"Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

Denk dat ik inderdaad maar een kleinere smoorspoel erbij bestel.
Die kan ik dan in de kast zelf verwerken.

De trafo's zijn in ieder geval die van Toroidy geworden.
De TSTA 250/001 voedingstrafo https://www.tme.eu/nl/details/tsta250_0 ... a-250-001/
en 2x de TTG-EL34PP UGT https://www.tme.eu/nl/details/ttg-el34p ... n/toroidy/
Levering is direct uit voorraad bij TME :)

Zodra het spul binnen is kan ik langzaam beginnen.

Groet, Roy
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door PA4URK »

Leszek Ogonowski heeft ook mooie trafo's Roy, daar heb ik voor mijn laatste versterker geshopt. Keurige en snelle levering: http://www.ogonowski.eu/transformers/push-pull/
Je hebt wel als voordeel dat jij als meubelbouwer je behuizing helemaal naar eigen wens en grootte kan ontwerpen.
Groeten Rein.
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door PA4URK »

Hoi Roy, ik vond dit pdf'je nog op mijn oude laptop, het is de volledige beschrijving van de bouw van de versterker. Het schijnt dat deze print ooit onderdeel was van een bouwpakket. Misschien dat je hier iets aan hebt.
Groet Rein PA4URK
EL34 ASSY 080704.pdf
(3.28 MiB) 67 keer gedownload
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

Hoi Rein,
Bedankt voor de handleiding. Dit geeft een iets beter beeld hoe het geheel in elkaar zit.

Betreft de trafo's ben ik uiteindelijk toch weer van gedachte veranderd.
Vond het ook best lastig. Er is gewoon ontzettend veel op de markt.
Na contact met VlaarTronic besloten om de trafo's bij mijn dorpsgenoot te bestellen.
Deze zijn wel wat duurder dan de Toroidy ringkerntrafo's, maar zullen volgens de specificaties van de print/schema gewikkeld worden.
Zodra ze binnen zijn zal ik wat foto's plaatsen.

Groet, Roy
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door BUIZERD »

Wijs besluit Roy.
Peter is goed in die dingen.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door Ah!buis »

BUIZERD schreef:
Wijs besluit Roy.
Peter is goed in die dingen.
En het scheelt weer in de verzendkosten :D
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door PA4URK »

Betreft de trafo's ben ik uiteindelijk toch weer van gedachte veranderd.
Bij de meeste projecten gaat het zo en iedere keer komen dezelfde trafoboeren weer voorbij met alle voors en tegens Roy. Heb je er ook kappen bij besteld of laat je ze meteen ingieten?
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

In afwachting van de trafo's had ik afgelopen weekend wat staalplaat en rvs besteld.
Tot mijn verbazing werd het vandaag al bezorgd :)
Uiteindelijk moet geheel op een rvs plaat van 3mm gemonteerd worden.
Om te oefenen met boren/ponsen heb ik een extra staalplaat mee besteld.

Vanavond even alle weerstanden en elco's erbij gepakt. Denk dat ik alles heb.
Zal deze week een begin maken met solderen.
Wat ik tekort kom kan ik dan alsnog bij bestellen.

Heeft er iemand tips voor een houten ombouw voor de behuizing?
Omdat ik alleen vanaf plaatjes kan bestellen hebt ik geen idee wat mooi en praktisch is.

Hieronder wat foto's voor de beeldvorming.

Groet, Roy
De "bekende" print
De "bekende" print
Wat mooie stukjes staalplaat
Wat mooie stukjes staalplaat
In ieder geval genoeg ruimte
In ieder geval genoeg ruimte
Weerstandjes :)
Weerstandjes :)
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door Fredvandam »

Leuk! Ik heb een versterker op basis van dezelfde print gemaakt. viewtopic.php?f=7&t=18322
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Ik heb nog een houten ombouw voor een stereo versterker
Heb je die al ?
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

OpaBert schreef:
Ik heb nog een houten ombouw voor een stereo versterker
Heb je die al ?
Dag Bert,

Ik heb nog geen ombouw nee.
Wat zijn de afmetingen?
Wil zelf wel wat maken, maar met alle winkels dicht is het lastig hout zoeken.

Groet, Roy
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door Zweitse »

rschpbwr schreef:
OpaBert schreef:
Ik heb nog een houten ombouw voor een stereo versterker
Heb je die al ?
Dag Bert,

Ik heb nog geen ombouw nee.
Wat zijn de afmetingen?
Wil zelf wel wat maken, maar met alle winkels dicht is het lastig hout zoeken.

Groet, Roy
Je zou eens contact kunnen opnemen met Masave Hout in Zwolle, die hebben een groot assortiment aan hout en kunnen het ook voor je bewerken.
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

Bedankt voor de tip!
Wat zijn gangbare maten voor een ombouw?
Dacht zelf aan een dikte van 20mm en een hoogte van 100mm.
Wilde dan een rand van 10mm laten vrezen zodat de rvs plaat er mooi invalt.
Misschien zijn er forum leden met wat voorbeelden zodat ik wat inspiratie op kan doen.

Groet, Roy
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door democles »

Ik gebruik meranti 9 cm hoog en 19mm breed.
10cm is vaak net te hoog oogt minder.
Met 9 cm hoogte kun je ook nog dingen als smoorspoelen kwijt in de kast.
Ik frees er een rand aan van 3mm om het plaatwerk te verzinken in het hout.
Bijlagen
DSC07317.JPG
DSC07319.JPG
DSC07322.JPG
DSC07325.JPG
DSC07333.JPG
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door RobertD »

RVS is wel een uitdaging om te bewerken...
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door douwebakker »

RobertD schreef:
RVS is wel een uitdaging om te bewerken...
Het is eigenlijk niet te doen met hobby gereedschap.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door democles »

Nee, dat vroeg ik me ook al af,RVS?
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

Ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat RVS zo slecht te bewerken is.
Het leek me wel mooi staan :P
M'n vader gaf ook al aan dat dat wel een uitdaging zou worden.
Heb er in ieder geval wel speciale boren e.d. voor besteld.
Maar dan hou ik de RVS plaat wel voor de onderkant.
Dan heb ik 1 metalen plaat om op te oefenen en 1 om een definitieve versie te maken.

Maar eerst opzoek naar wat mooie stukjes hout om een ombouw mee te maken :)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Als ik nog actie moet ondernemen betrefffende dat raam voor een stereo amp stuur dan maar een pb
Heb nu de indruk dat je het zelf gaat maken Dat kan ik alleen maar toejuichen
Het uiteindelijk Zelfbouw en geen Zelf gekocht of Zelf besteld :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door Barry2001 »

Ik heb ooit 2 SE monoblokken gemaakt, met 300B buizen. De bovenplaat was RVS, en de trafokappen ook, moesten nog wel afgewerkt worden. Uiteindelijk heb ik een bandschuurmachine (!) van de lokale gereedschapsverhuur opgehaald waar ik het glad mee heb gekregen. En mezelf de belofte gedaan dit nooit weer te doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door democles »

Maar dan hou ik de RVS plaat wel voor de onderkant.
In de onderkant zitten vaak de gaten voor de beluchting van de kast.
Gebruik meestal geperforeerde alu plaat daar voor.
Ook hier is RVS moeilijk te bewerken. :?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door democles »

Zijn we te negatief geweest :(

Dat we opeens geen reactie meer krijgen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door Henkjan »

of hij is nog steeds bezig met t RVS :lol:
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

Neehoor, zeker niet!
Ben blij met al jullie reacties en tips.
Ik lig even stil in afwachting van m'n zwager.
Hij heeft op z'n werk wat rest stukjes eiken weten te regelen.
Zodra ik weet of het de juiste maten zijn kan ik weer verder.
Ook wacht ik nog op alle ijzerboren, een stapel draad in allerlei kleuren enz. enz.
Trafo's hebben een levertijd van 4 weken. Dus er is geen enkele haast :)
We zitten voorlopig toch nog wel in deze lockdown :P

Groet, Roy
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Bericht door rschpbwr »

Henkjan schreef:
of hij is nog steeds bezig met t RVS :lol:
M'n pa wil de uitdaging wel aangaan met m'n plaat RVS.
Kolomboor erbij, laag toerental.. de juiste boren.
Als het niet lukt bestel ik wel een stuk aluminium.
Zal toch vallen en opstaan zijn bij een eerste project.

Groet, Roy
Plaats reactie