wie van de drie....
Moderator: Beheerdersteam
Re: wie van de drie....
Ik zit even te denken, de Ministreamer of de USB streamer.
https://www.minidsp.com/images/document ... reamer.pdf
de 1e konden we makkelijk aansturen met de verschillende distros, met de Tenor chip.
https://www.minidsp.com/images/document ... reamer.pdf
Was destijds niet, niet makkelijk aan de praat te krijgen onder Linux met de XMOS.
Hoe dan de XMOS-U8 het doet?
Hier geeft men nu aan dat hij het wel zou doen onder Linux.
https://www.soundimports.eu/nl/usbstreamer-kit.html
https://www.minidsp.com/images/document ... reamer.pdf
de 1e konden we makkelijk aansturen met de verschillende distros, met de Tenor chip.
https://www.minidsp.com/images/document ... reamer.pdf
Was destijds niet, niet makkelijk aan de praat te krijgen onder Linux met de XMOS.
Hoe dan de XMOS-U8 het doet?
Hier geeft men nu aan dat hij het wel zou doen onder Linux.
https://www.soundimports.eu/nl/usbstreamer-kit.html
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: wie van de drie....
Vroege XCORE-firmware hield er geen rekening mee dat de UAC2-implementatie in de ALSA-driver destijds niet volledig was. Om zo'n XMOS werkend te krijgen moest de mixer worden uitgeschakeld, tenzij de fabrikant er een eigen Linux-driver voor had geschreven.
Bij mijn weten speelt dit al lang niet meer, en worden de meeste UAC2 compliant USB-geluidsmodules native ondersteund. Zelfs van fabrikanten die Linux niet ondersteunen, mits ze UAC2 maar juist implementeren. Zodoende werkt USB-audio vaak soepeler dan in Windows, want MS ondersteunt UAC2 pas sinds 11 maanden, en enkel in W10 (na update).
Bij mijn weten speelt dit al lang niet meer, en worden de meeste UAC2 compliant USB-geluidsmodules native ondersteund. Zelfs van fabrikanten die Linux niet ondersteunen, mits ze UAC2 maar juist implementeren. Zodoende werkt USB-audio vaak soepeler dan in Windows, want MS ondersteunt UAC2 pas sinds 11 maanden, en enkel in W10 (na update).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
W10 is dan een klassieke "in principe", want zowel thuis als op t werk geen succes met de Douk, pas na separate installatie van de drivers van xmos ging t goed
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: wie van de drie....
De eerste W10-update met UAC2-support is de z.g.n. "Creators update" van april vorig jaar. Deze moet je handmatig installeren, en dan heb je een WASAPI driver. ASIO is er nog niet bij. Dus als je oorspronkelijke XMOS-driver goed werkt, zal dit geen verbetering zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
hé, dit maakt het wel heel makkelijk om met een Pi een SBTouch kloonte maken
http://nl.farnell.com/multicomp/cbrpp-t ... dp/2494691
http://nl.farnell.com/multicomp/cbrpp-t ... dp/2494691
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
kijk net nog ff in de doos met t Pi project: blijkt t een 4" schermpje te zijn, dat feest gaat dus niet door...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
nou, de 1e draait. de RPi met de Hifiberry Digi er op (moest nog wel een header op de RPi solderen), de legacy versie van max2play op t kaartje gezet, paar instellingen gedaan en klaar.
naja klaar, het kaartje ligt los achterin t audiorek, en de voeding is een telefoonlader dus er is nog wel wat te doen
en dan dat schermpje nog.....
naja klaar, het kaartje ligt los achterin t audiorek, en de voeding is een telefoonlader dus er is nog wel wat te doen
en dan dat schermpje nog.....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
voor de Odroid had ik tv kijken in gedachte
en dan deze voor de jongste versie van Kodi
https://www.max2play.com/en/download/15362/
https://www.max2play.com/en/download/12794/democles schreef:Henkjan,kijk even bij de downloads van max2play
Onderaan de pagina staan de oude versies ,,klik op ,,max2play legacy versionen,,
en dan deze voor de jongste versie van Kodi
https://www.max2play.com/en/download/15362/
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
kwam deze tegen. t doel is nu een kleine LMS servert te maken. zou moeten kunnen, .....
maaaar (je wist t): de odroid: de max2play van die odroid is te antiek, daar kan geen LMS meer op wegens de versie van Perl... had gedacht dan maar bv dietPi, maar daar staat de U3 niet op de site. en zo loop ik nog wel meer tegen de leeftijd van t ding aan. ik zie op t odroid forum nog wel wat lui die een ubuntu image maken. welke versie daarvan moet je minimaal hebben voor een enigzing bij de tijdse LMS?
en de PINE64 lijkt in coma, geen idee of daar nog wat mee te doen is. aleen een rood ledje van de voeding is aan, verder niets
Re: wie van de drie....
Ik heb wel een heel mooi klein servertje wat staat te versloffen.
Met een klein kastje er omheen
https://wiki.friendlyelec.com/wiki/inde ... :Step4.png
Er zit zit een schijf in en nas software.
Zal er morgen even een foto van maken, werkt perfect.
De Open Media Vault gaat heel best.
https://wiki.friendlyelec.com/wiki/inde ... y_NAS_Dock
https://www.openmediavault.org/
Met een klein kastje er omheen
https://wiki.friendlyelec.com/wiki/inde ... :Step4.png
Er zit zit een schijf in en nas software.
Zal er morgen even een foto van maken, werkt perfect.
De Open Media Vault gaat heel best.
https://wiki.friendlyelec.com/wiki/inde ... y_NAS_Dock
https://www.openmediavault.org/
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
in lijn met "van de plank" wil ik toch eerst wat proberen te doen met wat ik nog heb. ook omdat ik nu "wat" verderop zit.
die Pine64 zou kunnen zijn dattie niets doet omdat er geen ad kaart in zit
die Pine64 zou kunnen zijn dattie niets doet omdat er geen ad kaart in zit
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
da's wat ver fietsen van waar ik nu zit Hans.
maar zou DietPi goed gaan, dat het dan ook lukt om LMS er op te zetten?
of is er een distro alla max2play of piCorePlayer dat voor dat platform werkt?
maar zou DietPi goed gaan, dat het dan ook lukt om LMS er op te zetten?
of is er een distro alla max2play of piCorePlayer dat voor dat platform werkt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
plan: DietPi installeren op die Pine64, Webmin er op. Dan LMS installeren Dit alles op een 128GB uSD card waar vervolgens een flink deel van m'n muziek op zal passen (Pine64 heeft maar USB2, en een externe schijf trekt ook weer stroom). zou moeten werken toch? of heb ik een beer gemist?
(het doel van dit servertje is niet voor de hoofdset maar voor bijvoorbeeld in een huisje)
(het doel van dit servertje is niet voor de hoofdset maar voor bijvoorbeeld in een huisje)
Re: wie van de drie....
SSD schijfje pakken voor de muziek, betrouwbaarder dan een SD kaartje.
Re: wie van de drie....
Tijdens het instaleren van DietPi kun je ook de Lyrion software(is LMS) installeren, staat in de lijst.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
oh mooi, dat is helemaal makkelijk dan
snap ik, maar hangt er weer los aan. t ding gaat geen uren maken hoor. en daarnaast: de meeste schrijf actie gebeurt zo-i-zo toch al op die SD kaart, want systeemschijf.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: wie van de drie....
is er een manier om nadat ik alles heb draaien om dan een iso te maken van wat er op dat moment op de sd kaart staat? als soort van backup?
Re: wie van de drie....
Kaartje er uit halen en dupliceren naar een ander kaartje met Acronis?
Re: wie van de drie....
Je Windows back up ook je niet met eoa solide backup programma begrijp ik? Met de USB bootdisk Acronis opstarten (is een Linux distro) en het schijfje clonen. Maar ok er zijn zat van die progjes als je wat rond zoekt, zowel betaald als free.
