Stacked capacitors.
Moderator: Beheerdersteam
Stacked capacitors.
Hebben dit soort condensators nog wat te zoeken in hedendaagse apparatuur?
Heb er nog wat liggen en het ziet er leuk uit.. maar is het kwalitatief ook een beetje ok?
Heb er nog wat liggen en het ziet er leuk uit.. maar is het kwalitatief ook een beetje ok?
Re: Stacked capacitors.
Zijn gewoon MKT's, niks mis mee. Tegenwoordig zitten ze allemaal in een plastic jasje ingegoten vanwege isolatie met moderne multilayer printen. Maar zijn verder nog steeds dezelfde.
Re: Stacked capacitors.
Toen ik 30-35 jaar terug flink wat knutselde met soldeerbout, toen zag je dat type condensator vaak. Kan je vraag dus ook niet beantwoorden, maar ben ook geïnteresseerd in hoe goed deze dingen zijn naar huidige maatstaven.
Re: Stacked capacitors.
Tja, wat zijn huidige maatstaven? Zijn gewoon prima MKT's, niet minder dan MKT's die je nu koopt. Zijn ook nog gewoon te koop.
Re: Stacked capacitors.
Inderdaad, ze zijn gewoon nog te koop. Tegenwoordig heten ze TDK SilverCap. Het is een gewone, general purpose MKT en daarmee niet beter of slechter dan andere MKT's.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Stacked capacitors.
En je kan ze op maat (capaciteit verminderen voor ongebruikelijke waarden) vijlen en er zelfs een spijker doorheen slaan.. spijker er uit en je hebt nog steeds een werkende condensator.
Kees
Kees
Re: Stacked capacitors.
Ik heb er daar ook nog behoorlijk wat van, ook in de pico serie.
Na een jaar of 20 meten ze eigenlijk nog perfect.
Na een jaar of 20 meten ze eigenlijk nog perfect.
Re: Stacked capacitors.
Ik kwam er op na een advertentie op marktplaats met wat grotere waarden. Die is nu weg maar daar mis ik dus niet veel aan.
Misschien dat ik ze als bypass condensator ga inzetten.
Misschien dat ik ze als bypass condensator ga inzetten.
Re: Stacked capacitors.
Volgens mij zijn die bypass caps 0,1 µF.Shadow schreef:Kijk eens bij Tony welke hij als bypass adviseert...
Re: Stacked capacitors.
Dat is ook naar smaak en afhankelijk hoe je met de waardes uitkomt. Mijn mid/hoog start rond de 650hz en dan zet ik er misschien wel 1uf van deze naast als dat zo uitkomt.
Kan altijd wisselen.
Kan altijd wisselen.
Re: Stacked capacitors.
Moest dat niet een specifiek merk en type zijn ?Shadow schreef:Kijk eens bij Tony welke hij als bypass adviseert...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Stacked capacitors.
Maakt dat wat uit dan?ray5150 schreef:Moest dat niet een specifiek merk en type zijn ?Shadow schreef:Kijk eens bij Tony welke hij als bypass adviseert...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Stacked capacitors.
ietsje kleiner....toetertje schreef:Volgens mij zijn die bypass caps 0,1 µF.Shadow schreef:Kijk eens bij Tony welke hij als bypass adviseert...
