Werkbank van douglas hout
Moderator: Beheerdersteam
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
als je betere maten weet van balken mag je het zeggen hoor, dan teken ik gewoon weer wat nieuwsray5150 schreef:Je gaat dus wel motorblok revisies doen.
wat kan er dunner? poten? balken voor het werkblad?
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Met stelvoeten bijvoorbeeld.hardbats schreef:ik vraag me alleen nog even af hoe ik dat mooi waterpas stel op de vloer hier. Die bleek met verbouwen al niet perfect recht![]()
Wel rekening houden met dat dat soort balken vaak niet goed recht zijn, ook niet de geschaafde. Dus als het even kan zelf uitzoeken.
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Ik had vanmorgen al een receptje gegeven...hardbats schreef:als je betere maten weet van balken mag je het zeggen hoor, dan teken ik gewoon weer wat nieuwsray5150 schreef:Je gaat dus wel motorblok revisies doen.![]()
wat kan er dunner? poten? balken voor het werkblad?
(Zit nu op de telefoon, kan niet zo uitgebreid typen.)
Wat wij een 2x3 noemen is gelijk aan Vuren 50x75mm.
Eventueel kun je Grenen nemen, is iets harder.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
of op zn Noord Amerikaans, alles met een two by four
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Dat kan inderdaad ook.
Nog een tip, misschien ter inspiratie :
https://woodworking.nl/forums/algemene- ... plaats.23/
Nog een tip, misschien ter inspiratie :
https://woodworking.nl/forums/algemene- ... plaats.23/
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Om jouw goeie idee om een wandje aan de achterkant te plaatsen even uit te breiden .... een complete achterwand waar je ook van alles in kunt schroeven (stekkerblokken, gereedschap), als je wat kleinere panelen gebruikt (ik heb nu een grote achterwand getekend) dan kun je 'm ook nog eens vervangen als je alleen nog maar schroefgaten hebt
Je kunt de balken die tegen de muur staan langer maken en dan kun je ook nog een korte plank bovenop maken, hier kun je bijv. verlichting onder bevestigen en ook nog klein spul bovenop zetten ... misschien moet je dan nog wel iets verzinnen met schoren oid maar het gaat om het idee 
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
ik ben al weer aan het tekenen, iets kleinere balkjes nu. En een achterwand is wel een goed idee natuurlijk, scheelt gaten maken in de muren.SARK schreef:Om jouw goeie idee om een wandje aan de achterkant te plaatsen even uit te breiden .... een complete achterwand waar je ook van alles in kunt schroeven (stekkerblokken, gereedschap), als je wat kleinere panelen gebruikt (ik heb nu een grote achterwand getekend) dan kun je 'm ook nog eens vervangen als je alleen nog maar schroefgaten hebtJe kunt de balken die tegen de muur staan langer maken en dan kun je ook nog een korte plank bovenop maken, hier kun je bijv. verlichting onder bevestigen en ook nog klein spul bovenop zetten ... misschien moet je dan nog wel iets verzinnen met schoren oid maar het gaat om het idee
Het enige wat me tegen staat om zn achterwand vast te maken aan de werkbank komt door de cheap-ass werkbank die ik nu heb. Wanneer je bijv met een hamer te werk gaat op de werk bank dat dan al het gereedschap veranderd in een orkest
https://www.bol.com/nl/p/relaxdays-werk ... country=BE
ooit voor €35 nieuw gekocht
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Als je 'm in de muur vastzet dan valt het orkest wel mee denk ik.
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Die wand gewoon aan de muur hangen en niet vastmaken aan de werkbank.
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Ja idd, dat staat bij mij ook los van elkaar 
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Ik zou de legplanken bovenop wat dieper maken.
Centimeter of 30. Ook niet weer te diep, dan stoot je je hoofd.
Centimeter of 30. Ook niet weer te diep, dan stoot je je hoofd.
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
nou we hebben weer wat op papier staan.
Hout voor de frames zal in totaal z'n €100 zijn. Dan komt daar nog plaatmateriaal bij voor de platen en de wanden, 8 stelpoten en schroeven om heel de boel bij elkaar te houden.
De gereedschapswanden monteer ik wel aan de muur.
Poten zijn nu 65x65, dragers voor het blad zijn 45x95 en voor de onderkant 45x70. frames voor de gereedschapswand zijn 22x45.
Wat vinden jullie hier van?
hij is iets korter geworden omdat er nog een schuin deel van het dak loopt dus dat kan ik toch niet benutten.
Hout voor de frames zal in totaal z'n €100 zijn. Dan komt daar nog plaatmateriaal bij voor de platen en de wanden, 8 stelpoten en schroeven om heel de boel bij elkaar te houden.
De gereedschapswanden monteer ik wel aan de muur.
Poten zijn nu 65x65, dragers voor het blad zijn 45x95 en voor de onderkant 45x70. frames voor de gereedschapswand zijn 22x45.
Wat vinden jullie hier van?
hij is iets korter geworden omdat er nog een schuin deel van het dak loopt dus dat kan ik toch niet benutten.
Re: Werkbank van aluminium constructie profielen
Ik vind dit er helemaal niet verkeerd uitzien.
Twijfel alleen een beetje of het niet handiger is om die onderste laag wat hoger te zetten.
Voordeel is nu wel dat je er grote dingen in kwijt kunt.
Twijfel alleen een beetje of het niet handiger is om die onderste laag wat hoger te zetten.
Voordeel is nu wel dat je er grote dingen in kwijt kunt.
Re: Werkbank van douglas hout
Ik laat het voor nu laag dan kan ik er nog alle kanten mee op. Een lade, een lade kast of een extra laag toe voegen is dan nog mogelijk.ray5150 schreef:Ik vind dit er helemaal niet verkeerd uitzien.![]()
Twijfel alleen een beetje of het niet handiger is om die onderste laag wat hoger te zetten.
Voordeel is nu wel dat je er grote dingen in kwijt kunt.
Laatst gewijzigd door hardbats op wo 06 jan 2021, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Ik ben nu al jaloers! Ik zou wel even goed nakijken of de planken op de vloer niet wat korter moeten zijn omdat je anders de hele tijd met je voeten er tegenaanstaat/stoot.
- Bijlagen
-
- voetruimte.jpg (4.89 KiB) 340 keer bekeken
Laatst gewijzigd door SARK op wo 06 jan 2021, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Ja, dat gaat zo zeker helemaal niet werken! Normaliter zitten er dwarsbalken naar achteren tussen de poten op een 10cm - 20cm hoogte van de vloer. Zodat daar nog een bezem/stofzuiger onderdoor kan. Die dwarsliggers zijn dan in het midden met 1 balk verbonden. Die dan eventueel als ook voetensteun dient als je een werkkruk gebruikt.
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Er komen nog stelpoten onder de poten dus dat is nog zn 40/50mm. En eventueel kan de horizontale balken onder nog wel iets hoger plaatsen.
Een werkkruk gebruik ik niet
Een werkkruk gebruik ik niet
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Als je 8 cm ruimte er onder vrij houd past er een Robotstofzuiger onderdoorhardbats schreef:Er komen nog stelpoten onder de poten dus dat is nog zn 40/50mm. En eventueel kan de horizontale balken onder nog wel iets hoger plaatsen.
Een werkkruk gebruik ik niet
Ik heb er een bij Amazon gekocht
Echt leuk om naar te zitten kijken
Drukje op ,, home ,, zie je hem mooi achteruit parkeren naar het laadstation
En dat zonder spiegel
Re: Re: Werkbank van douglas hout
OpaBert schreef:Echt leuk om naar te zitten kijken
Drukje op ,, home ,, zie je hem mooi achteruit parkeren naar het laadstation![]()
En dat zonder spiegel
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Ok, je gaat het wel merken in de praktijk. Zere enkels en scheenbenen en zohardbats schreef:Er komen nog stelpoten onder de poten dus dat is nog zn 40/50mm. En eventueel kan de horizontale balken onder nog wel iets hoger plaatsen.
Een werkkruk gebruik ik niet
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 06 jan 2021, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Zou ik aan minister de Jonge laten weten. Die is zijn achteruitkijkspiegel kwijt....OpaBert schreef:Als je 8 cm ruimte er onder vrij houd past er een Robotstofzuiger onderdoorhardbats schreef:Er komen nog stelpoten onder de poten dus dat is nog zn 40/50mm. En eventueel kan de horizontale balken onder nog wel iets hoger plaatsen.
Een werkkruk gebruik ik niet![]()
![]()
Ik heb er een bij Amazon gekocht
Echt leuk om naar te zitten kijken
Drukje op ,, home ,, zie je hem mooi achteruit parkeren naar het laadstation![]()
En dat zonder spiegel
Re: Re: Werkbank van douglas hout
Ik lag
net in een deuk we hebbe ik heb een plant met soort grasriet dat zijn dunne slierten van wel 60-70 cm
Pot was erg droog , denk vergeten water te geven
, ik hoor wat vreemds en zie dat ding hier in de kamer rijden met die slierten om een borsteltje en de pot erachter aan

Pot was erg droog , denk vergeten water te geven
