Betere voeding voor Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door satefan »

Henkjan schreef:
satefan schreef:
Het bordje is binnen. Je plaatst het boven op de RPi en dan daar de Hifiberry bordje op. Vandaar de naam 'Mezzanine'.....
je hebt de 0.5A versie van de C module?
Deze heb ik:

[Module A:LT3086 – 5.5V/2.1A preregulator]
[Module B:TPS7A8300 – 5V/2A PI Power]
[Module C:LT3045x2 – 5V/1A HAT Power C1/C2]
[Module D:Not installed]
[Module E:Not installed]
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

trekt die hifiberry zo veel?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door toetertje »

De pi 4 met hat of dac, gaat soms over de 2.5A.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

ik heb nog een ur-Pi :bakkie:

en in de doos waar de Pi in lag, kwam ik ook nog dit bordje tegen:
https://lowpowerlab.com/guide/mightyboost/
en een LiPo batterij en een Moteino bordje...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

goed dat ik de foto's nog ff bekeek. dat mezza bordje gaat niet passen op de ur-Pi:
let op header P5 die nodig is voor de digi op de RPi
let op header P5 die nodig is voor de digi op de RPi
die is er niet....
die is er niet....
Mpower-2T.jpg (69.16 KiB) 307 keer bekeken
Gebruikersavatar
roderickvd
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 19:49
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door roderickvd »

toetertje schreef:
De pi 4 met hat of dac, gaat soms over de 2.5A.
Ook de RPi 3 idled rond de 500 mA en piekt naar 1A tijdens boot: https://www.switchdoc.com/2019/10/raspb ... -examined/
Tel hierbij op wat randapparatuur en HATs nodig hebben. Voor een DAC bordje is dat meestal zo'n 100-200 mA.

Ik heb mijn RPi 3B+ met IsolatorPiII op een LT3045 van DIYINHK aangesloten. Die kan pieken naar 1A. En de kit is eigenlijk twee PSU's in één. Dus één naar de RPi + isolator HAT en de andere naar een dam1121 DAC. Je kunt de output rails van de twee PSU's ook verbinden voor een burst naar 2A.

De LT3045 heeft een nominaal vermogen van 500 mA. Het is net aan. De power LED op de RPi is meestal uit wat aangeeft dat hij onder de 4,65V zakt. (Op de output terminals van de PSU meet ik wel gewoon 5,06V, maar goed.) Het is geen issue want het bord werkt prima, doorgaans zelfs tot bijna 3,3V.

Dit is de kit:
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... 14ax2.html

P.S. de heatsink wordt bij die 500 mA wel behoorlijk heet. Richting 55 - 60 graden maar daarmee nog prima binnen specs. En de LT3045 heeft bovendien ingebouwde bescherming tegen oververhitting.
Gebruikersavatar
roderickvd
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 19:49
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Betere voeding voor Raspberry Pi

Bericht door roderickvd »

Update, die spanningsval is verholpen nu ik hem niet meer aangesloten heb met jumper wires, maar er direct 18AWG op heb gesoldeerd. Power LED blijft aan.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”