geen fatsoenlijke kasten bouwen (zoals ik
) lijkt me dit een mooie oplossing. Heb geen idee wat het kost om zoiets te laten maken.
- Leeuwarden
Emiel schreef:Als speakers met een 18cm laag je ding is en je kunt zelf geen fatsoenlijke kasten bouwen (zoals ik) lijkt me dit een mooie oplossing. Heb geen idee wat het kost om zoiets te laten maken.
Paar tientjes, goede zaagtafel en heel, heel veel vakmanschap.
Die prijs is uiteraard zonder filter en units.
Overigens wordt de Astera op een andere manier gebouwd dan Franks het doet.
Ik heb iemand blij kunnen maken met mijn kasten, lang niet voor de vraagprijs, maar hij is er blij mee en dat voelt voor mij ook goed.
Groet, Frank
Groet, Frank
- Leeuwarden
Die heeft klankmatig dan niet helemaal "het" karakter die de kleine dan wel bezit, viel mij wat tegen.
Misschien dan nog eens luisteren in een andere ruimte zou mogelijk mij op een ander been zetten.
Misschien dan nog eens luisteren in een andere ruimte zou mogelijk mij op een ander been zetten.
Deze heb ik vooraf wel overwogen om te maken, ik heb hem wel eens gehoord , tegenvallen wil ik niet zeggen , maar ik had er meer van verwacht.
Het ging mij meer om de uitdaging om zo’n model te maken, maar mijn zaagtafel is te klein voor deze paneelgrootte. Voor mijn luisterruimte zijn mijn nieuwe luidsprekers perfect qua formaat
Het ging mij meer om de uitdaging om zo’n model te maken, maar mijn zaagtafel is te klein voor deze paneelgrootte. Voor mijn luisterruimte zijn mijn nieuwe luidsprekers perfect qua formaat
Ik ben ooit eens bij iemand geweest die zijn Zellaton speakers had ingeruild voor deze Diapason’s. Had hij beter niet kunnen doen. Ik vond de Zellaton’s veel beter klinken en er ook nog beter uitzien.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
- Leeuwarden
Ik dacht even mee te denken doordat twee van de drie units al aanwezig zijn... 
Een ander werk bezorgen valt bij mij niet onder 'meedenken' JanLeeuwarden schreef:Ik dacht even mee te denken doordat twee van de drie units al aanwezig zijn...
- Leeuwarden
Dat herinnert mij eraan dat jij ook nog wat aansporing nodig hebt bij diverse projectenShadow schreef:Een ander werk bezorgen valt bij mij niet onder 'meedenken' JanLeeuwarden schreef:Ik dacht even mee te denken doordat twee van de drie units al aanwezig zijn...
Ik meen 26 inch scanspeakWalt schreef:Welk merk/type woofer zit er in die 3-weg dan?
Damnfranks schreef:Ik meen 26 inch scanspeakWalt schreef:Welk merk/type woofer zit er in die 3-weg dan?
Was het geen Peerles 26 cm, 26 inch is wel erg groot. 
66 cm is pittig om daar een kastje voor te bouwen.
66 cm is pittig om daar een kastje voor te bouwen.
Oude kasten weer voorzien van drivers en filter, met dank aan Rob Dingen
Groet, Frank