hulp gevraagd omtrend subwooferbox
Moderator: Beheerdersteam
Re: hulp gevraagd omtrend subwooferbox
Morgen even een plaat mdf halen dan heb ik weer wat timmeren .
Ben benieuwd naar het verschil kwa geluid tussen een ronde buispoortkist of een sleufpoortkist ?
Zal der nu ook nog wat verschil kwa hertz berijk in zitten tussen de buis of sleufkist uit voering ?
Welke van de twee zal het diepste spelen met de bass .
Ben benieuwd naar het verschil kwa geluid tussen een ronde buispoortkist of een sleufpoortkist ?
Zal der nu ook nog wat verschil kwa hertz berijk in zitten tussen de buis of sleufkist uit voering ?
Welke van de twee zal het diepste spelen met de bass .
Re: hulp gevraagd omtrend subwooferbox
De slotpoortkist begint al vorm te krijgen.
Re: hulp gevraagd omtrend subwooferbox
Henkjan nog een vraagje over de slot die is van onderen 2.15cm vrij van de bodem zoals je erbij hebt getekent maar de slot die naar boven gaat moet die ook op 2.15cm van de kant af zitten ?
Re: hulp gevraagd omtrend subwooferbox
Conclusie van de 3 subkisten,let wel dis mijn persoonlijke mening van de kisten die ik gebouwd en getest heb,alle kisten hebben de zelfde inhoud en grote en getest met de zelfde subwoofer.
En nog maals dank aan de leden van dit forum die mij geholpen hebben met het berekenen van de kisten kwa poort grote.
Ik draai muziek uit de jaren 80 en 70,dus veel ouwe disco en ook veel goede luister muziek zoals dire straights ,steely dan ,pink floyd etc etc..
Eeerste test was met gesloten kist,klonk op zich vrij aardig maar een korte bass.
Tweede kist ronde buispoort 3inch 30cm lang flens binnenkant en flens buitenkant met 2x 45gr bocht er in van wegen de ruimte ,mooie bass en gaat ook lekker diep door en blijft toch ook mooi strak met goede punch.
Derde kist met slotpoort,gaat veelste diep door met de bass en begon op het eind ook rommelig te klinken.
Dus het is uit eindelijk de rond gepoorte subkist geworden wat in mijn beleving het mooist klinkt kwa bass,en met nog wat extra aanpassingen op de sub versterker en de insellingen voor de sub int menu van de radio klnkt de bass nu heel erg mooi in samengang met de rest van de stereo installatie in de auto ,
Conclusie ik ben nu zeer content , dank allen voor de medewerking
En nog maals dank aan de leden van dit forum die mij geholpen hebben met het berekenen van de kisten kwa poort grote.
Ik draai muziek uit de jaren 80 en 70,dus veel ouwe disco en ook veel goede luister muziek zoals dire straights ,steely dan ,pink floyd etc etc..
Eeerste test was met gesloten kist,klonk op zich vrij aardig maar een korte bass.
Tweede kist ronde buispoort 3inch 30cm lang flens binnenkant en flens buitenkant met 2x 45gr bocht er in van wegen de ruimte ,mooie bass en gaat ook lekker diep door en blijft toch ook mooi strak met goede punch.
Derde kist met slotpoort,gaat veelste diep door met de bass en begon op het eind ook rommelig te klinken.
Dus het is uit eindelijk de rond gepoorte subkist geworden wat in mijn beleving het mooist klinkt kwa bass,en met nog wat extra aanpassingen op de sub versterker en de insellingen voor de sub int menu van de radio klnkt de bass nu heel erg mooi in samengang met de rest van de stereo installatie in de auto ,
Conclusie ik ben nu zeer content , dank allen voor de medewerking
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: hulp gevraagd omtrend subwooferbox
petje af voor het tempo zeg!
mooi dat je ze allemaal gewoon getest hebt
mooi dat je ze allemaal gewoon getest hebt
