Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Moderator: Beheerdersteam
Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Ik ben opz oek naar een nieuwe boor, en wil een Makita kopen. Het wordt Makita DDF484ZJ 18 V Boor-/schroefmachine. Mooie aanbieding, en er is goede after sales.
De acuu heeft een universeel karakter: je kunt er ook producten van anderen mee voeden.
Ik zie de volgende lader: DC18RF, sanellader, balanced, Vervangende Lithium Li-On Batterij-Oplader, Vervangt DC18RC, op aliexpresso.
Zijn er ervaringen met die moderne lader? Het geeft wel veel info in het schermpje.
A
De acuu heeft een universeel karakter: je kunt er ook producten van anderen mee voeden.
Ik zie de volgende lader: DC18RF, sanellader, balanced, Vervangende Lithium Li-On Batterij-Oplader, Vervangt DC18RC, op aliexpresso.
Zijn er ervaringen met die moderne lader? Het geeft wel veel info in het schermpje.
A
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Wat denk je zelf? Goedkope Chinese rommel is in de regel een miskoop.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Pllatje van de lader
Ziet er dus heel goed uit. Net echt. En dat voor die mensen van Alie. .
Er wordt in het setje dat ik wil kopen een batterij meegeleverd. Een BL1850.
De info bij het apparaat geeft aan dat het gaat werken, maar ja, ik weet dat het vaak anders is.
Die borstelloze boor lijkt me ideaal voor boren gaten in alu en zo - mijn oude Ikea klusser (cheap cheap) gaat nog maar 10 min. mee op een lading.
Er wordt in het setje dat ik wil kopen een batterij meegeleverd. Een BL1850.
De info bij het apparaat geeft aan dat het gaat werken, maar ja, ik weet dat het vaak anders is.
Die borstelloze boor lijkt me ideaal voor boren gaten in alu en zo - mijn oude Ikea klusser (cheap cheap) gaat nog maar 10 min. mee op een lading.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Koop nou gewoon en setje met een accu en een lader erbij...
https://www.toolnation.nl/makita-ddf484 ... antie.html
Mooie aanbieding...niet waard om je kot af te laten fikken omdat de beveiliging in de Chinese kopieën vaak ontbreekt.
https://www.toolnation.nl/makita-ddf484 ... antie.html
Mooie aanbieding...niet waard om je kot af te laten fikken omdat de beveiliging in de Chinese kopieën vaak ontbreekt.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
ssassen, klopt.
Over miskoop:
- inderdaad, had een chinese soldeer'station' gekocht voor € 40, echt bagger, nieuwe kop moeten kopen, weer een tientje. Bleef problematisch. Voeding was niet alles.
Toen maar weer een Ersa station gekocht, Analog 60, kreeg er nog advies bij ook, lekker grote capaciteit, en het soldeert nu echt alles, nooit een probleem.
- En ik had een DVM gekocht, 5-1/2 cijfers (zo zo) maar daarvan is ook de voeding niet goed, instabiel, en de draaischakelaar begaf het na twee jaar, nu is het zoeken naar een positie dat een stand het doet. Dus maar weer een Amerikaanse GWinstek gekocht. Slechts 3 cijfers maar dat is altijd goed . . .
Dus ja je hebt gelijk.
Ik heb ook wel bij eBay een CosMos potmeter gekocht, blijkt een factory reject te zijn (balansverschil verliep tussen kanalen 5 dB);
en zo kan ik doorgaan,
om maar te zwijgen van de fake artikelen - reprinted transistoren. Ze zetten er van alles op.
(
Over miskoop:
- inderdaad, had een chinese soldeer'station' gekocht voor € 40, echt bagger, nieuwe kop moeten kopen, weer een tientje. Bleef problematisch. Voeding was niet alles.
Toen maar weer een Ersa station gekocht, Analog 60, kreeg er nog advies bij ook, lekker grote capaciteit, en het soldeert nu echt alles, nooit een probleem.
- En ik had een DVM gekocht, 5-1/2 cijfers (zo zo) maar daarvan is ook de voeding niet goed, instabiel, en de draaischakelaar begaf het na twee jaar, nu is het zoeken naar een positie dat een stand het doet. Dus maar weer een Amerikaanse GWinstek gekocht. Slechts 3 cijfers maar dat is altijd goed . . .
Dus ja je hebt gelijk.
Ik heb ook wel bij eBay een CosMos potmeter gekocht, blijkt een factory reject te zijn (balansverschil verliep tussen kanalen 5 dB);
en zo kan ik doorgaan,
om maar te zwijgen van de fake artikelen - reprinted transistoren. Ze zetten er van alles op.
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Shadow schreef:Koop nou gewoon en setje met een accu en een lader erbij...
https://www.toolnation.nl/makita-ddf484 ... antie.html
Mooie aanbieding...niet waard om je kot af te laten fikken omdat de beveiliging in de Chinese kopieën vaak ontbreekt.
of je koopt de boormachine en lader los. Makita heeft nu een actie waar je een gratis accu kado krijgt. Tenzij je 3 accu's nodig hebt.
https://www.toolnation.nl/ddf484z-accub ... antie.html
https://www.toolnation.nl/makita-dc18rc ... ni-mh.html
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Da's nou niet echt nieuws wat je ons verteld.albertk schreef:ssassen, klopt.
Over miskoop:
- inderdaad, had een chinese soldeer'station' gekocht voor € 40, echt bagger, nieuwe kop moeten kopen, weer een tientje. Bleef problematisch. Voeding was niet alles.
Toen maar weer een Ersa station gekocht, Analog 60, kreeg er nog advies bij ook, lekker grote capaciteit, en het soldeert nu echt alles, nooit een probleem.
- En ik had een DVM gekocht, 5-1/2 cijfers (zo zo) maar daarvan is ook de voeding niet goed, instabiel, en de draaischakelaar begaf het na twee jaar, nu is het zoeken naar een positie dat een stand het doet. Dus maar weer een Amerikaanse GWinstek gekocht. Slechts 3 cijfers maar dat is altijd goed . . .
Dus ja je hebt gelijk.
Ik heb ook wel bij eBay een CosMos potmeter gekocht, blijkt een factory reject te zijn (balansverschil verliep tussen kanalen 5 dB);
en zo kan ik doorgaan,
om maar te zwijgen van de fake artikelen - reprinted transistoren. Ze zetten er van alles op.
(
Ook hier is alle waar naar zijn geld...
Als het drie keer niks kost, moet je er ook niks van verwachten.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Mijn lader is waarschijnlijk meegenomen door een klusbedrijf op de TU. Na zoeken deze gevonden en inmiddels ontvangen. Prima prijs en origineel.
Adv. verlopen maar opnieuw aangeboden.
https://urldefense.proofpoint.com/v2/ur ... qiVlt6s&e=
Adv. verlopen maar opnieuw aangeboden.
https://urldefense.proofpoint.com/v2/ur ... qiVlt6s&e=
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
De Makita lader en de accu's vormen een geheel: het zijn beide intelligente apparaten. Beide met chips.
Afgaande op het plastic lijken het separate dingen,
maar het is echt complex, soort machine-machine logic.
en de lader doet aan balanced charging. En houdt de temp van de accu bij tijdens m het laden . . .
Afgaande op het plastic lijken het separate dingen,
maar het is echt complex, soort machine-machine logic.
en de lader doet aan balanced charging. En houdt de temp van de accu bij tijdens m het laden . . .
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Heb zelf iets uit de DHP serie, zodat er ook een klopstand opzit, mooi ding is het, veel plezier al van gehad.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Mijn oude Bosch slagboorklopper uit 1985
moet ook worden vervangen. Ook met een direct drive/bostelloze, die ook op de Makita accu past, . Mijn oude Bosch was ‘pneumatisch’. Beter dan de ratel-kloppers lijkt me.
Maar
Mijn vrouw zegt ook, waarom niet een met een draadje? Zoals de Makita HR2470 SDS-plus Combihamer
OK ok . . ik kan bij LIdl een breekhamer krijgen voor € 80. Maar die is wel tweemaal zo zwaar.
Dus merktrouw wordt dan beloond.
Maar
Mijn vrouw zegt ook, waarom niet een met een draadje? Zoals de Makita HR2470 SDS-plus Combihamer
OK ok . . ik kan bij LIdl een breekhamer krijgen voor € 80. Maar die is wel tweemaal zo zwaar.
- Nou, ik heb gekeken, een SDS boor met draad is ook vrij duur.
- Want . . bij elke losse boor met draad in een koffer moet ik € 55 optellen (de kostprijs van een accu) en dan vergelijken.
- en ik kan een Makita DHR171 accu-boorhamer kopen, ook met die actie (bedankt voor de tip nogmaals) en dan heb ik de begeerde twee accu's.
Dus merktrouw wordt dan beloond.
Laatst gewijzigd door albertk op ma 25 jan 2021, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Stond nog in concept (??*@)
Hi Shadow, goed plan!
ik zag daar een goede maar niet overdreven digitale lader, DC18RC
https://www.toolnation.nl/makita-dc18rc ... der%2018v&
Dat past dan goed bij mijn beoogde setje
https://www.mtools.nl/makita-ddf484zj-1 ... oefmachine
Goed ik doe dat dan maar. Deze wat goedkopere "originele" lader is nauwelijks meer dan de digitale. Als deze lader maar wel gebalanceerd laadt, want dat is natuurlijk de hele clou van de moderne lader.
en "Erkend Makita Service Punt in Veldhoven. Altijd de beste service!"
bedankt voor de nudges en hulpjes.
Heerlijk:moderne - borstelloze motor, weinig slijtage en geringe warmte, zuinig op de accu.
ps ik zag op aliex een "Makita BL1860" accu, wel 12Amp. Nou het blijkt volgens kopers een gewone 3 amp te zijn met een echtra zeefdrukje eroverheen. . . De Japanners waren veel eerlijjker vroeger toen zij onze markten wilden overspoelen.
Hi Shadow, goed plan!
ik zag daar een goede maar niet overdreven digitale lader, DC18RC
https://www.toolnation.nl/makita-dc18rc ... der%2018v&
Dat past dan goed bij mijn beoogde setje
https://www.mtools.nl/makita-ddf484zj-1 ... oefmachine
Goed ik doe dat dan maar. Deze wat goedkopere "originele" lader is nauwelijks meer dan de digitale. Als deze lader maar wel gebalanceerd laadt, want dat is natuurlijk de hele clou van de moderne lader.
en "Erkend Makita Service Punt in Veldhoven. Altijd de beste service!"
bedankt voor de nudges en hulpjes.
Heerlijk:moderne - borstelloze motor, weinig slijtage en geringe warmte, zuinig op de accu.
ps ik zag op aliex een "Makita BL1860" accu, wel 12Amp. Nou het blijkt volgens kopers een gewone 3 amp te zijn met een echtra zeefdrukje eroverheen. . . De Japanners waren veel eerlijjker vroeger toen zij onze markten wilden overspoelen.
Laatst gewijzigd door albertk op vr 22 jan 2021, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Ook kloppen doen ze prima hoor. En deze wordt toevallig ook in China gemaakt.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Volgens mij kun je daar ook me lassen 
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Ach wel nee. Toen kocht je toch ook Yoko PC speakertjes uit Japan met een uitgangsvermogen van 200W_mppp (max piek pulse power...).albertk schreef:
. . . De Japanners waren veel eerlijjker vroeger toen zij onze markten wilden overspoelen.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
En waar zijn je veiligheids schoenenbeijert schreef:Ook kloppen doen ze prima hoor. En deze wordt toevallig ook in China gemaakt.
IMG-20180124-WA0000~2.jpg
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Al was ik de maand daarvoor wel in een spijker gestapt buiten het klussen om. Heel fijn met rubber zolen zodat de spijker zich meermaals terugwerkt de voet in.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Beijert,
je kan bij LIdl of van FERM of Toolsplus een breekhamer krijgen voor rond de € 80. En die is wel driemaal zo zwaar als wat je nu hebt . . wat zeker van belang is bij zo'n klus om denk ik waterleidingen of buitenlicht aan te sluiten.
De verhoudingen op de foto zijn gewoon verkeerd.
Ik las van iemand die zei dat het goedkoper was dan een weekje huren.
je kan bij LIdl of van FERM of Toolsplus een breekhamer krijgen voor rond de € 80. En die is wel driemaal zo zwaar als wat je nu hebt . . wat zeker van belang is bij zo'n klus om denk ik waterleidingen of buitenlicht aan te sluiten.
De verhoudingen op de foto zijn gewoon verkeerd.
Ik las van iemand die zei dat het goedkoper was dan een weekje huren.
Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V
Ik heb prima spul liggen van wurth en een Kangoo voor als het nog zwaarder moet.
Deze had ik echter bij de hand en voldoet prima voor baksteen.
Deze had ik echter bij de hand en voldoet prima voor baksteen.
