Hoezo impulsgecorrigeerd?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Hoezo impulsgecorrigeerd?

Bericht door Ronkel »

Nou als ze gaan roken dan zijn er al aardig wat infrageluid-endorfines geproduceerd denk ik.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoezo impulsgecorrigeerd?

Bericht door Pjotr »

Met die KEFjes? :think: :lagge:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Hoezo impulsgecorrigeerd?

Bericht door Ronkel »

Haha nou nee, volgens mij had ik het over dikke subs :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoezo impulsgecorrigeerd?

Bericht door Pjotr »

Daar gaat mijn poging om weer een beetje on-topic te komen :-" :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Hoezo impulsgecorrigeerd?

Bericht door wouter »

Nou, toevallig is dat artikel van Diana Brown, dus eigenlijk ook een Brown note ;-)

Maar verder dan een interessante titel komt het niet.

Eerder werd gevraagd wie er ervaring had met impuls gecompenseerde constructies. Ik ben benieuwd of anderen ook vergelijkingen hebben gedaan zoals ik heb gedaan. Ik vond het dermate goed dat ik me kan voorstellend dat een impuls gecompenseerd laag met 2x8" beter is dan 2x8" naast elkaar. Maar in dat volume kon je ook kiezen voor bijv. een 12". Wat zou dan beter zijn? En wat als je die 2 subjes van 8" verdeelt in de ruimte, is dat dan beter dan bijv. ImpulsgeCompenseerd (IC)of die 12" die wellicht solo beter was dan 2x8 IC?

Zelf zou ik graag een buis vullen met 2 woofers, zeg 1,5 meter. Op beide uiteinden zit dan een woofer, beide met de magneten naar binnen. Deze hang je vertikaal en tussen vloer en plafond gecentreerd links en rechts in de kamer, en je neemt hiervan 2 of zelfs 4 (stereo voor je en achter je, double bass array). Je hebt dan in een kamer van 2,6 meter hoog voor je 4 laagbronnen (woofers), die je op 1/4e van bodem en plafond hebt. Beetje handig verdelen tussen links en rechts (ca 3 meter uit een).

Hoe goed zou dit werken?

In de design variant zou ik dat met deze voor me zien:
http://www.loudspeakerdatabase.com/TangBand/W3-2088S0F

past mooi hier in:
https://www.verandamaximaal.nl/product/ ... 100-x-2mm/
Plaats reactie