de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik vindt 18" ook niet meer bij een full range passen. Dan zijn er toch wel betere opties te verzinnen 
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze zeggen zelf ook dat hij tot 15khz loopt en niet FR.floeper schreef:Ik vindt 18" ook niet meer bij een full range passen. Dan zijn er toch wel betere opties te verzinnen
Ik snap de 18inch FR ook niet echt
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
ik heb ze nog niet gehoord, maar als zij er tevreden over zijn is het wel wat voorbarig van alles te gaan vinden toch? ik vind 15" ook maar apart voor een fullrange, 10" zelfs... maar als ik het goed begrepen heb komt er van Lii wel heel mooi spul. Dus, winst voor de potentiele gebruikers:-)
Re: de "Liionidas" open baffle.
@wouter, je hoort mij ook niet zeggen dat ze niet zullen klinken
tot nu toe bevalt alles van Lii wel en zijn de nieuwe series iedere keer beter dan de vorige. Ik denk alleen dat de mart voor een 18" vrij klein is. En sterker nog, de F12 gaat waarschijnlijk dieper!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Die F 18 is een flinke jongen toch ?
Ik heb ook even zitten kijken.
Waar ik op uit kom is :
Een 60x100cm vlakke baffle met 10 graden tilt.
En uiteraard ssc. En helper tweeter.
Wat ik over hou :
in room 35Hz tot ? (afhankelijk van tweeter)
Gemiddelde spl ongeveer 88dB.
En een zgn. fenomenale systeemcoherentie.
mvgr. Leon
Ik heb ook even zitten kijken.
Waar ik op uit kom is :
Een 60x100cm vlakke baffle met 10 graden tilt.
En uiteraard ssc. En helper tweeter.
Wat ik over hou :
in room 35Hz tot ? (afhankelijk van tweeter)
Gemiddelde spl ongeveer 88dB.
En een zgn. fenomenale systeemcoherentie.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Persoonlijk vind ik hun assortiment te groot worden .
En dan komen ze telkens weer met verbeterde versies af .
Schiet me niet af maar dit doet me vragen stellen .
En dan komen ze telkens weer met verbeterde versies af .
Schiet me niet af maar dit doet me vragen stellen .
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: de "Liionidas" open baffle.
Tja, wat dat betreft doen ze gewoon wat anderen ook doen. Het tempo is soms lastig te volgen...
Re: de "Liionidas" open baffle.
Is niet slim van ze, hier verlies je in rap tempo je klanten mee, want niemand wil na een jaar alweer het idee hebben tweederangs te zitten.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dan moeten ze beroep doen op Beta testershardbats schreef:Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Inderdaad, het gaat daar in een tempo dat je je gaat afvragen of dat niet ten koste gaat van de kwaliteit.meanman64 schreef:Persoonlijk vind ik hun assortiment te groot worden .
En dan komen ze telkens weer met verbeterde versies af .
Schiet me niet af maar dit doet me vragen stellen .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik heb een stel F8 daar is ondertussen ook een betere versie van .
Als deze voldoet in mijn systeem en ik word blij van het resultaat dan heb ik goede aankoop gedaan .
Hoop alleen dat ze er rekening mee houden .
Als deze voldoet in mijn systeem en ik word blij van het resultaat dan heb ik goede aankoop gedaan .
Hoop alleen dat ze er rekening mee houden .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik word niet blij van het crossover dat ze er bij leveren qua welke filter onderdelen .hardbats schreef:Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
De Silver-8 is geen verbetering van de Fast-8. Hij is wel beter maar het is een compleet andere driver.meanman64 schreef:Ik heb een stel F8 daar is ondertussen ook een betere versie van .
Als deze voldoet in mijn systeem en ik word blij van het resultaat dan heb ik goede aankoop gedaan .
Hoop alleen dat ze er rekening mee houden .
De gebouwde Liionidas OB is ook niet bedoelt voor mensen die zelf speakers kunnen bouwen en crossovers kunnen solderen. Natuurlijk kun je zelf een veel mooier crossover maken met betere componenten maar voor hun moet het vooral verkoopbaar zijn.meanman64 schreef:Ik word niet blij van het crossover dat ze er bij leveren qua welke filter onderdelen .hardbats schreef:Zakelijk zijn ze niet al te slim bezig, dat is ze ook al meerdere keren verteld en dat zullen ze dus ook wel weten. Zelf zeggen ze dan dat wanneer ze een driver hebben ontwikkeld die beter is ze die het liefst zo snel mogelijk willen gaan verkopen.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Ze veranderen ook regelmatig van strategie, de Liionidas OB wordt tegenwoordig zonder drivers verkocht en dan kun je kiezen uit een 8 of 10 inch gat in de boven baffle en kun je zelf een set drivers naar keuze er bij bestellen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Niks zo persoonlijk als hoe je geluid ervaart en wat je zelf graag hoort .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Wat betreft de filter componenten ben ik het wel met patrick eens. Daar had wel een iets leukre MKP op mogen zitten. Spoel en weerstanden geloof ik wel.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Leon heeft de S8 en dw S10meanman64 schreef:Niks zo persoonlijk als hoe je geluid ervaart en wat je zelf graag hoort .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Ik ben vooral benieuwd hoe ver ze zijn met een 12" woofer!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Natuurlijk had het beter gemogen. Het oogt al goedkoop en dat schrikt misschien zelfs al mensen af.
Dus ze zijn binnekort wel te beluisteren in nl
Leon heeft ze al spelend en de mijne liggen in Duitsland bij een fedex die totaal niet opschietenmeanman64 schreef:Niks zo persoonlijk als hoe je geluid ervaart en wat je zelf graag hoort .
Als mijn Fast 8 me bevallen zal ik dat ook zeggen .
Zoniet , dan hoop ik ergens een Silver 8 te mogen horen .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Met hulp van Leon, eindelijk mijn speakers spelend.
Erg blij met het resultaat.
Bedankt voor het advies Leon
Gr Sjoerd
Erg blij met het resultaat.
Bedankt voor het advies Leon
Gr Sjoerd
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ziet er gaaf uit Sjoerd.
Blij dat je tevreden bent.
Mvgr. Leon.
Blij dat je tevreden bent.
Mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Welke woofers zitten er in deze OB? Ze zien er heel gaaf uit!
