2-weg in Corian
Moderator: Beheerdersteam
Re: 2-weg in Corian
+1
Het is niet alleen de opvulling wat je er in doet. Het is ook wat je tegen de wanden plakt. Er gaat bij mij sowieso een laag Pritex of Technocell tegen de achterwand en soms tegen de zijwanden als uitgangspunt. In zeker de wat kleinere boxen met rechte wanden is de vulling onvoldoende in staat om reflecties te dempen. Dan moet je er weer zoveel in doen dat de levendigheid verdwijnt.
Het is niet alleen de opvulling wat je er in doet. Het is ook wat je tegen de wanden plakt. Er gaat bij mij sowieso een laag Pritex of Technocell tegen de achterwand en soms tegen de zijwanden als uitgangspunt. In zeker de wat kleinere boxen met rechte wanden is de vulling onvoldoende in staat om reflecties te dempen. Dan moet je er weer zoveel in doen dat de levendigheid verdwijnt.
Het speelt!!!! Weliswaar nog met de oude stands omdat de natuursteen voetplaat er nog niet is, maar ik kon het na 4 maanden knutselen niet laten.
Ondanks dat de luidsprekers nu rechtstreeks op de houten stands staan en niet op de door mij zo gewaardeerde kogels kan ik alleen maar erg tevreden zijn.
Het klinkt sneller, gitaren spetteren nog meer, ik hoor geluiden die ik eerder niet of zachter hoorde en het 3D geluidsbeeld is zeker niet afgenomen, kortom al zeer tevreden.
Ondanks dat de luidsprekers nu rechtstreeks op de houten stands staan en niet op de door mij zo gewaardeerde kogels kan ik alleen maar erg tevreden zijn.
Het klinkt sneller, gitaren spetteren nog meer, ik hoor geluiden die ik eerder niet of zachter hoorde en het 3D geluidsbeeld is zeker niet afgenomen, kortom al zeer tevreden.
-
Rob Dingen
- Contacteer:
Klopt Rob, nog steeds dezelfde, heb je destijds goed ontworpen.Rob Dingen schreef:Ziet er weer super uit![]()
Draai je nog steeds met hetzelfde filter?
Rob
De hoeveelheid pritex en twaron heb ik gelijk gehouden, in de oude kasten zijn de wanden van mdf wel helemaal beplakt met loodbitumen, terwijl de Corian kasten nergens mee zijn beplaktHenkjan schreef:en de hoeveelheid demping?
Lijkt mij ook tamelijk nutteloos om dat Corian, wat van zichzelf akoestisch al tamelijk inert is, te beplakken met bitumen. Maar een laagje Pritex of Technocel kan i.d.d. wel uitmaken. Ze zijn erg fraai geworden Frank 
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 25 jan 2021, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies, dat was ook mijn gedachtengangPjotr schreef:Lijkt mij ook tamelijk nutteloos om dat Corian, wat van zichzelf akoestisch al tamelijk inert is, te beplakken met bitumen. Maar een laagje Pritex of Technocel kan i.d.d. wel uitmaken.
Ik had natuursteen/granieten voeten besteld om mijn stands op te verlijmen, echter de leverancier ligt nu met Corona op de ic, levertijd onbekend dus. Voor mij een reden om terug te vallen op mijn oorspronkelijke plan, de stand geheel van Corian maken.
Hiervoor had ik al eerder een mal gemaakt. De voet wordt nu 3 lagen Corian, zwart-wit-zwart.
Hiervoor had ik al eerder een mal gemaakt. De voet wordt nu 3 lagen Corian, zwart-wit-zwart.
Stands zijn klaar, straks de eerste luistersessie van het geheel. Wat nog overblijft is het maken van de stelknoppen van aluminium voor de voetplaten
Laatst gewijzigd door franks op vr 29 jan 2021, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Met terugwerkende kracht speaker van het jaar 2020 en ook van het jaar 2021 dan maar. Als ze (bijna) net zo klinken als het origineel dan heb je iets vreselijk moois in huis...
Ik was al erg verwend met het geluid van mijn luidsprekers, maar dit gaat echt nog een stap verder. Wat mij het meest opvalt is de snelheid ban de weergave met erg veel detail en super ruimtelijk.
Kan het moeilijk omschrijven, je moet het horen
Zeer tevreden, project geslaagd!!
Kan het moeilijk omschrijven, je moet het horen
Zeer tevreden, project geslaagd!!
- pappaleo
- Contacteer:
Kan tot interessante conclusies leiden.Shadow schreef:Zoals gezegd kun je nog eens experimenteren met filtercomponenten...
Dat is de volgende fase.... Eerst maar even genieten lijkt mij. Kan het ook lekker inspelen 
Eerst genieten inderdaad, inspelen is niet nodig, het gehele binnenwerk komt hier uitPjotr schreef:Dat is de volgende fase.... Eerst maar even genieten lijkt mij. Kan het ook lekker inspelen
Ik denk dat ik ze ga verkopen, als ik er geen goede prijs voor ga krijgen houd ik ze zelf en zet ik ze bij mij tv als fronts. Er zit te veel arbeid in om ze voor een appel en een ei weg te doenWalt schreef:Wat ga je doen met de oude kasten?
- audiomanics
- Contacteer:
Ik vind het erg mooi geworden, maar moesten die kabels niet in die poot weggewerkt worden?
Kees
Kees