markaudio liefhebbers
Moderator: Beheerdersteam
markaudio liefhebbers
sinds kort op dit forum< mijn naam is Mark en ik hou van de Fenlon drivers, kijken of hier wat meer DIY markaudio liefhebbers luisteren en benieuwd naar de ontwerpen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: markaudio liefhebbers
hoi Mark, welkom hier!
zeker liefhebbers van de Markaudio breedbanders hier, ik heb diverse ontwerpen er mee gemaakt
zeker liefhebbers van de Markaudio breedbanders hier, ik heb diverse ontwerpen er mee gemaakt
Re: markaudio liefhebbers
Welkom Mark!
Een van de ontwerpen vam Henkjan heb ik gemaakt en doet het al een paar jaar heel lekker bij mijn zusje in huis!
Een van de ontwerpen vam Henkjan heb ik gemaakt en doet het al een paar jaar heel lekker bij mijn zusje in huis!
Re: markaudio liefhebbers
Ik heb een tijdje gespeeld met een Alpair 12PW. Dat is een woofer met een breed frequentiebereik en een mooie geleidelijke afval in het hoog. Je kan 'm daardoor heel flexibel inzetten, zowel ter ondersteuning voor een kleinere breedbander, als met een gewone tweeter met een vrij hoog overnamepunt. Ik heb 'm verkocht, en daar heb ik eerlijk gezegd een beetje spijt van.
Re: markaudio liefhebbers
viewtopic.php?f=3&t=8608&p=163480&hilit ... ct#p163480markaudio schreef:mooi dank zijn daar ook foto s van is dat sws een optie hier
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: markaudio liefhebbers
Heb ze hier ook gebouwd, Henkjan's ontwerp met CHR70's. Luisteren er nog steeds dagelijks naar in de keuken: viewtopic.php?f=17&t=22796&hilit=keukenproject&start=94
Aanrader!
Aanrader!
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: markaudio liefhebbers
Ik heb hier een aantal spelende Frugal MKiii's Horns staan met Alpair 7.3 gold en binnenkort ga ik bezig met een Frugal horn XL voor een Alpair 11 MS.
Grt Gerjan
Grt Gerjan
Re: markaudio liefhebbers
Op de verschillende zelfbouwdagen (nog in de goede oude normaaltijd) kwamen ze toch regelmatig voorbij.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.
-
Rien Kleinjan
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14
Re: markaudio liefhebbers
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8][
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: markaudio liefhebbers
Erg mooiRien Kleinjan schreef:Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Re: markaudio liefhebbers
Mooi hoor, vooral die ambient tweeters erachter. Of zijn het absorptie panelen?
Sorry.
Sorry.
Re: markaudio liefhebbers
Volgens mij in concept ook wel het tegenovergestelde van elektrostaten.Rien Kleinjan schreef:Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Re: markaudio liefhebbers
papier ja die moet ik nog proberenrichard schreef:Op de verschillende zelfbouwdagen (nog in de goede oude normaaltijd) kwamen ze toch regelmatig voorbij.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.
Re: markaudio liefhebbers
amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluidRien Kleinjan schreef:Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
-
Rien Kleinjan
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14
Re: markaudio liefhebbers
Het een sluit het ander niet uit. Als je zoals ik electrostaten gewend bent, betekent het niet dat je niet naar andere systemen kunt luisteren. Ik heb de deze luidsprekers niet als vervanging gebouwd maar als monitor in mijn studio. Je kunt zowel een Peugeot 107 waarderen als mede een Audi S6. Ja, ik bezit beide auto's dus spreek uit ervaring. Van alle typen luidsprekers die er bestaan heb ik er in mijn leven gehad. Allemaal klinken ze anders en allemaal hebben ze hun charmes en onhebbelijkheden. Perfectie bestaat niet. Je kiest wat bij je past. Overigens had ik KEF LS 50 luidsprekers gekocht om als monitor te dienen. Man wat viel dat tegen. Ik hoorde er van alles aan behalve hetgeen ik verwachtte.markaudio schreef:amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid
Re: markaudio liefhebbers
Ik heb een stel transmission lines gemaakt van het budget model CHR70A derde generatie. Ik heb ze uitgerust met een twee X 30 watt versterkertje met bluetooth 5.0 en ik was verbijsterd hoe goed dat klinkt, een heel open geluid geen bonkende bassen maar mooie definitie uiteraard beperkt qua te bereiken volume maar voor de meeste toepassingen ruim voldoende. Ik heb ze inmiddels weg gegeven aan iemand die veel van muziek houd maar geen cent te makken soort feel good project dus. hierbij twee foto's ze lijken vreemd schuin maar zijn echt gewoon recht.
