Linkje?Henkjan schreef:zijn er welPjotr schreef:...
Overigens zijn er wel geïsoleerde 6,3mm jack chassis delen voor die remote aan/uit te koop. Voor 3,5 mm zal dat lastig worden i.d.d.
Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
https://nl.farnell.com/webapp/wcs/store ... er=1267394
Polyamide behuizing
Polyamide behuizing
Laatst gewijzigd door jeroen_d op do 28 jan 2021, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Die zijn erPjotr schreef:Voor 3,5 mm zal dat lastig worden i.d.d.
https://www.conrad.nl/p/tru-components- ... ks-1564526
whaaa zelfde moment als jeroen
Laatst gewijzigd door koenjer op do 28 jan 2021, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ja, 1.657 Op voorraadjeroen_d schreef:https://nl.farnell.com/webapp/wcs/store ... er=1267394
Polyamide behuizing
[edit]
Ah, Koenjer vond hem ook. Maar minimale order kosten. B.t.w. Farnell is wel duurder en rekent tegenwoordig ook €5 extra voor het inpakken.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 28 jan 2021, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik hoef er maar 28 te bestellen voor gratis verzending.koenjer schreef:Die zijn erPjotr schreef:Voor 3,5 mm zal dat lastig worden i.d.d.
https://www.conrad.nl/p/tru-components- ... ks-1564526
whaaa zelfde moment als jeroen
En ze passen niet, de achterplaat is 3 mm, dan heb ik nog 1mm schoefdraad.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Maar, even serieus. Ik heb nu een testopzet gemaakt met het relais.
Nu heb ik bij het uitschakelen een tik. Maar deze is aardig agressief.
Kan het komen, doordat ik nog geen diode over de spoel van het relais heb?
Eerlijk gezegd, vind ik op de testspeaker, de plop gemoedelijker dan de tik.
En dan is het mij al het gedoe niet waard.
Nu heb ik bij het uitschakelen een tik. Maar deze is aardig agressief.
Kan het komen, doordat ik nog geen diode over de spoel van het relais heb?
Eerlijk gezegd, vind ik op de testspeaker, de plop gemoedelijker dan de tik.
En dan is het mij al het gedoe niet waard.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moet jij je krokodillen niet melken?ds23man schreef:Dan kit je hem toch vast met siliconenkit?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Bij Farnell 35toetertje schreef:Ik hoef er maar 28 te bestellen voor gratis verzending.
En ze passen niet, de achterplaat is 3 mm, dan heb ik nog 1mm schoefdraad.
Over die dikte van de achterplaat zou ik niet moeilijk doen. Kloddertje epoxylijm er tussen. Musschien toch maar even krabben aan een Purifi?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Hotglue, silliconenkit, epoxylijm, ik woon niet in een hubo hoor. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Als jij mij persoonlijk laat zien waar de spenen zitten.....toetertje schreef:Moet jij je krokodillen niet melken?ds23man schreef:Dan kit je hem toch vast met siliconenkit?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik denk dat ik deze keer even oversla. Mijn ara's hebben ook nog wat nodig om in te bijten.ds23man schreef:Als jij mij persoonlijk laat zien waar de spenen zitten.....toetertje schreef:Moet jij je krokodillen niet melken?ds23man schreef:Dan kit je hem toch vast met siliconenkit?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Maar nog even over de tik, i.p.v. de plop.
Zou dat minder worden met die diode over de spoel van het relais?
Die stond wel in het schemaatje, maar wat deed die ook alweer?
Zou dat minder worden met die diode over de spoel van het relais?
Die stond wel in het schemaatje, maar wat deed die ook alweer?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Onze grijze roodstaarten kunnen er ook wel wat van.toetertje schreef:Ik denk dat ik deze keer even oversla. Mijn ara's hebben ook nog wat nodig om in te bijten.ds23man schreef:Als jij mij persoonlijk laat zien waar de spenen zitten.....toetertje schreef:
Moet jij je krokodillen niet melken?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Yep, heb ik ook. Kaketoe's zijn het vervelends. Daar heb ik nog littekens van.ds23man schreef:Onze grijze roodstaarten kunnen er ook wel wat van.toetertje schreef:Ik denk dat ik deze keer even oversla. Mijn ara's hebben ook nog wat nodig om in te bijten.ds23man schreef:
Als jij mij persoonlijk laat zien waar de spenen zitten.....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Een beet van een paard in je schouderblad wordt je ook niet blij van, wekenlang plezier...
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Jatoetertje schreef:Ik hoef er maar 28 te bestellen voor gratis verzending.koenjer schreef:Die zijn erPjotr schreef:Voor 3,5 mm zal dat lastig worden i.d.d.
https://www.conrad.nl/p/tru-components- ... ks-1564526
whaaa zelfde moment als jeroen
En ze passen niet, de achterplaat is 3 mm, dan heb ik nog 1mm schoefdraad.
Sorry. Ik vergat dat op ZBA zoiets als 5,- verzendkosten synoniem staat voor 'moeilijk verkrijgbaar'.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
kan iemand nog iets zinnigs zeggen of die diode de tik voorkomt,
of zit ie daar alleen ter bescherming van de schakeling voor het relais?
of zit ie daar alleen ter bescherming van de schakeling voor het relais?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ha toetertje, misschien even een expert inschakelen, wellicht kan Jeroen_d je helpen tegen een vergoeding, als dit problemen met de gararantie zou opleveren dan de oorspronkelijke fabrikant inschakelen voor reparatie?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb hier trouwens een Daudio N1000 over, stereo eindversterker op basis van de NC500, massieve aluminium kast, zie de Daudio website. Mag je wel eens lenen als je wilt, mocht die bevallen, ik hoef er niet de hoofdprijs voor.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Die is voor bescherming van je schakeling en zal niet veel met de plop te maken hebben.toetertje schreef:kan iemand nog iets zinnigs zeggen of die diode de tik voorkomt,
of zit ie daar alleen ter bescherming van de schakeling voor het relais?
Wel is het verstandig om hem even te plaatsen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb even terug zitten kijken, inderdaad dubbel relais is onzin. Je zit gewoon enkelvoudig om te schakelen.toetertje schreef:Ik zit nog even naar het schema te kijken, maar ik zie even niet waarom het een dubbel relais moet zijn.
Wat betreft die brom als je enkel tussen pin 3 en 9 schakelt dat is heel raar en dan klopt er iets niet. Heb ik nog nooit gehad schakelen op 3 en 9 is onhoorbaar geen tik en geen brom.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Voor relais met plus en min hoeft het niet, die hebben plus en min vanwege de ingebouwde diode. Bij de relais van toetertje moet het wel.Kappa7 schreef:Die is voor bescherming van je schakeling en zal niet veel met de plop te maken hebben.toetertje schreef:kan iemand nog iets zinnigs zeggen of die diode de tik voorkomt,
of zit ie daar alleen ter bescherming van de schakeling voor het relais?
Wel is het verstandig om hem even te plaatsen.
