de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12411
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door pappaleo »

FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
Heb dan wel de indruk dat de smaken behoorlijk verschillen. :hide:
Denk dat ze best matchen bij een bank met tijgerprint en veel marmer decor. :mrgreen:
Ik heb zo'n buurvrouw gehad toen ik nog in Rijswijk woonde #-o
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Sjoerd79 schreef:
Wat een vakwerk hardbats. =D> Hebben die 'dikke' ringen geen invloed op het afstraalgedrag? Ik probeerde de baffle zo vlak mogelijk te houden. Door ze in te frezen.
En die hoorn is al jaren een natte droom sinds ik naast een paar avantgardes stond. Maar die kon ik (net) niet betalen :lol:
Ze zijn niet van mij maar van iemand op de Lii-audio Facebook groep.
Zelf heb de baffles ook vlak en de drivers flush of rear mounted.

Die hoorns oogt wel leuk maar ik vraag me af of het beter klinkt kan de S10 in een normale baffle. Tevens kreeg ik al een afkeurende blik van de wederhelft :lol:
Sjoerd79
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 8:48
Locatie: Hengelo

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Sjoerd79 »

Aha, Dan heeft diegene flink zitten houtbewerken :lol:

Ik heb gelukkig alleen last van de akoestiek en minder van de waf factor op zolder :wink:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Willard zou, met de Oris hoorn, wel eens op weg kunnen zijn naar het "ultieme systeem".
Het is een paar jaren geleden dat ik bij Bert ben geweest maar die hoorns zijn echt indrukwekkend.
Zou hier graag een keer de Silver 8 in horen omdat die ook 8 inch is.

Wat betreft FR drivers, de AER BD die hier in huis is geweest moet het, naar mijn mening , afleggen tegen de Silver 10.

mvgr. Leon
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Fedde »

hardbats schreef:
Dit is toch een knappe speaker al zeg ik het zelf

FB_IMG_1611579598580.jpg
Knap gemaakt wel ja! :wink:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

hardbats schreef:
...Die hoorns oogt wel leuk maar ik vraag me af of het beter klinkt kan de S10 in een normale baffle. Tevens kreeg ik al een afkeurende blik van de wederhelft :lol:
Voordeel van zo'n toeter is dat het rendement enorm omhoog gaat. Voor hetzelfde geluidsniveau hoeft de luidspreker veel minder te werken wat vervorming door grotere uitslagen beperkt.
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Eindelijk, mijn Lii W-15 zijn geleverd :boos: Toch niet!!! In plaats van mijn langverwachte set W-15 (september besteld, bij aankomst zwaar beschadigd) heeft men nu 4 F-15 drivers laten bezorgen :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

logistiek is ook een vak.........
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Das niet handig :/
Had je al gemaild met ze?
F15 is ook leuk, maar geen vervanger voor W15 natuurlijk.
En wat Henkjan inderdaad zegt, ze zijn logistiek nog niet de sterkste :-# maar ervaring leerd dat ze wel alles netjes willen verhelpen.
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Ik heb al een paar F-15's. Ik geloof niets meer van de excuses dat de drivers begin december door de douane bij de Duitse grens werden tegengehouden, volgens Leo van Lii. Op de poststempel van DHL staat namelijk de DHL verzenddatum uit Karlsruhe van 26-10-2020! Uiteraard nog steeds van de verkeerde drivers.

Heb maar even drie keer ruim ingeademd en meneer Leo een mail gestuurd wanneer ik nu mijn W-15 kan verwachten en hij dit zooitje ophaalt... :roll:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Of je mag ze houden :lol:
Sjoerd79
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 8:48
Locatie: Hengelo

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Sjoerd79 »

Hoi Dirk, balen dit.
De ervaring is dat ze het wel regelen, maar dit duurt wel lang.

Succes nog even.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Dat is wel een sombere fout :roll:
had je trouwens 4 stuks W15 besteld?
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Dank allen voor het hart onder de riem :) Ik had een paar (dus 2) F-15 en W-15 besteld. De F-15's waren er vrij vlot. De W-15's (woofers) is het, lange, wachten op. Te meer daar het eerste paar volledig vernield aankwam.

Of ik de 4 F-15's mag houden, geen idee. Tot nu toe nog geen bericht vanuit Lii....
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Dirk II schreef:
Dank allen voor het hart onder de riem :) Ik had een paar (dus 2) F-15 en W-15 besteld. De F-15's waren er vrij vlot. De W-15's (woofers) is het, lange, wachten op. Te meer daar het eerste paar volledig vernield aankwam.

Of ik de 4 F-15's mag houden, geen idee. Tot nu toe nog geen bericht vanuit Lii....
Als het goed is heb je ondertussen al wel contact met ze?
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Jazeker, zojuist mailen ze dat de W-15's verstuurd zijn met DHL. Voor het eerst na herhaaldelijk verzoek, met een tracking nummer dat (nog) niet werkt .

Geen excuses, geen lang verhaal, alleen dat het verstuurd is met DHL en T&T :cry:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Het schijnt nogal vaak fout te gaan met het magazijn in Duitsland. Dat is niet eens de fout van Lii-audio zelf.

Een excuses was wel op zn plaats geweest.
Is het terug sturen van de F15 wel goed En makkelijk geregeld?
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Ze hebben niet gereageerd op mijn vraag wat te doen met de verkeerd geleverde F-15's als ook de kapotte W-15's...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door beijert »

Die kapotte w15's zijn wel interessant
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Klopt, een van de leden was je al voor Beijert, en heb ik die al toegezegd, MITS ik ze niet terug hoef te sturen ;)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door beijert »

Zolang ze maar niet in vuilnisbak belanden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

hardbats schreef:
Het schijnt nogal vaak fout te gaan met het magazijn in Duitsland. Dat is niet eens de fout van Lii-audio zelf.
....
die werken toch voor hun? dan is het dus hun fout.
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Waar de fout ligt, daar heb ik vanuit Lii Audio geen antwoord op gekregen anders dan dat ik de uitleg niet geloof, zie mijn post hierboven. Maar zelfs dat kan nog anders uitgelegd worden wanneer ik juist geïnformeerd word (dus wel of geen douane oponthoud/warehouse fout). En dat is tot op heden nog niet gelukt...

@beijert, nee ze gaan zeker niet het vuilnisvat in. Krijg ik het antwoord dat ik ze mag houden dan bied ik ze eerst aan een van de leden aan die ik toegezegd heb. Mocht hij er geen belangstelling meer voor hebben dan "gooi" ik ze hier op het forum!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Henkjan schreef:
hardbats schreef:
Het schijnt nogal vaak fout te gaan met het magazijn in Duitsland. Dat is niet eens de fout van Lii-audio zelf.
....
die werken toch voor hun? dan is het dus hun fout.
Hun fout hoeft niet, verantwoordelijkheid wel.
Net als dat de minister verantwoordelijk is voor de fout van de belastingambtenaar in de toeslagenaffaire (die uiteindelijk gewoon zijn werk deed).
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Pjotr »

richard schreef:
Henkjan schreef:
hardbats schreef:
Het schijnt nogal vaak fout te gaan met het magazijn in Duitsland. Dat is niet eens de fout van Lii-audio zelf.
....
die werken toch voor hun? dan is het dus hun fout.
Hun fout hoeft niet, verantwoordelijkheid wel.
Net als dat de minister verantwoordelijk is voor de fout van de belastingambtenaar in de toeslagenaffaire (die uiteindelijk gewoon zijn werk deed).
En nou wil je zeker ook een vergoeding van 30.000 euries ter compensatie? :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”