Ja, zo is dat.pappaleo schreef:Even een blonde vraag: De uitlading, is dat de maximale afstand die je kan boren vanaf de rand van je werkstuk?
De afstand van het centrum van de boorkop tot aan de kolom.
Paul.
Moderator: Beheerdersteam
Ja, zo is dat.pappaleo schreef:Even een blonde vraag: De uitlading, is dat de maximale afstand die je kan boren vanaf de rand van je werkstuk?
mooi ding wel. zo'n laser lijkt me wel handig.Forza schreef:Ik heb een tijdje terug de Bosch PBD 40 gekocht. Relatief compact digitaal ding, maar kan prima overweg met een 40mm speedboor. Enige dat wat minder is, is dat de afstand van boor tot statief niet erg groot is.
2 versnellingen met digitale toerenregeling en digitale diepte meter met manuele stop.
pbd-40-100026579-hires-png-rgb-oneux-80641_w_1600_h_800.png
Ik ben nog wel van plan om een boorhulp aan te schaffen, dan wel deze https://www.gereedschappro.nl/artikel/3 ... G8QAvD_BwEanonamemouse schreef:Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Ik wilde er ook een hebben, maar bedacht me toen dat ik hem waarschijnlijk zo weinig zou gebruiken dat een boorstandaard een veel zinniger alternatief was. En ook makkelijker te verplaatsen en op te bergen.
Dit lijkt me eeen handig hulpstuk Batshardbats schreef:Ik ben nog wel van plan om een boorhulp aan te schaffen, dan wel deze https://www.gereedschappro.nl/artikel/3 ... orkop.htmlanonamemouse schreef:Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Ik wilde er ook een hebben, maar bedacht me toen dat ik hem waarschijnlijk zo weinig zou gebruiken dat een boorstandaard een veel zinniger alternatief was. En ook makkelijker te verplaatsen en op te bergen.
Maar naar mijn idee is de een niet de vervanger voor de ander. En zn boorstandaard lijkt mij niet heel handig werken.
Laser is inderdaad wel handig om snel te kunnen uitlijnen. De uitlading is 125 mm.Henkjan schreef:mooi ding wel. zo'n laser lijkt me wel handig.
maar hoeveel is de uitlading dan? kom dat niet tegen in de tech gegevens op de site van Bosch
Zit alles nog eens door te lezen, ik ben om een andere reden dan jij het met je eens Namelijk jij gaat veel accu boormachines gebruiken en zit daar wel een 43 mm hals op ,hardbats schreef:Dat is ongeveer hetzelfde idee. Alleen bij die van Wolfcraft moet je de boormachine inklemmen en bij die van milescraft zit de boor Chuck al gelegerd in de boorhulp. Dat lijkt mij handiger al heb ik nooit met zn hulp gewerkt
Mwah dat zou wel eens kunnen gebeuren als alleen de boorkop met een conus vast zit maar met een morseconus heb ik dat nog niet meegemaakt. Dan moet denk ik het wel zo rammelen dat je niet meer van frezen kunt spreken.OpaBert schreef:Dan kwam ik nog tegen om een kolom boormachine als frees machine te kunnen gebruiken
Alleen betrouwbaar als de MC2 met een trekstang vast gezet kan worden , een morseconus en ook de B12 komt los tijdens frezen
Waar denk je dat die trekstang voor isPjotr schreef:Mwah dat zou wel eens kunnen gebeuren als alleen de boorkop met een conus vast zit maar met een morseconus heb ik dat nog niet meegemaakt. Dan moet denk ik het wel zo rammelen dat je niet meer van frezen kunt spreken.OpaBert schreef:Dan kwam ik nog tegen om een kolom boormachine als frees machine te kunnen gebruiken
Alleen betrouwbaar als de MC2 met een trekstang vast gezet kan worden , een morseconus en ook de B12 komt los tijdens frezen
+1.Henkjan schreef:als je zo'n ding hebt staan ga je echt niet meer klunzen met een handboor
Dat laatste zou zomaar een kunnen Bashardbats schreef:Ik ga eerst de Milescraft boorhulp bestellen als die weer binnen is bij gereedschapspro.nl. daarmee kan ik al veel doen.
Dan komt er daarna wel een Kolomboormachine en dan blijf ik denk ik toch bij de Huvema HU13-2N. De machines op marktplaats zijn vaak toch te lomp/groot/zwaar of van mindere kwaliteit dan een nieuwe huvema denk ik gezien de merken die aangeboden worden.
Ik heb liever een oude Ixion of Huvema dan het nieuwe China Export spul, da's toch gokken...hardbats schreef:Ik ga eerst de Milescraft boorhulp bestellen als die weer binnen is bij gereedschapspro.nl. daarmee kan ik al veel doen.
Dan komt er daarna wel een Kolomboormachine en dan blijf ik denk ik toch bij de Huvema HU13-2N. De machines op marktplaats zijn vaak toch te lomp/groot/zwaar of van mindere kwaliteit dan een nieuwe huvema denk ik gezien de merken die aangeboden worden.