Adam Audio HM2 herstellen of niet?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief

Re: Adam Audio HM2 herstellen of niet?

Bericht door wouter »

De prijs voor replacement is acceptabel. De kasten zijn beschadigd, mits de woofers goed zijn kun je redelijk veilig er nieuwe tweeters inzetten maar ik verwacht dat ze niet veel meer dan 350-400 opleveren. Dus wil he ze een 2e leven geven dat is dit je beste kans.

Andere tweeter maakt ze praktisch onverkoopbaar dus wat je uitgeeft krijg je nog terug maar dan wordt het wel een project. Ik zou dan een nieuw project starten, want die hoeken herstellen verder dan nu is weer het niet origineel maken of meer werk dan een nieuw project starten.
rizm

Bericht door rizm »

wouter schreef:
De prijs voor replacement is acceptabel. De kasten zijn beschadigd, mits de woofers goed zijn kun je redelijk veilig er nieuwe tweeters inzetten maar ik verwacht dat ze niet veel meer dan 350-400 opleveren. Dus wil he ze een 2e leven geven dat is dit je beste kans.
Met dat bedrag zou ik uit de kosten zijn, dus dat is prima. Al is het uiteraard niet zeker dat ze dat nog opbrengen dan. Ik zal Eton eens een mailtje sturen voor het opvragen van de specs van deze woofer. Ik vind op internet alleen de 7-360/37 HEX en heb geen idee in hoeverre deze overeenkomt met de woofers die er bij mij in zitten.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Adam ken ik als klasse speakers. Zit beslist geen rommel in en klinken mooi neutraal en gedetailleerd. Als ze originele tweeters nog kunnen leveren en het is financieel te overzien: Doen!
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Nou, met de kleine Adam monitors van tegenwoordig is dat waarschijnlijk een achterhaalde mening. Kost ook geen drol meer, maar het hoog moet je helemaal weg shelfen begreep ik.

https://www.bax-shop.nl/studio-monitors ... m4QAvD_BwE

vanaf 159 per stuk al een actieve monitor... een race naar de bodem
Laatst gewijzigd door wouter op za 16 jan 2021, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Waar heb je dat vandaan Wouter? En kunnen die van Rizm dan maar beter gelijk de kliko in? :roll:
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 16 jan 2021, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

zie edit
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Volgens mij bedoelt Peter de hoog shelf......
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Volgens mij wil Peter vervelend doen... Die oude Adams moet je niet over een kam scheren met alles, nieuw is niet meer wat het geweest is. Dus wellicht JUIST herstellen die oude dingen. Dat is wat ik bedoel. Peter kan best weten dat ik veel vintage hersteld heb, dus dit is een beetje vervelend doen vind ik.

Hoog shelf is wat technici waar ik regelmatig speel moesten doen om in de controle ruimte een realistische live stream mix te kunnen maken. En 1 daarvan is een maatje van me met goede oren. Heb het van horen zeggen dus ;-) Maar Adam is inmiddels niet alleen een heel mooi maar duurder merk, 159 voor actieve monitor is echt andere koek dan vroegah
rizm

Bericht door rizm »

Ik heb besloten het vervangen van de tweeters over te laten aan iemand die de luidsprekers zelf ook wil gaan gebruiken. Ik heb de woofer en filters doorgemeten en die zijn nog netjes binnen spec.

Dank voor jullie reacties!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

wouter schreef:
Volgens mij wil Peter vervelend doen... Die oude Adams moet je niet over een kam scheren met alles, nieuw is niet meer wat het geweest is. Dus wellicht JUIST herstellen die oude dingen. Dat is wat ik bedoel. Peter kan best weten dat ik veel vintage hersteld heb, dus dit is een beetje vervelend doen vind ik.

Hoog shelf is wat technici waar ik regelmatig speel moesten doen om in de controle ruimte een realistische live stream mix te kunnen maken. En 1 daarvan is een maatje van me met goede oren. Heb het van horen zeggen dus ;-) Maar Adam is inmiddels niet alleen een heel mooi maar duurder merk, 159 voor actieve monitor is echt andere koek dan vroegah
Ja, wie zit hier nou te klieren? Dit is wat ik schreef n.a.v. de Adams die hier lijdend voorwerp zijn:
Pjotr schreef:
Adam ken ik als klasse speakers. Zit beslist geen rommel in en klinken mooi neutraal en gedetailleerd. Als ze originele tweeters nog kunnen leveren en het is financieel te overzien: Doen!
Kom Wouter het vergelijken met die goedkope Bax meuk.... Wat hebben we daar nou aan :roll:
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

je draait Peter, ik reageerde op dat je deed alsof ik zei dat die dingen de kliko in konden. Die kolder heb ik nooit geroepen dus stel je dan ook niet zo op.
Pjotr schreef:
Waar heb je dat vandaan Wouter? En kunnen die van Rizm dan maar beter gelijk de kliko in? :roll:
Maar ik deel je mening dat de speakers in de topic van de categorie mooie Adams zijn. En sowieso ben ik voor reparatie. Maar dat was ook niet waarin we van mening verschilden, noch wat ik storend vond. Maar wellicht was het anders bedoeld, het kwam op mij overtrokken en verkeerd geïnterpreteerd over. Wellicht heb ik me daarna hier zelf ook schuldig aan gemaakt #-o

Al met al heeft TS een wijs besluit genomen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Nee, dat riep je niet letterlijk maar je komt met een vergelijk met goedkope Bax meuk, hoogstwaarschijnlijk made in China. En dat slaat nergens op. Dat doet deze speakers geen recht. Maar ok we bedoelen kennelijk hetzelfde O:) Eerlijk gezegd dacht ik dat Adam zelf een paar jaar geleden over de kop was.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kan zijn dat alleen de naam uit de boedel is gekicht, net als met bv Lenco gebeurde
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Pjotr schreef:
Nee, dat riep je niet letterlijk maar je komt met een vergelijk met goedkope Bax meuk, hoogstwaarschijnlijk made in China. En dat slaat nergens op. Dat doet deze speakers geen recht. Maar ok we bedoelen kennelijk hetzelfde O:) Eerlijk gezegd dacht ik dat Adam zelf een paar jaar geleden over de kop was.

:goedzo: Intentie en uitwerking liep uit elkaar, nu weer bij elkaar. Adam van oorsprong verdient een 2e leven. Adam kennen als klasse merk is wellicht niet te verwarrend met de huidige bax instappers... want die trek je niet hoor ;-) Ik bedoelde het als nuance, nooit om revisie te ontmoedigen... you all know me better :mrgreen:
richard

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
... Eerlijk gezegd dacht ik dat Adam zelf een paar jaar geleden over de kop was.
Adam is een transgender; Eva: https://eve-audio.de/
markbakk

Bericht door markbakk »

richard schreef:
En ik nog denken dat je een grap maakte...
richard

Bericht door richard »

markbakk schreef:
richard schreef:
En ik nog denken dat je een grap maakte...
In dit geval wel een beetje.
Maar het kan ook een onverwachte bijwerking zijn van het sleutelen aan luidsprekers; zie wat bij Voxativ is gebeurd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”