markaudio liefhebbers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
markaudio
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 16:59

markaudio liefhebbers

Bericht door markaudio »

sinds kort op dit forum< mijn naam is Mark en ik hou van de Fenlon drivers, kijken of hier wat meer DIY markaudio liefhebbers luisteren en benieuwd naar de ontwerpen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Henkjan »

hoi Mark, welkom hier!

zeker liefhebbers van de Markaudio breedbanders hier, ik heb diverse ontwerpen er mee gemaakt
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Douwe84 »

Welkom Mark!

Een van de ontwerpen vam Henkjan heb ik gemaakt en doet het al een paar jaar heel lekker bij mijn zusje in huis!
markaudio
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 16:59

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door markaudio »

mooi dank zijn daar ook foto s van is dat sws een optie hier
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2438
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door timpert »

Ik heb een tijdje gespeeld met een Alpair 12PW. Dat is een woofer met een breed frequentiebereik en een mooie geleidelijke afval in het hoog. Je kan 'm daardoor heel flexibel inzetten, zowel ter ondersteuning voor een kleinere breedbander, als met een gewone tweeter met een vrij hoog overnamepunt. Ik heb 'm verkocht, en daar heb ik eerlijk gezegd een beetje spijt van.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Douwe84 »

markaudio schreef:
mooi dank zijn daar ook foto s van is dat sws een optie hier
viewtopic.php?f=3&t=8608&p=163480&hilit ... ct#p163480
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Barry2001 »

Heb ze hier ook gebouwd, Henkjan's ontwerp met CHR70's. Luisteren er nog steeds dagelijks naar in de keuken: viewtopic.php?f=17&t=22796&hilit=keukenproject&start=94
Aanrader!
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Mtraxx »

Ik heb hier een aantal spelende Frugal MKiii's Horns staan met Alpair 7.3 gold en binnenkort ga ik bezig met een Frugal horn XL voor een Alpair 11 MS.

Grt Gerjan
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door richard »

Op de verschillende zelfbouwdagen (nog in de goede oude normaaltijd) kwamen ze toch regelmatig voorbij.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.
Rien Kleinjan
Berichten: 124
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Rien Kleinjan »

Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8][
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Bijlagen
bron: https://photos.google.com/share/AF1QipNtadnBmjwQkfx9l2FuIc<br />vu4GxQgV_lsQDT72MSB5XbXXEXxnMdak8kd4yptpEwJA?pli=1&amp;key<br />=c292ckFNdURnaEg0M0xfSDJwUjV4LTN6UGdxZXdn
bron: https://photos.google.com/share/AF1QipNtadnBmjwQkfx9l2FuIc
vu4GxQgV_lsQDT72MSB5XbXXEXxnMdak8kd4yptpEwJA?pli=1&key
=c292ckFNdURnaEg0M0xfSDJwUjV4LTN6UGdxZXdn
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door bas focal m180 »

Rien Kleinjan schreef:
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Erg mooi :goedzo:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door toetertje »

Mooi hoor, vooral die ambient tweeters erachter. Of zijn het absorptie panelen? :rofl:
Sorry. :-#
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Shadow »

Zulke grote amt's jonguh :rock:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door richard »

Rien Kleinjan schreef:
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
Volgens mij in concept ook wel het tegenovergestelde van elektrostaten.
markaudio
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 16:59

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door markaudio »

richard schreef:
Op de verschillende zelfbouwdagen (nog in de goede oude normaaltijd) kwamen ze toch regelmatig voorbij.
Zelf was ik er wel gecharmeerd van. Ik meen (in Eernewoude?) wel eens een papieren en metalen werd vergeleken, geen idee meer welk type). Zelf had ik daarbij een lichte voorkeur voor het papier.
papier ja die moet ik nog proberen
markaudio
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 16:59

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door markaudio »

Rien Kleinjan schreef:
Enkele weken geleden heb ik een set luidsprekers gebouwd met de Markaudio CHN-110. Dit is verbazingwekkend goed voor heel weinig geld.
https://photos.app.goo.gl/LbTap21xc2J931JD8
amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid
Rien Kleinjan
Berichten: 124
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door Rien Kleinjan »

markaudio schreef:
amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid
Het een sluit het ander niet uit. Als je zoals ik electrostaten gewend bent, betekent het niet dat je niet naar andere systemen kunt luisteren. Ik heb de deze luidsprekers niet als vervanging gebouwd maar als monitor in mijn studio. Je kunt zowel een Peugeot 107 waarderen als mede een Audi S6. Ja, ik bezit beide auto's dus spreek uit ervaring. Van alle typen luidsprekers die er bestaan heb ik er in mijn leven gehad. Allemaal klinken ze anders en allemaal hebben ze hun charmes en onhebbelijkheden. Perfectie bestaat niet. Je kiest wat bij je past. Overigens had ik KEF LS 50 luidsprekers gekocht om als monitor te dienen. Man wat viel dat tegen. Ik hoorde er van alles aan behalve hetgeen ik verwachtte.
smaudi
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 13:18

Re: markaudio liefhebbers

Bericht door smaudi »

Ik heb een stel transmission lines gemaakt van het budget model CHR70A derde generatie. Ik heb ze uitgerust met een twee X 30 watt versterkertje met bluetooth 5.0 en ik was verbijsterd hoe goed dat klinkt, een heel open geluid geen bonkende bassen maar mooie definitie uiteraard beperkt qua te bereiken volume maar voor de meeste toepassingen ruim voldoende. Ik heb ze inmiddels weg gegeven aan iemand die veel van muziek houd maar geen cent te makken soort feel good project dus. hierbij twee foto's ze lijken vreemd schuin maar zijn echt gewoon recht.
.52.jpeg
12.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”