Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

Ik ben opz oek naar een nieuwe boor, en wil een Makita kopen. Het wordt Makita DDF484ZJ 18 V Boor-/schroefmachine. Mooie aanbieding, en er is goede after sales.
De acuu heeft een universeel karakter: je kunt er ook producten van anderen mee voeden.

Ik zie de volgende lader: DC18RF, sanellader, balanced, Vervangende Lithium Li-On Batterij-Oplader, Vervangt DC18RC, op aliexpresso.
Zijn er ervaringen met die moderne lader? Het geeft wel veel info in het schermpje.
A
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door SSassen »

Wat denk je zelf? Goedkope Chinese rommel is in de regel een miskoop.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

Pllatje van de lader
Schermafbeelding 2021-01-22 om 13.43.37.png
Ziet er dus heel goed uit. Net echt. En dat voor die mensen van Alie. .

Er wordt in het setje dat ik wil kopen een batterij meegeleverd. Een BL1850.
De info bij het apparaat geeft aan dat het gaat werken, maar ja, ik weet dat het vaak anders is.

Die borstelloze boor lijkt me ideaal voor boren gaten in alu en zo - mijn oude Ikea klusser (cheap cheap) gaat nog maar 10 min. mee op een lading.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door Shadow »

Koop nou gewoon en setje met een accu en een lader erbij...

https://www.toolnation.nl/makita-ddf484 ... antie.html

Mooie aanbieding...niet waard om je kot af te laten fikken omdat de beveiliging in de Chinese kopieën vaak ontbreekt.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

ssassen, klopt.
Over miskoop:
- inderdaad, had een chinese soldeer'station' gekocht voor € 40, echt bagger, nieuwe kop moeten kopen, weer een tientje. Bleef problematisch. Voeding was niet alles.
Toen maar weer een Ersa station gekocht, Analog 60, kreeg er nog advies bij ook, lekker grote capaciteit, en het soldeert nu echt alles, nooit een probleem.

- En ik had een DVM gekocht, 5-1/2 cijfers (zo zo) maar daarvan is ook de voeding niet goed, instabiel, en de draaischakelaar begaf het na twee jaar, nu is het zoeken naar een positie dat een stand het doet. Dus maar weer een Amerikaanse GWinstek gekocht. Slechts 3 cijfers maar dat is altijd goed . . .

Dus ja je hebt gelijk.
Ik heb ook wel bij eBay een CosMos potmeter gekocht, blijkt een factory reject te zijn (balansverschil verliep tussen kanalen 5 dB);
en zo kan ik doorgaan,
om maar te zwijgen van de fake artikelen - reprinted transistoren. Ze zetten er van alles op.

:-((
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door de vuilnisman »

Shadow schreef:
Koop nou gewoon en setje met een accu en een lader erbij...

https://www.toolnation.nl/makita-ddf484 ... antie.html

Mooie aanbieding...niet waard om je kot af te laten fikken omdat de beveiliging in de Chinese kopieën vaak ontbreekt.

of je koopt de boormachine en lader los. Makita heeft nu een actie waar je een gratis accu kado krijgt. Tenzij je 3 accu's nodig hebt.

https://www.toolnation.nl/ddf484z-accub ... antie.html

https://www.toolnation.nl/makita-dc18rc ... ni-mh.html
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door ray5150 »

albertk schreef:
ssassen, klopt.
Over miskoop:
- inderdaad, had een chinese soldeer'station' gekocht voor € 40, echt bagger, nieuwe kop moeten kopen, weer een tientje. Bleef problematisch. Voeding was niet alles.
Toen maar weer een Ersa station gekocht, Analog 60, kreeg er nog advies bij ook, lekker grote capaciteit, en het soldeert nu echt alles, nooit een probleem.

- En ik had een DVM gekocht, 5-1/2 cijfers (zo zo) maar daarvan is ook de voeding niet goed, instabiel, en de draaischakelaar begaf het na twee jaar, nu is het zoeken naar een positie dat een stand het doet. Dus maar weer een Amerikaanse GWinstek gekocht. Slechts 3 cijfers maar dat is altijd goed . . .

Dus ja je hebt gelijk.
Ik heb ook wel bij eBay een CosMos potmeter gekocht, blijkt een factory reject te zijn (balansverschil verliep tussen kanalen 5 dB);
en zo kan ik doorgaan,
om maar te zwijgen van de fake artikelen - reprinted transistoren. Ze zetten er van alles op.

:-((
Da's nou niet echt nieuws wat je ons verteld.
Ook hier is alle waar naar zijn geld...
Als het drie keer niks kost, moet je er ook niks van verwachten.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door cool »

Mijn lader is waarschijnlijk meegenomen door een klusbedrijf op de TU. Na zoeken deze gevonden en inmiddels ontvangen. Prima prijs en origineel.
Adv. verlopen maar opnieuw aangeboden.
https://urldefense.proofpoint.com/v2/ur ... qiVlt6s&e=
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

De Makita lader en de accu's vormen een geheel: het zijn beide intelligente apparaten. Beide met chips.
chip-chip comm's
chip-chip comm's
Afgaande op het plastic lijken het separate dingen,
maar het is echt complex, soort machine-machine logic.
en de lader doet aan balanced charging. En houdt de temp van de accu bij tijdens m het laden . . . :think:
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

En ik krijg het morgen binnen :relax:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door jvenema »

Heb zelf iets uit de DHP serie, zodat er ook een klopstand opzit, mooi ding is het, veel plezier al van gehad.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

Mijn oude Bosch slagboorklopper uit 1985 :!: moet ook worden vervangen. Ook met een direct drive/bostelloze, die ook op de Makita accu past, . Mijn oude Bosch was ‘pneumatisch’. Beter dan de ratel-kloppers lijkt me.

Maar
Mijn vrouw zegt ook, waarom niet een met een draadje? Zoals de Makita HR2470 SDS-plus Combihamer
OK ok . . ik kan bij LIdl een breekhamer krijgen voor € 80. Maar die is wel tweemaal zo zwaar.
  • Nou, ik heb gekeken, een SDS boor met draad is ook vrij duur.
  • Want . . bij elke losse boor met draad in een koffer moet ik € 55 optellen (de kostprijs van een accu) en dan vergelijken.
  • en ik kan een Makita DHR171 accu-boorhamer kopen, ook met die actie (bedankt voor de tip nogmaals) en dan heb ik de begeerde twee accu's.
De slagboorhamer met de hangende motor ligt beter in de hand en weegt evenveel als een andere boor met pistoolgreep (mijn oude was niet bepaald handig).

Dus merktrouw wordt dan beloond.
Laatst gewijzigd door albertk op ma 25 jan 2021, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

Stond nog in concept (??*@)

Hi Shadow, goed plan!
ik zag daar een goede maar niet overdreven digitale lader, DC18RC
https://www.toolnation.nl/makita-dc18rc ... der%2018v&

Dat past dan goed bij mijn beoogde setje
https://www.mtools.nl/makita-ddf484zj-1 ... oefmachine

Goed ik doe dat dan maar. Deze wat goedkopere "originele" lader is nauwelijks meer dan de digitale. Als deze lader maar wel gebalanceerd laadt, want dat is natuurlijk de hele clou van de moderne lader.
en "Erkend Makita Service Punt in Veldhoven. Altijd de beste service!"

bedankt voor de nudges en hulpjes.
Schermafbeelding 2021-01-22 om 14.06.48.png
Heerlijk:moderne - borstelloze motor, weinig slijtage en geringe warmte, zuinig op de accu.

ps ik zag op aliex een "Makita BL1860" accu, wel 12Amp. Nou het blijkt volgens kopers een gewone 3 amp te zijn met een echtra zeefdrukje eroverheen. . . De Japanners waren veel eerlijjker vroeger toen zij onze markten wilden overspoelen.
Laatst gewijzigd door albertk op vr 22 jan 2021, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door beijert »

Ook kloppen doen ze prima hoor. En deze wordt toevallig ook in China gemaakt.
IMG-20180124-WA0000~2.jpg
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

Volgens mij kun je daar ook me lassen :-)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door Pjotr »

albertk schreef:

. . . De Japanners waren veel eerlijjker vroeger toen zij onze markten wilden overspoelen.
Ach wel nee. Toen kocht je toch ook Yoko PC speakertjes uit Japan met een uitgangsvermogen van 200W_mppp (max piek pulse power...).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door ray5150 »

beijert schreef:
Ook kloppen doen ze prima hoor. En deze wordt toevallig ook in China gemaakt.

IMG-20180124-WA0000~2.jpg
En waar zijn je veiligheids schoenen :?: :idea: :regels:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door beijert »

:hide: het was maar een gaatje...

Al was ik de maand daarvoor wel in een spijker gestapt buiten het klussen om. Heel fijn met rubber zolen zodat de spijker zich meermaals terugwerkt de voet in. :-&
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door albertk »

Beijert,
je kan bij LIdl of van FERM of Toolsplus een breekhamer krijgen voor rond de € 80. En die is wel driemaal zo zwaar als wat je nu hebt . . wat zeker van belang is bij zo'n klus om denk ik waterleidingen of buitenlicht aan te sluiten.
De verhoudingen op de foto zijn gewoon verkeerd. :rofl:

Ik las van iemand die zei dat het goedkoper was dan een weekje huren.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Zijn er ervaringen met een Chinese ‘Makita’ lader 18V

Bericht door beijert »

Ik heb prima spul liggen van wurth en een Kangoo voor als het nog zwaarder moet.

Deze had ik echter bij de hand en voldoet prima voor baksteen.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”