de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
66uF of 68uF zal een nauwelijks hoorbaar/meetbaar verschil zijn, de normale fabricage tolerantie van +/- 5% op 68uF geeft al 65uF toelaatbaar.
Echter een 2.2uF condensator dat zijn de kosten ziet, die zou ik dan gewoon parallel erbij zetten.
Gr. Walter
Echter een 2.2uF condensator dat zijn de kosten ziet, die zou ik dan gewoon parallel erbij zetten.
Gr. Walter
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik verwacht niet dat je die 2uf gaat horen
maar een mooie bypass cap doet wonderen!
Ik gebruik Cornell Dubilier 940C 3000VDC 0.01uf (eigenlijk na het lezen van de capacitor test van Tony)
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Maar het kan altijd beter en duurder
Ik gebruik Cornell Dubilier 940C 3000VDC 0.01uf (eigenlijk na het lezen van de capacitor test van Tony)
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Maar het kan altijd beter en duurder
Re: de "Liionidas" open baffle.
66 of 68 uF , verschil ga je niet horen.
Ik gebruik de by-pass caps , die Coen heeft gevonden , nu overal !
Vooral de Liionidas setup heeft hier veel baat bij.
Midden en hoog worden beter qua transparantie en definitie.
Beeje alsof je een gordijn weg haalt.
mvgr. Leon
Ik gebruik de by-pass caps , die Coen heeft gevonden , nu overal !
Vooral de Liionidas setup heeft hier veel baat bij.
Midden en hoog worden beter qua transparantie en definitie.
Beeje alsof je een gordijn weg haalt.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Op dit moment een beetje aan het experimenteren met de Crystal 6.
Nog net voor de sneeuw een paar kastjes in mekaar gezet.
De Midi Miracle kast was gewoon te complex en ook te klein.
Het moest eenvoudiger toch ?
De bedoeling is iets (relatie) kleins te ontwerpen met een single driver (voor de dark-side).
Een paar foto's om een indruk te geven.
Als ik verder kom/ben komen er wel wat updates.
mvgr. Leon.
Nog net voor de sneeuw een paar kastjes in mekaar gezet.
De Midi Miracle kast was gewoon te complex en ook te klein.
Het moest eenvoudiger toch ?
De bedoeling is iets (relatie) kleins te ontwerpen met een single driver (voor de dark-side).
Een paar foto's om een indruk te geven.
Als ik verder kom/ben komen er wel wat updates.
mvgr. Leon.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: de "Liionidas" open baffle.
Leuk! Een tweeter had ik eigenlijk niet verwacht aangezien je die in je OB ook niet gebruikt. Vanaf welke frequentie wil je die ongeveer gaan inzetten?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Sorry VintageHarry, de tweeter zat al in de kast en is niet aangesloten !
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik denk sat het een beetje verwarrend is, maar die eerste foto is de midi miracle (met niet aangesloten tweeter), de bouwfoto's zijn van het dedicated kastje, waar geen tweeter in komt 
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: the "Liionidas" open baffle.
floeper schreef:Ik verwacht niet dat je die 2uf gaat horenmaar een mooie bypass cap doet wonderen!
Ik gebruik Cornell Dubilier 940C 3000VDC 0.01uf (eigenlijk na het lezen van de capacitor test van Tony)
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Maar het kan altijd beter en duurder
dank u! meneer. floeper en meneer leonidas, dit is solide informatie waardoor ik mijn boodschappenlijstje laat groeien!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nou, ze zijn ook nog nieuw voor mij. Heb ze van de marktplaats gevist. Er zitten per kant twee eminence alpa's van 15" in een open baffle met iets van een fronthoorn. Verder geen passief filter. Ik wil de Oris hoorns full range laten lopen (zo min mogelijk ingrepen in het signaal, ga daarvoor een heuse ZBA versterker bouwen). De alpha's actief voor het laag filteren op twee ICE-modules die ik nog heb liggen.Leeuwarden schreef:Mooie bas kasten! Kan je wat meer vertellen over het systeem in zijn geheel?oorpijn schreef:Ze zijn binnen!Meteen in de oris geschroefd. Nu maar eens inspelen. Dat is hard nodig want contrast is groot na de audio Nirvana’s. Hoeveel vlieguren hadden ze bij jullie nodig?
image.jpgimage.jpg
Het klinkt al best lekker zonder enig filter, maar laag-mid verrommelt nu natuurlijk wel een beetje door de overlap.
De Lii's trekken al iets open, maar spelen de audionirvana's zeker nog niet voorbij....
Re: de "Liionidas" open baffle.
Toevallig net een setje van iemand overgenomen, en een projectje mee gestart. 
Re: de "Liionidas" open baffle.
De Liionidas en de BOB zijn uitgevoerd met de Fast-8wouter schreef:Is daar al een ontwerp mee, icm met de W15?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
ik heb laatst gebroken W15's overgenomen... weet je toevallig waar die ontwerpen staan/linkjes?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hier is word document wat in de lii audio facebookgroep staat
- Bijlagen
-
- The-Liionidas-Open-Baffle-speakermk2.docx
- (1.31 MiB) 113 keer gedownload
Re: de "Liionidas" open baffle.
Deze is met de Crystal 10 toch?floeper schreef:Hier is word document wat in de lii audio facebookgroep staat
Re: de "Liionidas" open baffle.
Crystal 10, Silver 10, Fast 8 en Silver 8. Kan allemaal met hetzelfde XO.
Het XO is ontwikkeld voor de W15 in een baffle met deze afmetingen. Enige wat kan veranderen is de L-pad en de toevoeging van een tweeter.
Het XO is ontwikkeld voor de W15 in een baffle met deze afmetingen. Enige wat kan veranderen is de L-pad en de toevoeging van een tweeter.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Eventueel heb ik een zip bestand met alle benodigde info van de Liionidas incl bouwtekeningen als daar intresse in is.
Daar staat ook een tekening van het crossover in.
Daar staat ook een tekening van het crossover in.
Re: de "Liionidas" open baffle.
De Liionidas Open Baffle is eigenlijk een bas-platform.
Je kunt er vanalles boven hangen.
Zelf getest : Crystal 10 , F8 , F12 , F15 , Silver 10 en Silver 8.
Ben nog van plan de Lowther DX3 te gaan proberen.
Alles draait op hetzelfde XO !!
Alleen de F12 wijkt af : R = 6,2 ohm.
En bij gebruik van buizenversterker : R = 6,8 ipv 5,6 ohm.
mvgr. Leon.
p.s. voor de verkoop van spullen graag een ander deel van het forum gebruiken.
Je kunt er vanalles boven hangen.
Zelf getest : Crystal 10 , F8 , F12 , F15 , Silver 10 en Silver 8.
Ben nog van plan de Lowther DX3 te gaan proberen.
Alles draait op hetzelfde XO !!
Alleen de F12 wijkt af : R = 6,2 ohm.
En bij gebruik van buizenversterker : R = 6,8 ipv 5,6 ohm.
mvgr. Leon.
p.s. voor de verkoop van spullen graag een ander deel van het forum gebruiken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dank je Shadow.
Filmpje is gemaakt door Leo Zhang.
<vgr. Leon
Filmpje is gemaakt door Leo Zhang.
<vgr. Leon
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
ben benieuwdleonidas schreef:...
Ben nog van plan de Lowther DX3 te gaan proberen.
...
