Een 50W push pull met kathodewikkeling kan een mooie versterker opleveren. Toch zou ik bij de UGT fabrikant de specificaties eens opvragen om te zien met welke marge er is gerekend bij het ontwerp. De ringkern is nu eenmaal minder tolerant tegen Scheve Belasting dan de blokkern en C-kern. Als je GNF tegenkoppeling wilt toepassen geeft 10-15dB namelijk geen bevredigend resultaat. Dan kan de UGT in theorie nog zoveel zelfinductie bevatten bij 20Hz, als deze inklapt krijg je een flubberbas. Het originele schema wekt bij mij de indruk dat de publicist ook moeite had met lagetonenstabiliteit, gezien de overdreven lage impedanties die hij in de spanningsversterkingstrap toepast.OpaBert schreef:Die trafo van Torroidy met cfb zijn heel erg goed
En mooie strakke bas
Bovendien wordt UL altijd geplaagd door het feit dat G2 grote stroom gaat trekken wanneer de anode naar zijn lage potentiaal gaat op de pieken. De kwaliteit van het ontwerp ondervangt dit probleem. Ik heb helaas geen ervaring met de KT88 maar misschien kunnen anderen hun ervaring deling met dit type en hoe zij dit probleem hebben ondervangen. De koperweerstand van de primaire is laag bij een ringkern, is het niet?
