de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Ik vindt 18" ook niet meer bij een full range passen. Dan zijn er toch wel betere opties te verzinnen O:)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Korf lijkt inderdaad erg veel op Eminence delta serie.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

floeper schreef:
Ik vindt 18" ook niet meer bij een full range passen. Dan zijn er toch wel betere opties te verzinnen O:)
Ze zeggen zelf ook dat hij tot 15khz loopt en niet FR.
Ik snap de 18inch FR ook niet echt :think:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

ik heb ze nog niet gehoord, maar als zij er tevreden over zijn is het wel wat voorbarig van alles te gaan vinden toch? ik vind 15" ook maar apart voor een fullrange, 10" zelfs... maar als ik het goed begrepen heb komt er van Lii wel heel mooi spul. Dus, winst voor de potentiele gebruikers:-)
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

@wouter, je hoort mij ook niet zeggen dat ze niet zullen klinken ;) tot nu toe bevalt alles van Lii wel en zijn de nieuwe series iedere keer beter dan de vorige. Ik denk alleen dat de mart voor een 18" vrij klein is. En sterker nog, de F12 gaat waarschijnlijk dieper!
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Die F 18 is een flinke jongen toch ?
Ik heb ook even zitten kijken.
Waar ik op uit kom is :
Een 60x100cm vlakke baffle met 10 graden tilt.
En uiteraard ssc. En helper tweeter.
Wat ik over hou :
in room 35Hz tot ? (afhankelijk van tweeter)
Gemiddelde spl ongeveer 88dB.
En een zgn. fenomenale systeemcoherentie.

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

Persoonlijk vind ik hun assortiment te groot worden .
En dan komen ze telkens weer met verbeterde versies af .
Schiet me niet af maar dit doet me vragen stellen .
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Leeuwarden »

Tja, wat dat betreft doen ze gewoon wat anderen ook doen. Het tempo is soms lastig te volgen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Pjotr »

Valt mij ook op, lijkt Hypex wel :hide: :D :relax:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Is niet slim van ze, hier verlies je in rap tempo je klanten mee, want niemand wil na een jaar alweer het idee hebben tweederangs te zitten.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

hardbats schreef:
Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Dan moeten ze beroep doen op Beta testers
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Zweitse »

meanman64 schreef:
Persoonlijk vind ik hun assortiment te groot worden .
En dan komen ze telkens weer met verbeterde versies af .
Schiet me niet af maar dit doet me vragen stellen .
Inderdaad, het gaat daar in een tempo dat je je gaat afvragen of dat niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

Ik heb een stel F8 daar is ondertussen ook een betere versie van .
Als deze voldoet in mijn systeem en ik word blij van het resultaat dan heb ik goede aankoop gedaan .
Hoop alleen dat ze er rekening mee houden .
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

hardbats schreef:
Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Ik word niet blij van het crossover dat ze er bij leveren qua welke filter onderdelen . :(
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

meanman64 schreef:
Ik heb een stel F8 daar is ondertussen ook een betere versie van .
Als deze voldoet in mijn systeem en ik word blij van het resultaat dan heb ik goede aankoop gedaan .
Hoop alleen dat ze er rekening mee houden .
De Silver-8 is geen verbetering van de Fast-8. Hij is wel beter maar het is een compleet andere driver.
meanman64 schreef:
hardbats schreef:
Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Ik word niet blij van het crossover dat ze er bij leveren qua welke filter onderdelen . :(
De gebouwde Liionidas OB is ook niet bedoelt voor mensen die zelf speakers kunnen bouwen en crossovers kunnen solderen. Natuurlijk kun je zelf een veel mooier crossover maken met betere componenten maar voor hun moet het vooral verkoopbaar zijn.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

Niks zo persoonlijk als hoe je geluid ervaart en wat je zelf graag hoort .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Wat betreft de filter componenten ben ik het wel met patrick eens. Daar had wel een iets leukre MKP op mogen zitten. Spoel en weerstanden geloof ik wel.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

meanman64 schreef:
Niks zo persoonlijk als hoe je geluid ervaart en wat je zelf graag hoort .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Leon heeft de S8 en dw S10 ;) dus daar kun je ze altijd gaan beluisteren.
Ik ben vooral benieuwd hoe ver ze zijn met een 12" woofer!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Natuurlijk had het beter gemogen. Het oogt al goedkoop en dat schrikt misschien zelfs al mensen af.
meanman64 schreef:
Niks zo persoonlijk als hoe je geluid ervaart en wat je zelf graag hoort .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Leon heeft ze al spelend en de mijne liggen in Duitsland bij een fedex die totaal niet opschieten :? Dus ze zijn binnekort wel te beluisteren in nl
Sjoerd79
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 8:48
Locatie: Hengelo

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Sjoerd79 »

Met hulp van Leon, eindelijk mijn speakers spelend.
Erg blij met het resultaat.

Bedankt voor het advies Leon :goedzo:

Gr Sjoerd
Bijlagen
IMG-20210120-WA0012.jpeg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Zo da's ff wat anders als 2 breedbanders =D>
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Ziet er gaaf uit Sjoerd.
Blij dat je tevreden bent.

Mvgr. Leon.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Dat ziet er goed uit :goedzo:
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Welke woofers zitten er in deze OB? Ze zien er heel gaaf uit!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”